2018-12-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Svart på vitt nu ja, sjuka föräldrar som aldrig borde fått barn!
Man kan leva med ME! Fan inte föräldrarnas sak att bestämma om tjejerna ska leva eller dö...
Dock är det så samhället utvecklar sig. Med sociala medier där man går till det yttersta för att visa ett perfekt liv (som för det mesta är långt ifrån perfekt). Man döljer de dåliga sakerna för att man inte kan leva med skammen om något går fel, denna familj bevisar teorin.

Var rätt så många här som slog bort spekulationerna om trötthetssyndrom, trots relativt bra källor om att så var fallet. Har varit borta från tråden ett bra tag och gissar att ME/CFS blev den självklara anledningen även här till slut. Om inte, så har ni foliehattar också fått det svart på vitt nu.

Fruktansvärt tragiskt, det går självklart att leva med även om det kan vara jobbigt. Men man älskar väl sina barn och vetenskapen går framåt. Tänk bara på de som fick Nobelpriset i år för immunterapi som bota cancer på ett sätt som tidigare var omöjligt. Föräldrarna måste ha varit väldigt speciella och rädda för omgivningens åsikter.
Citera
2018-12-11, 15:25
Medlem
afKnollentotts avatar
Det är inte brottsligt att vara sjuk - inte ens fel. Överlagt mord, däremot - är både fel och brottsligt.
Därför såg ynkryggen O till att, sist; släcka ljuset för sin familj. Han visste vad som annars väntat.
Nu sägs det att båda föräldrarna delade på den bisarra bördan att mörda sina oskyldiga barn - det gör inte gärningen hälften så vidrig.
Kan passa på att tacka "Scheele" och "Avd.9" för initialt riktiga uppgifter i tråden. Pga av dåliga bromsar kan en av dom inte delta i tråden. Ära den som äras bör.

Stackars barn
Citera
2018-12-11, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Strypkvävning låter nästan som en strypt och den andre hållit i en kudde över ansiktet och kvävt barnet - samtidigt.

Precis vad jag tänkte. En har använt händerna och den andre har tryckt något över luftvägarna. Eftersom polisen anger väl båda sätten i beskrivningen.
Citera
2018-12-11, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Jag rosar inte föräldrarna. Försöker snarast sätta mig in i deras situation utifrån mina egna erfarenheter. Försöker liksom du och alla andra i tråden förstå hur det kunde gå på detta vis.

Jag är övertygad att varken, du jag, eller någon annan kan förstå hur de här föräldrarna tänkte. De var onormala. De var avarter. Såna vi kan använda som avskräckande exempel i etik o moral. Jag har aldrig hört talas om att två föräldrar planerat att kväva ungarna. Horribelt! Förstår att de inte ville lämna någon gravsten efter sig.
Citera
2018-12-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Precis vad jag tänkte. En har använt händerna och den andre har tryckt något över luftvägarna. Eftersom polisen anger väl båda sätten i beskrivningen.

Behöver inte vara så. När någon kväver en människa så kan offret spjärna emot så mycket att det behövs mera våld, t.ex övergå till strypning.
Citera
2018-12-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Behöver inte vara så. När någon kväver en människa så kan offret spjärna emot så mycket att det behövs mera våld, t.ex övergå till strypning.

Lika illa nästan. Man har provat olika koncept under mordhandlingen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Föräldrarna som ville att familjen skulle framstå som perfekt, skulle se det som en stor skam att lämna bort sina barn och som ett nederlag att inte kunna ta hand om dom själva.

Funderade i dag i de banorna. Det fick inte efterlämnas några vittnen. Vittnen till vad vet jag inte men något konstigt var det runt Björkgatan 3 i Bjärred.
Citera
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jag är övertygad att varken, du jag, eller någon annan kan förstå hur de här föräldrarna tänkte. De var onormala. De var avarter. Såna vi kan använda som avskräckande exempel i etik o moral. Jag har aldrig hört talas om att två föräldrar planerat att kväva ungarna. Horribelt! Förstår att de inte ville lämna någon gravsten efter sig.

Du kanske skall stanna vid att du är övertygad om att du inte kan förstå. I det läget skall du inte fortsätta ditt inlägg då du enligt dig själv inte kan göra annat än döma efter din egen (bristfälliga) måttstock. Var glad bara över att du aldrig hamnat i en så svår situation att du behövt vidga dina vyer över vad som är möjligt.
Citera
2018-12-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Detta är solklar narcissism och inget annat. Båda föräldrarna var drabbade och utifrån den störningen så ansåg man inte barnen värda att leva, barnen sågs som misslyckade och som sådana hade de också förstört sina föräldrars liv och det så pass att även dessa var "tvungna" att dö.
Mer klockren narcissism än så här är svår att finna.
Flickorna bröts tidigt ner och det är så narcissism fungerar, att du ska lyda och vara till lags och bara behaga och bara uppfylla och gör du inte det så är det dig det är fel på och förr eller senare har du blivit totalt förintad.
De här flickorna hann aldrig få något liv av värde, det är så djäkla tragiskt :-(
Eller fanns störningen mest hos pappan som gärna syntes i offentliga sammanhang medan mamman är det fortfarande ganska tyst om och han klarade tydligen också av att strypa sin familj med sina bara händer för att sedan dessutom klara av att hänga sig själv?

Och narcissisters skuldförskjutande på sin omgivning, men här gav man en och samma sjukdom till båda sina barn, en "sjukdom" som inte ens en obduktion kan hitta. Självmord är dessutom ganska vanligt hos narcissister.
Så klockren narcissism och jag undrar om mamman också bröts ner av pappan eller om även hon hade samma störning?
Eller blev hon manipulerad att likna han i sin störning?
Den som vuxen som lever i en relation med en narcissist blir minst sagt dränerad på all sin mentala energi så det är inte konstigt om symtomen hos de här stackars flickorna klassades som "någon form av trötthet". Bara 12 år båda två så orkade de inte längre.
Men 12 år med en narcissist är samtidigt en väldigt lång tid.
Det gör mycket ont att veta hur illa Agnes och Moa for i sina alltför korta liv och hur chanslösa de var redan från början och utan att säga för mycket så gör det ännu mer ont att känna till att fler barn har det likadant, just nu, men att så länge samhället blundar för att störningen Narcissism finns i verkligheten så kan man tyvärr inget göra.

Hela denna tråden är en studie i ämnet Narcissism och hur farlig den störningen, och som dessutom sägs bli allt vanligare i samhället, faktiskt är.
RIP Agnes och Moa. 💕

(Rättning: Moa blev bara 11 år när hon inte längre orkade, Agnes var 12 när hon gav upp)

Narcissistiska forskare, professorer och doktorshattar. De mäter sitt värde i prestationer, själva uppgiften de står inför kräver självupptagenhet, målmedvetenhet, uthållighet och nitiska initiativ. De lever ofta i sin egen bubbla, en del är dessutom socialt udda, introverta och nördiga. Men när de får undervisa om sin specialitet kommer de ut ur sitt skal och lever upp för en stund. Engagemanget och intresset för deras grej går inte ta miste på. Jag, mig, min och mitt. 1800-talets Fransk grammatik kan vara deras skötebarn.

Men sällan, med få undantag, slogs jag av tanken att detta var en bra, god, älskvärd eller omtänksam person. Någon jag ville umgås med privat, eller som ägde en djup vishet och medmänsklighet. Den reflektionen slår mig så här i efterhand.
De vill bli beundrade och upphöjda, ingå i den intellektuella gräddan. Status och prestige, karrärister och framgångssagor.

Att forska kräver inga känslor, det är bättre att sakna dessa. Det underlättar när du kalkylerar, värderar statistisk data, och är upptagen med att ta dig igenom loppet, gå i mål och få segerkransen. Men om du är en självupptagen person och vill så förbli: skaffa inte barn.

En av mina manliga professorer hade förvisso vuxna barn, och skulle snart pensioneras. Men mot slutet gick han ner i vikt, skilde sig från sin mångåriga hustru, som hamnat i rullstol, och gifte sig istället med en yngre, mer vältränad förmåga. Opportunism kallas det visst.

Vi lever i en ytlig värld, men Moa och Agnes förtjänade inte sina föräldrar.
Senast redigerad av Mimmirider 2018-12-11 kl. 15:46.
Citera
2018-12-11, 15:37
Medlem
Lillamig72s avatar
Det här pressmeddelande har den av Rappyt och Solglitter så omtalade patientföreningen gått ut med i dag angående Bjärred. Mycket intressant. Och stödjer inte Rappyts och Solglitters rapporter om svartmålning i tusentals inlägg alls.

http://rme.nu/sites/rme.nu/files/pressmeddelande-181211.pdf
Senast redigerad av Lillamig72 2018-12-11 kl. 15:42.
Citera
2018-12-11, 15:40
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Du kanske skall stanna vid att du är övertygad om att du inte kan förstå. I det läget skall du inte fortsätta ditt inlägg då du enligt dig själv inte kan göra annat än döma efter din egen (bristfälliga) måttstock. Var glad bara över att du aldrig hamnat i en så svår situation att du behövt vidga dina vyer över vad som är möjligt.

Du kan omöjligen veta vilka svåra situationer andra skribenter har genomlevt utan att strypa sina barn.
Citera
2018-12-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Med den utgångspunkten fokuseras intresset runt barnens "ämnesomsättning och immunsystem" och familjen som helhet glöms bort.

Jag undrar själv hur båda barnen fick diagnosen ME, läste idag på ME-sidor att det är ovanligt att barn får ME . De flesta som får diagnosen är främst kvinnor mellan 20-40 år.

Jag önskar se läkarintygen o hur de kom fram att lilltjejen hade det. Hon gick till pianolektioner i maj månad. På sommaren tjoade flickorna i poolen.
För mig är detta ett mysterium, förutom att jag nu vet att flickorna blev strypta o kvävda.

R.I.P. Agnes o Moa <3 <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in