2019-03-01, 14:54
Medlem
Flashig78s avatar
Fler som fått nedanstående mail?

Du har begärt ut handlingar i det I massmedia uppmärksammade sk Bjärredfallet.

Jag vill bara meddela att beslut kommer i nästa vecka.

Med vänlig hälsning

Ann-C*arlotte An*vski
Rättsavdelningen
Gruppchef Rättstillämpning Syd 2
Senast redigerad av Flashig78 2019-03-01 kl. 14:59.
Citera
2019-03-01, 14:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Fler som fått nedanstående mail?

Du har begärt ut handlingar i det I massmedia uppmärksammade sk Bjääredfallet.

Jag vill bara meddela att beslut kommer i nästa vecka.

Med vänlig hälsning

Ann-C*arlotte An*vski
Rättsavdelningen
Gruppchef Rättstillämpning Syd 2

Ja, jag har fått det mailet och jag har fått ett diarienummer för mitt ärende, vi får se om det kommer något inom en snar framtid.

Det kan ju bli ett negativt beslut, dvs. ingen får ut någonting från FU.
Citera
2019-03-01, 15:00
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, jag har fått det mailet och jag har fått ett diarienummer för mitt ärende, vi får se om det kommer något inom en snar framtid.

Det kan ju bli ett negativt beslut, dvs. ingen får ut någonting från FU.
Ja, det kan ju bli det. Hemligstämplat fullständigt. Blir spännande att se.
Citera
2019-03-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Den sista tiden förtjänade inte du visar enbart på att han oroat sig för sin fru och sjuka barn. Klagat kanske man skall säga. En normal make hade sökt professionell hjälp men därför tror jag någon ansåg att han fått något oförtjänt. Sagt att min fru vill ta livet av barnen och sig själv,och gör hon det så hänger jag mig?

Jobbet gick som på räls. Märkligt att arbeta heltid som universitetslektor, och samtidigt dra in lika mycket på att sälja kurser, och tyckta att man ska dra ned 10% på lektoratet pga ”hemsituationen”.

Det skulle förklara de positiva omdömena och seminariet till hans minne. Men till vem sa han så? Och hur kan nån få höra det och sen inte larma soc?
Citera
2019-03-01, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Vad syftar du på för sjukskrivning? Varför tror du han var optimistisk i september?

I november drog han ned sin arbetstid med 10% pga ”främst hemsituationen”.

Att ansöka om befordran i slutet av september. Det är en lång process. Han måste varit både optimistisk och realistisk och haft en tidshorisont som var längre än till oktober 2018.
Citera
2019-03-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Nja, jag är inte övertygad om att det rör hemsituationen, när nästan allt annat i hennes "tal" rör arbetet. Kan vara hemmet men kan också vara arbetet.

Den sista tiden förtjänade inte du.
Vad hände just den sista tiden? Hemsituationen har varit problematisk länge. Vad menas med den sista tiden? Är det dagar, veckor, månader?

Jobbet gick som tåget. Firman lika bra.
EK och O var gamla vänner i branschen om jag förstått rätt. Klart man inte bara pratar jobb om ”hur läget är för övrigt. Lite mera privat än affärsmässig uppfattade jag nog hennes eloge som.
Citera
2019-03-01, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Det skulle förklara de positiva omdömena och seminariet till hans minne. Men till vem sa han så? Och hur kan nån få höra det och sen inte larma soc?

Ett seminarie till minne av någon som blivit martyr förstår man. Inte någon som dödat sina barn.

Om man får höra det från en kollega i slutet av november så hinner man bara tycka synd om och erbjuda sin hjälp om O vill ha den. Hoppas att julen blir bra för familjen och rekommendera att ta ledigt några veckor. Ingen tror att något sånt här kan hända.
Citera
2019-03-01, 15:49
Medlem
Citat:

Hmm ja det skulle ju förklara hyllningen postumt samt även frasen "Det som inte fick hända hände."

MEN om det framkommit att O sade sådant till sina arbetskamrater och det sedan visar sig att han inte bara varit delaktig i planeringen utan även är den som faktiskt tog livet av barnen... Vad mer kan han då ha sagt och fått saker att se ut som, trots att han egentligen hade en annan plan/agenda?
Citera
2019-03-01, 15:58
Medlem
Citat:
Betablockerare eller benzopreparat? Eller bara milda ångestdämpande, typ Atarax? Det är så drygt svårt att få ut starka ångestdämpande mediciner. Då krövs det nästan att man är mkt deprimerad eller inte klarar av vardagen pga ångesten. Kan man få tag benzodiazepiner på nätet tro?

T.ex insulin borde de ha kunnat skaffa om de hade brytt sig det minsta om att barnen skulle dödas "så smärtfritt som möjligt"...så med tanke på brutaliteten i morden och på den fruktansvärda ångesten offren måste ha känt i dödsögonblicket så tror jag det gick totalt överstyr på slutet.

Så en eventuell förestående skilsmässa och testamente skrivet och klart, så var det någon som flippade ut totalt. Efter månader av funderingar och massor med info via länkar och vittnesmål tror i alla fall jag att att en skilsmässa var på G och att det var H som backade ur mordplanerna - och att det var HON som ville skiljas. Kanske hon raserade O:s framtidsplaner då hon sa det?

Tror det var triggern.
Citera
2019-03-01, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
T.ex insulin borde de ha kunnat skaffa om de hade brytt sig det minsta om att barnen skulle dödas "så smärtfritt som möjligt"...så med tanke på brutaliteten i morden och på den fruktansvärda ångesten offren måste ha känt i dödsögonblicket så tror jag det gick totalt överstyr på slutet.

Så en eventuell förestående skilsmässa och testamente skrivet och klart, så var det någon som flippade ut totalt. Efter månader av funderingar och massor med info via länkar och vittnesmål tror i alla fall jag att att en skilsmässa var på G och att det var H som backade ur mordplanerna - och att det var HON som ville skiljas. Kanske hon raserade O:s framtidsplaner då hon sa det?

Tror det var triggern.
Fantastiskt, vilka vittnen har du förhört?
Citera
2019-03-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Att Oskar blev optimistisk och fick luft under vingarna efter Moas diagnos, vad baserar du det på? Det var intressant. Det borde ju egentligen vara tvärtom att det skulle sänka familjen ytterligare med en dotter till med denna sjukdom.

Jag har också funderat fram och tillbaka på om det trots allt blev mer arbetsro för O (och kanske även för H) när också M fick hemundervisning på heltid. Hur var det när M fortfarande gick i skolan? Under våren 2017? Hade hon mycket frånvaro? Blev hon ibland sjuk under skoldagen och skulle hämtas hem? Var det ibland svårt att få iväg henne till skolan?

Den ursprungliga planen för M var ju att hon skulle gå i skolan på deltid under hösten 2017, men så blev det inte. Visst gick O's företag väldigt bra under hösten 2017? Bättre arbetsro när man inte behövde lägga tid och energi på att hålla kontinuerlig kontakt med skolan? Bara en tanke...
Citera
2019-03-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Fantastiskt, vilka vittnen har du förhört?

Dumheter. Gillar inte din ton. Du är obehaglig.

Förhört? De som har skrivit här på Flashback som JAG har funnit trovärdiga är de vittnen jag hänvisar till. .Jag skriver om hur JAG uppfattar hela historien runt bjärredmorden och jag ska väl inte behöva fråga DIG om tillåtelse att skriva - och att det är DIN uppfattning som gäller?

Du skriver ju vad DU vill och tror.

Tycker inte du ska kommentera vad jag skriver ö.h.t om du inte kan hålla en god ton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in