2019-01-15, 18:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Varför stör jag dig så mycket? Är det pga jag ifrågasätter ME diagnosen på barnen? Varför skriver du här? Varför handlar dina inlägg för det mesta om ME?
Svara på frågan. Varför skrev du att O troligen hämtat nån alternativmedicinskt intyg i Tyskland, lämnat till skolan och lurat dem - stället för att ha ett ordinärt läkarintyg?
Citat:
Jag tror inte att - om det finns intyg - att dom var förfalskade. Men i Tyskland är icke vetenskapliga instutioner mer utbredda. Alternativmedicin. Jag tror att Oskar skaffade ett intyg på ett sånt ställe. Det är vad jag tror. Vet inte alltså.
Men eftersom Oskar var så vältalig så gick skolan på det. Om man kände Oskar så förstår man att vanligt folk lätt kan gå på hans ord.
Jurist, fin familj, vältalighet, övertygande , intelligent och etc.
Kan du vänligen förtydliga detta påstående om mig?
Jag kom nämligen in i tråden vid pressträffen i december och har ingen aning om tråden varit stängd innan:
Citat:
Vill du att tråden stängs igen? Ja tror det nämligen.
Senast redigerad av develi 2019-01-15 kl. 18:52.
Citera
2019-01-15, 18:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha - ja, ett av de mer uppmärksammade fallen i Sverige.
... pga att det är extremt ovanligt med familicide och likaså att de gemensamt och i samförstånd planerat och mördat sina döttrar.

Jag erinrar mig två fall just nu - det jag skrev om från Argentina och det som fanns i Quebec. Det finns givetvis fler om man drar in sekter och andra omständigheter som inte går att applicera på detta föräldrapar.
I Quebec överlevde mamman (dömd i flera instanser hur hon än försökte krumbukta) men om jag inte minns fel så var det kraschad ekonomi i centrum och det andra var där de via nåt hoax om växthuseffekten fått för sig att familjen inte hade nån framtid värd att leva och skrev avskedsbrev. En baby överlevde det fruktansvärda.

Yes, av ren självbevarelsedrift så borde ju polis och utredare välja något enklare att mörka och dölja, tror nog fan att det skulle vara enklare att mörklägga alla dessa gängskjutningar som de har i Malmö med omnejd än att försöka mörka ett sådant här unikt fall.

Helt vansinnigt och dömt att misslyckas att försöka mörklägga något i ett fall av den här typen som vi diskuterar i den här tråden.
Citera
2019-01-15, 18:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Inte jag heller, men läs inte inlägg som
fan läser bibeln, då.

Inget tyder på det, precis som inget tyder på att allt är fullständigt utrett eller inte utrett alls. Det är en del av det som skaver.
Tack för svar. Jag är nöjd.
Citera
2019-01-15, 18:55
Medlem
Citat:
Varför stör jag dig så mycket? Är det pga jag ifrågasätter ME diagnosen på barnen? Varför skriver du här? Varför handlar dina inlägg för det mesta om ME? Vill du att tråden stängs igen? Ja tror det nämligen

Citat:
Svara på frågan. Varför skrev du att O troligen hämtat nån alternativmedicinskt intyg i Tyskland, lämnat till skolan och lurat dem - stället för att ha ett ordinärt läkarintyg?
Vad är ett ordinärt läkarintyg för dig? ME - om den diagnosen överhuvudtaget finns-😜 på barn är mycket allvarligt. Tror du och dina kompisar att SUS skulle ge sånt intyg så lätt? Då vet du inget om sjukvården. Inte den offentliga sjukvården.
1 det är vårdköer. Dom på barnsjukhuset har massor att göra med riktiga saker. Barn dör inte av ME om den nu finns. Så har Moa genomgått flera månaders, års undersökningar om ME? Nej
2 vad finns då kvar? En privatläkare . En privat VC i bästa fall.

Skolan satte igång med förberedelser utan att ha ett intyg först. Det visar hur tramsigt allt har varit. Folk pratar om skattepengar. Prata om det i dom termerna. Vad kostade skolans förberedelser till Lomma kommun?
Tack och lov fixade Oskar med sin envishet och vältalighet ett intyg..... Räddade skolans anseende
Senast redigerad av Missan27 2019-01-15 kl. 18:58.
Citera
2019-01-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och vad skulle vinsten vara för polis och utredare i ett sådant här känsligt fall?

De (polis och utredare) har absolut inget att vinna på att mörka något så vad är det du far efter?

Det får du fråga Polisen om! Varför berättade dom tex inte vem som mördade vem? Polisen var helt öppna med att dom mörkade fast du och somliga andra tycks ha missat det..
Att skydda mördade och dess efterlevandes integritet är inget annat än att spotta på barnen!

Det finns väldigt mkt uppgifter som tyder på att O var den som utförde dödandet. Vad kommer alla Oskar fan boys säga sen om/när det blir bekräftat? Det förändrar kanske inget? H var fortf med och planerade? Fundera på det...

Citat:
Ursprungligen postat av Blonay
Tack Missan och alla andra sansade lugna personer här. Jag läser och scrollar där det behövs
Tack alla som fortsätter gräva och skriver om det här. Jag har själv grävt i helgen. Tänker inte skriva mer om vem/var, men en 100% pålitlig person i rätt korridorer kunde ge mig lite till. Ni får tro exakt vad ni vill eller inte vill. Scrolla förbi ni som inte vill läsa. I den här tråden får man liksom själv välja vad man ska tro eller inte.

Med högsta säkerhet:
Anhöriga anade absolut ingenting innan.
Det var O som dräpte dem alla
Ett barn blev kvävt med en kudde.
O gav upp när M började bli sjuk.
Någon film visste personen ingenting om.
(Det kan ju ändå finnas en film, men jag tycker att just denna person borde ha vetat det)

Detta var det som personen kände sig så säker man nu kan bli på att säga att detta VET jag. Men vem vet, det kanske medvetet sprids falska rykten på olika ställen.

Inga stora nyheter, bara lite mer till våra pussel.
Och självklart säger inte detta att Hanna inte varit delaktig i planering etc.

Och nej, jag tror inte ett dugg på diagnosen ME på någon av de stackars flickorna. Ännu mindre efter samtalet med personen ovan.

Man tror inte det är sant, men jag fick själv på nära håll uppleva när en mamma gav sitt barn sömnmedel då och då och intalade bl.a barnet att hon var allergisk mot katter. tänker inte gå in i detalj på historien, men flickan verkligen trodde på detta och var livrädd för mina katter. Men idag.... 10 år senare har hon en egen katt som husdjur. Om man bara vill, går allt. Varför? Kontrollbehov? Ingen aning, men det finns mycket konstiga människor, så inget förvånar längre.

Snart den 9 januari. Stackars stackars anhöriga. Hur orkar man leva vidare.
Citera
2019-01-15, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag har ingen professionell insyn i hur barnen hade det. I denna tråd jobbar jag inte, är endast postare med kunskap från livet och just min proffesion - precis som alla andra här.

Men utifrån min personliga uppfattning så tror jag barnen tyvärr led mycket:

av att ha gått igenom mer eller mindre avancerade och omfattande utredningar på sjukhus
av att inte få sin undervisning, även i socialt beteende, bland andra barn.
av att leva i en dysfunktionell hemmiljö.
av att kanske känna obehagliga vibbar av att föräldrarna diskuterar mord på dem
av att bli strypta/kvävda

Allt detta är officiellt bekräfta uppgifter om vad som hänt i barnen.

Hurvida de led av sin diagnostiserade ME-sjukdom är väldigt svårt att veta, det beror ju på hur deras respektive ME yttrade sig. Om sjukdomssymptomen var lindriga, endast kom i korta skov och hölls i schack med vila kunde deras tillvaro varit fullt acceptabel utan större lidande.

De tvingades också lämna släkt och vänner i GBG och flytta 30 mil till Bjärred. Agnes hade väl börjat skolan då?
Undra hur mycket föräldrarna bestämde över flickorna och deras liv. Fick de välja fritidsaktiviteter själv? Agnes kanske inte ville spela fotboll tex hon ville kanske hellre gå på ridskola. Hon ser ju inte så glad ut på bild och film från fotbollen.
Ville Moa spela piano eller ville pappa att hon skulle det?
Fick de själv bestämma vilka kompisar de skulle träffa eller valde föräldrarna till dem?
Jag funderar mycket på hur deras liv var innan morden och innan sjukdomarna. Hade de någonsin ett bra liv där de fick vara självständiga individer och ta egna beslut över sina liv?
Citera
2019-01-15, 18:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag diskuterar utifrån diagnos ME. Så mellanpartiet sätter jag spoiler på och fetar din mening på slutklämmen för det är exakt vad jag vill highlighta.

Du har skrivit rätt mycket negativt om ME. Hur kommer det sig att du som läkare har en så snäv och förutfattad syn på ett visst patientklientel - speciellt i denna fråga där du har noll insyn i utredning, diagnostisering och hur barnen mådde?

Du frågade om barnen led - jag svarade.
Du frågade inte specifikt om barnen led av att ha en ME-diagnos.

Jag tycker inte att en ny ME-diskussion hör hemma i denna tråd. Vi har varit där flera gånger, det räcker med råge. Barnen dog inte av en ME-sjukdom.

Sjukdomen ME är inte dödlig och har god prognos hos barn där majoriteten av barnen tillfrisknar.
Det räcker bra för att konstatera att inga normalbegåvade föräldrar ger upp för att barnen får en ME-diagnos. Att ange detta som bakomliggande skäl för att utplåna hela familjen är inte ens i teorin ett hållbart argument för att anse att framtiden inte innehåller någon livskvalitet. Det är rena dumheter eftersom framtiden i ett par års perspektiv inte ser ut så för ME-sjuka barn och deras familjer.

Därmed avslutar jag min diskussion om ME. ME är inte orsaken till att barnen är döda.
Citera
2019-01-15, 19:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad är ett ordinärt läkarintyg för dig? ME - om den diagnosen överhuvudtaget finns-😜 på barn är mycket allvarligt. Tror du och dina kompisar att SUS skulle ge sånt intyg så lätt? Då vet du inget om sjukvården. Inte den offentliga sjukvården. 1 det är vårdköer. Dom på barnsjukhuset har massor att göra med riktiga saker. Barn dör inte av ME om den nu finns. Så har Moa genomgått flera månaders, års undersökningar om ME? Nej
2 vad finns då kvar? En privatläkare . En privat VC i bästa fall.
När det övergår från preliminär diagnos till fast efter utredning vilket bekräftades via pressträffen.
A år 2015.
M år 2017.

Det var alltså inget alternativmedicinskt intyg från Tyskland som O lämnat till skolan för att grundlura dem ihop med sin vältalighet.
Det var rent trams det du spekulerade kring för att utpeka O som bedragare.
Citat:
Skolan satte igång med förberedelser utan att ha ett intyg först. Det visar hur tramsigt allt har varit. Folk pratar om skattepengar. Prata om det i dom termerna. Vad kostade skolans förberedelser till Lomma kommun?
Klart det kom sen ett intyg. Tack och lov....
Skolan lär sätta igång med förberedelser inför hösttermin vid preliminär diagnos och utredning. Annars lär de stå handfallna om behov finnes och de iordningställde vilrum. De såg säkert över personalstat och sådant också. Inte ett dugg märkligt.
Det behöver man knappast ett fast läkarintyg för.
Sen så inkom ett intyg innan beslut togs enligt rektorn.

Vad du sen anser om Lomma kommun och skattepengar står dig fritt.
Senast redigerad av develi 2019-01-15 kl. 19:08.
Citera
2019-01-15, 19:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du frågade om barnen led - jag svarade.
Du frågade inte specifikt om barnen led av att ha en ME-diagnos.
Det är exakt vad jag diskuterat från start. Att du sen svävar iväg åt alla håll kan jag tyvärr inte belastas.

Det är ME och symtom som jag skrivit om sen du började försvara missan.
Det är barnens lidande och besvär jag åberopade till missan et al.
Inget annat.
Senast redigerad av develi 2019-01-15 kl. 19:07.
Citera
2019-01-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag har bevittnat underskrifterna av testatorerna några gånger och just då ser varken testatorerna eller vittnena texten i testamenten.
Att texten var dold är det vanligaste och i detta fall tyder det bara på att även H var på plats vid undertecknandet.

Du har vid ett flertal tillfällen sagt att polisen inte tycker undertecknandets äkthet var viktiga, ge gärna källa för det har helt undgått mig.

Du kanske minns, någon gång direkt efter första presskonferensen, aftonpressens i intervjuer med Lina Isaksson och EG Westford (Stefan S?). Har inga länkar. Polisen ville inte bekräfta att det var fastslaget att brevet var skrivet av någon av föräldrarna. De ansåg att de hade sig ha tillräckligt för att gå ut och berätta att det var ett gemensamt mörda döttrarna.
Citera
2019-01-15, 19:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Det får du fråga Polisen om! Varför berättade dom tex inte vem som mördade vem? Polisen var helt öppna med att dom mörkade fast du och somliga andra tycks ha missat det..
Att skydda mördade och dess efterlevandes integritet är inget annat än att spotta på barnen!

Det finns väldigt mkt uppgifter som tyder på att O var den som utförde dödandet. Vad kommer alla Oskar fan boys säga sen om/när det blir bekräftat? Det förändrar kanske inget? H var fortf med och planerade? Fundera på det...

Där sätter du verkligen fingret exakt på det viktiga.
Varför lät polisen bli att berätta vem som handgripligen mördade vem eller i stora drag i vilken ordningsföljd det skett?

Om inte polisen låtit sig påverkas av anhöriga - varför inte bara berätta?
Varför mörka?
Om det inte just är för att vissa anhöriga motsätter sig detta. Vissa anhöriga vill sannolikt hellre blanda bort korten och inte klargöra att just deras anhörig begått handgripliga stryp/kvävningsmord.

Varför låter sig polisen påverkas och mörkar?
Citera
2019-01-15, 19:07
Medlem
Citat:
Varför stör jag dig så mycket? Är det pga jag ifrågasätter ME diagnosen på barnen? Varför skriver du här? Varför handlar dina inlägg för det mesta om ME? Vill du att tråden stängs igen? Ja tror det nämligen
Om barnen hade fått ME diagnoserna på SUS så hade SUS anmält sig själva efter att barnen dödats . SUS hade gjort en Lex Maria anmälan. Om det nu skulle finnas en tramsig barnläkare på SUS som bakom sina kollegors rygg gav ME intyg på friska barn. Finns det en Lex Maria om det ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in