2019-01-15, 00:14
Medlem
Helt onödigt att gå till mig själv för att förstå hur andra, helt okända människor för mig, fungerar. Men jag förstår din poäng. Människor är helt unika och det jag accepterar behöver inte en annan göra det och tvärtom.
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeGW.P
Om du går till dig själv. Hade du velat att din dotter eller son pekades ut som en mördare av sina egna barn om du inte var helt säker på att det var sant? Om du inte har barn, hade du som syster eller bror till någon av dem kunnat acceptera det?
Citera
2019-01-15, 00:17
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Det fetade.
Jag har hängt med i tråden sedan start och jag ljuger inte. Dessa uppgifter i mitt inlägg, vilket du citerade, har alla diskuterats. Du fetar dina egna instick i mitt inlägg, enfaldiga upprepningar: Källa? Källa? Källa? osv ...
Tråden är källan.
Citera
2019-01-15, 00:17
Medlem
Kevin-fallet?
Citat:
Jodå, men det märkliga är att de aaaaaalltid gjort fel just när de av lagskäl inte får lämna ut FUP.
Citera
2019-01-15, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mod känns något malplacerat. Fysisk styrka likaså när det handlar om sjuka barn.
Däremot, som jag skrivit innan, om man ska göra en mer kall analys bortom emotionerna och obehaget, så är det effektivt och anspelar på ordet beslutsamhet i mitt tycke.
Men det är som sagt kvävning (ett barn) vilket väl anspelar på en "mjukare" metod (ordval forskning och inte nåt vurmande kring förälder).

Tänker väl mig mod och beslutsamhet på samma sätt som en självmordsbombare eller en kanonmatssoldat måste uppbringa. Ja, det kräver mod även om det även krävs väldigt mycket annat också. Styrka att orka trycka ihop karotis tillräckligt effektivt för att personen ska försvinna in i medvetslöshet på några sekunder – omsorg. Jämfört med kvävning som kan ta minuter.
Men jag kan hålla med om att det inte känns så himla kul att använda uttrycken mod och omsorg i detta fall..
Citera
2019-01-15, 00:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
H kan - utan O:s vetskap - ha tagit livet av sig och dödat barnen.
Hon ströps, ev. i kombination med kvävning.
Citat:
H och O kan ha grälat varav han tar bilen och skickar sms vid 21.30 snåret:
"jag tar bilen en sväng, kram"
Ett tlllfälligt avbrott i planeringen..?
Citera
2019-01-15, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Helt onödigt att gå till mig själv för att förstå hur andra, helt okända människor för mig, fungerar. Men jag förstår din poäng. Människor är helt unika och det jag accepterar behöver inte en annan göra det och tvärtom.
Nej, människor är inte helt unika.
Citera
2019-01-15, 00:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Tänker väl mig mod och beslutsamhet på samma sätt som en självmordsbombare eller en kanonmatssoldat måste uppbringa. Ja, det kräver mod även om det även krävs väldigt mycket annat också. Styrka att orka trycka ihop karotis tillräckligt effektivt för att personen ska försvinna in i medvetslöshet på några sekunder – omsorg. Jämfört med kvävning som kan ta minuter.
Men jag kan hålla med om att det inte känns så himla kul att använda uttrycken mod och omsorg i detta fall..
Jag tror de samlat mod ända sen den dagen de började diskutera det hemska ämnet, vilken metod det än rör sig om.
Citera
2019-01-15, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag har hängt med i tråden sedan start och jag ljuger inte. Dessa uppgifter i mitt inlägg, vilket du citerade, har alla diskuterats. Du fetar dina egna instick i mitt inlägg, enfaldiga upprepningar: Källa? Källa? Källa? osv ...
Tråden är källan.
Är du så klentänkt att du inte förstår att jag vill ha en källa på de uppgifter där jag har skrivit Källa?
Citera
2019-01-15, 00:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon ströps, ev. i kombination med kvävning.
Hon ströps och om man hänger sig halvstående med stora mängder lugnande i kroppen så lär det bli den dödsorsaken.
Hon är varken den sista eller första som hittats i det skicket om det så är persiennsnören eller annat.
Citat:
Ett tlllfälligt avbrott i planeringen..?
Nej gräl skrev jag. H tycker att O inte gör nåt annat än bokar föreläsningar ända bort i mars och hon vill ha det gjort. Alla dokument är ju klara, det är inget att dra ut på. Sista ordnades två dagar innan.
Han drar ut för att komma ifrån, rensa tankarna.

Kom igen med motargument nu, letsdoit. Jag testar ju om din O-mördarteori håller.
Senast redigerad av develi 2019-01-15 kl. 00:35.
Citera
2019-01-15, 00:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Hon ströps och om man hänger sig halvstående med stora mängder lugnande i kroppen så lär det bli den dödsorsaken.
Hon är varken den sista eller första som hittats i det skicket om det så är persiennsnören eller annat.
Nej, men den första att ha hittats som trots sitt intag av läkemedel varit kapabel att agera. - Eller underkänner du vad man kom fram till vid rättsobduktionen?
Citat:
Nej gräl skrev jag. H tycker inte att O gör nåt annat än bokar föreläsningar ända bort i mars och hon vill ha det gjort.
Och varför skulle han boka föreläsningar den 5 jan när barnen enl. testamentet var döda den 3 jan..?
Citat:
Alla dokument är ju klara, det är inget att dra ut på. Sista ordnades två dagar innan.
Ja, det är ju det jag säger.
Citat:
Han drar ut för att komma ifrån, rensa tankarna.
Hade det inte varit klokare att hjälpa H att iordningställa två giftbägare?
Citera
2019-01-15, 00:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, men den första att ha hittats som trots sitt intag av läkemedel varit kapabel att agera.
Ja, hon är kapabel att agera. Hon tar resten av lugnande (stor mängd i kroppen) efter hon har varit på övervåningen.
Citat:
- Eller underkänner du vad man kom fram till vid rättsobduktionen?
Nej. Se föregående svar.
Citat:
Och varför skulle han boka föreläsningar den 5 jan när barnen enl. testamentet var döda den 3 jan..?
Han hade föreläsning planerad den 9:e och framförhållning gällande våren enligt hans chef.
Han halar ju på det, kommer inte till skott. Därav gräl, tar bilen och drar, skickar ett vanligt sms.
Citat:
Ja, det är ju det jag säger.Hade det inte varit klokare att hjälpa H att iordningställa två giftbägare?
Det är mycket de borde ha gjort. Främst gett barnen stor dos lugnande. Nu verkar det ha blivit en kudde bland annat.
Senast redigerad av develi 2019-01-15 kl. 00:47.
Citera
2019-01-15, 00:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, hon är kapabel att agera. Hon tar resten av lugnande (stor mängd i kroppen) efter hon har varit på övervåningen.
Ja, hon kan ha gått och duttat läkemedel hela dagen på både över- och undervåningen, men när hon avled var mängden läkemedel i hennes kropp inte större än att hon kunnat agera. - Och då agerar man instinktivt när man känner att man håller på att kvävas.
Citat:
Det är mycket de borde ha gjort. Främst gett barnen stor dos lugnande. Nu verkar det ha blivit en kudde bland annat.
Låter ytterst märkligt och osannolikt med tanke på att "Beslutet gällande det här togs till hösten 2017" och att man i "Avskeds/Förklaringsbrev" särskilt betonade avsaknaden av livskvalitet. - Missunnades barnen nödvändig dödskvalitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in