2019-01-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag håller med dej. Det här med att vissa vill lägga all skuld på O är irriterande. Kvinnor kan väl också hitta på hemska saker. En fundering: Kan O och A ha varit bortresta nån dag, skickar sms att snart är vi hemma. Vid hemkomsten på kvällen upptäcks att det dom kommit överens om redan är igångsatt med hjälp av en kudde. Därefter går det resterande i hög fart och alla livstecken upphör. Det kanske inte var bestämt exakt när det egentligen skulle ske.

Liknar det jag tror, men lutar åt att det var M, som var ute med O. Tror också att H var upphovet till den s.k. planeringen, O spelade med, övertygad om att det aldrig skulle bli verklighet, utan att hans älskade H skulle komma till sans igen.
Citera
2019-01-15, 19:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jag insinuerar aldrig.
Jag ordnade källa åt dig och artikeln är i huvudsak kritik mot advokater och de dessa då anlitar.
Teknisk bevisning (IT) i rättsfall är en mycket viktig del.
Citera
2019-01-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
De sa att de inte kunde garantera underskrifternas äkthet men att de var så säkra att de kunde gå ut offentligt med den informationen. De hade aldrig gått ut med den infon om de inte haft tillräckligt på fötterna.

Tillbaka till min fråga, ge källa på att poliserna flera gånger varit tydliga med att underskrifterna inte var viktiga. Att dra upp pressmeddelandet 10 dagar efter händelsen är ganska ihåligt med tanke på PT som hölls i december efter att brevet blivit noggrant analyserat som dessutom styrker deras info 10 dagar efter händelsen.

Det är precis det som jag anser är intressant. Viktigt. Att polisen redan efter 10 dagar ansåg att de hade så mycket på fötterna så de kunde gå ut till allmänheten med historien som beskrivs i förklaringsbrevet - utan att veta om någon av föräldrarna skrivit det. Därför tror jag på att testamentet som A och O. Dessutom berättar Stefan S något på PT i december om hur de kontrollerat namnteckningarna som låter som han pratar om testamentet. Dvs, att texten skrivits ut innan underskrifterna.
Citera
2019-01-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Om barnen hade fått ME diagnoserna på SUS så hade SUS anmält sig själva efter att barnen dödats . SUS hade gjort en Lex Maria anmälan. Om det nu skulle finnas en tramsig barnläkare på SUS som bakom sina kollegors rygg gav ME intyg på friska barn. Finns det en Lex Maria om det ???
Vad är en Lex Maria? Varför skulle ett sjukhus anmäla sig för att föräldrar mördar sina barn?
Citera
2019-01-15, 19:53
Medlem
Citat:
Vad är ett ordinärt läkarintyg för dig? ME - om den diagnosen överhuvudtaget finns-😜 på barn är mycket allvarligt. Tror du och dina kompisar att SUS skulle ge sånt intyg så lätt? Då vet du inget om sjukvården. Inte den offentliga sjukvården.
1 det är vårdköer. Dom på barnsjukhuset har massor att göra med riktiga saker. Barn dör inte av ME om den nu finns. Så har Moa genomgått flera månaders, års undersökningar om ME? Nej
2 vad finns då kvar? En privatläkare . En privat VC i bästa fall.

Skolan satte igång med förberedelser utan att ha ett intyg först. Det visar hur tramsigt allt har varit. Folk pratar om skattepengar. Prata om det i dom termerna. Vad kostade skolans förberedelser till Lomma kommun?
Tack och lov fixade Oskar med sin envishet och vältalighet ett intyg..... Räddade skolans anseende
Jo sjukdomen finns den fick sin diagnoskod 1969 - 50-årsjubileum i år. Men ibland tar det tid att ta till sig fakta...
Nästan helt rätt - barn dör väldigt sällan av ME men det är många som ändå lider och som har det jobbigt, orkar inte gå i skolan, får sluta med aktiviteter, minska på det sociala. Respektera gärna dem. Däremot blir inte majoriteten friska!!
Lyckligtvis finns det läkare även på SUS som ger diagnos utifrån sjukdomssymtom.
Citera
2019-01-15, 19:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Det är precis det som jag anser är intressant. Viktigt. Att polisen redan efter 10 dagar ansåg att de hade så mycket på fötterna så de kunde gå ut till allmänheten med historien som beskrivs i förklaringsbrevet - utan att veta om någon av föräldrarna skrivit det. Därför tror jag på att testamentet som A och O.
Men sluta svamla nu - de lär knappast i ett så tidigt skede - innan analyssvar inkommer fr NFC - gå ut med att med säkerhet säga ditten eller datten om underskrifter.

NU är dock detta klargjort. Underskrifterna är autentiska.
Citat:
Dessutom berättar Stefan S något på PT i december om hur de kontrollerat namnteckningarna som låter som han pratar om testamentet. Dvs, att texten skrivits ut innan underskrifterna.
Ordval utskrift förekommer inte i pressträffen mig veterligt.
Senast redigerad av develi 2019-01-15 kl. 19:58.
Citera
2019-01-15, 19:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller hur?

Deras anhörige med döttrar brutalt mördad och de sitter bara och håller käften?

Djävligt troligt!

Men varför vill polisen inte, bland alla andra uppgifter, om dödsorsaker, obefintliga verksamma lugnande substanser i barnen men i föräldrarna, som dock kunnat agera, om planering, om testamenten och avskeds/förklaringsbrev samt instruktionsbrev - berätta vem som handgripligen gjort vad?

Man förnekar någon klar drivande person, man förnekar fynd av utlösande orsak, man anger brutala dödsorsaker och var alla återfanns i huset.

Men varför - anser du - att polisen inte vill uppge vem som handgripligen gjort vad? Av vilken orsak?
Citera
2019-01-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du frågade om barnen led - jag svarade.
Du frågade inte specifikt om barnen led av att ha en ME-diagnos.

Jag tycker inte att en ny ME-diskussion hör hemma i denna tråd. Vi har varit där flera gånger, det räcker med råge. Barnen dog inte av en ME-sjukdom.

Sjukdomen ME är inte dödlig och har god prognos hos barn där majoriteten av barnen tillfrisknar.
Det räcker bra för att konstatera att inga normalbegåvade föräldrar ger upp för att barnen får en ME-diagnos. Att ange detta som bakomliggande skäl för att utplåna hela familjen är inte ens i teorin ett hållbart argument för att anse att framtiden inte innehåller någon livskvalitet. Det är rena dumheter eftersom framtiden i ett par års perspektiv inte ser ut så för ME-sjuka barn och deras familjer.

Därmed avslutar jag min diskussion om ME. ME är inte orsaken till att barnen är döda.
Toppen! Men glöm inte att barn och ungdomar har en bättre prognos att tillfriskna men majoriteten blir inte friska igen.
Citera
2019-01-15, 19:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Liknar det jag tror, men lutar åt att det var M, som var ute med O. Tror också att H var upphovet till den s.k. planeringen, O spelade med, övertygad om att det aldrig skulle bli verklighet, utan att hans älskade H skulle komma till sans igen.

Ja jag tror det var därför som O gick ner sej.
Citera
2019-01-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men sluta svamla nu - de lär knappast i ett så tidigt skede - innan analyssvar inkommer fr NFC - gå ut med att med säkerhet säga ditten eller datten om underskrifter.

NU är dock detta klargjort. Underskrifterna är autentiska.

Ordval utskrift förekommer inte i pressträffen mig veterligt.

Jag hade fel. Du är faktiskt jättedesperat.

Hur har de undersökt förklaringsbrevet?
Citera
2019-01-15, 20:01
Medlem
Citat:
Om barnen hade fått ME diagnoserna på SUS så hade SUS anmält sig själva efter att barnen dödats . SUS hade gjort en Lex Maria anmälan. Om det nu skulle finnas en tramsig barnläkare på SUS som bakom sina kollegors rygg gav ME intyg på friska barn. Finns det en Lex Maria om det ???
Varför tror du läkarna inte har kompetens att sätta korrekta diagnoser?? Vem är tramsig?
Citera
2019-01-15, 20:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men varför vill polisen inte, bland alla andra uppgifter, om dödsorsaker, obefintliga verksamma lugnande substanser i barnen men i föräldrarna, som dock kunnat agera, om planering, om testamenten och avskeds/förklaringsbrev samt instruktionsbrev - berätta vem som handgripligen gjort vad?

Man förnekar någon klar drivande person, man förnekar fynd av utlösande orsak, man anger brutala dödsorsaker och var alla återfanns i huset.

Men varför - anser du - att polisen inte vill uppge vem som handgripligen gjort vad? Av vilken orsak?

Om O hade gjort grovjobbet så skulle många mena på att H måste var helt oskyldig och kan inte ha haft någonting med detta att göra. Vilket inte stämmer, enligt polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in