Citat:
Ursprungligen postat av
Mimmirider
Men du dömer själv, de som dömer. OSMAKLIGT! Människor bedömer, urskiljer, värderar ständigt och pågående, likväl som de väljer, väljer de också bort. Diskussionsforumets förutsättningar är att man väger saker mot varandra och drar en slutsats. Det är att döma i moraliska frågor om rätt och fel, gott och ont. Exp. existerar det sämre och bättre föräldraskap. Det är inte bara en fråga om tycke och smak, utan något reellt. En del vuxna är mer eller mindre självcentrerade. En del föräldrar mer eller mindre uthålliga, beskyddande etc.
Däremot kanske det av dig uppfattas påfrestande att inte alla delar din åsikt, men det är en annan sak. Oavsett hur saker och ting känns, så finns det saker och ting man bara inte gör som förälder. Vanligtvis har föräldrar beskyddarinstinkt, vill värna om och hjälpa sina barn. Orkar man inte, så ber man om hjälp, eller fosterhemsplacerar barnen.
Och nej, huruvida jag har ME/CFS, är förälder, har sjuka barn etc. vet ingen på detta forum.
Det uppfattas inte alls påfrestande för mig, jag har alltid skrivit att "det här är vad jag tror osv."
Har inte lagt mig i heller vem som har någon sjukdom på det här forumet heller, så det sista vet jag inte varför du riktar till mig.
Min intention är att försöka
förstå, men om någon inte begriper det utan kommer med tillmälen, då får de också svar utifrån det. Plötsligt ramlar det in folk i tråden som inte har läst någonting långt tillbaka.
Jag har aldrig hävdat att jag har rätt. Knappt nu efter polisens pressträff vet jag inte mycket mer om familjen mer än beskrivningen de gav.