2018-06-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vici18
Den kommentaren avslöjar med all önskvärd tydlighet din totala oförmåga att ta in skriven text!

Jag tror att du aldrig kommer att nå något mål...

Citat:
Ursprungligen postat av Vici18
Tidigt när detta rullades upp kom ett, säger ett, omdöme om pappan. Han var högpresterande. Om det är vad någon skulle säga om mig efter min död hoppas jag att någon ber vederbörande hålla käften.
Inte han älskade sin familj.
Inte han älskade sina töser.
Inte han gjordeallt han kunde för familjen.
Nej, ”pappan var högpresterande” och.......
Ja, jag vet att det har kommit fler omdömen sedan men jag tyckte direkt att detta kändes konstigt.
Jag slås av avsaknad av kärlek och känslor. Den enda som har vittnat om något sådant är pianolärarinnan som tyvärr är försvunnen nu. Då gällde det lilltösen och H.
Det hemmet verkar ha varit som ett frysskåp. Men pappan var i alla fall högpresterande!
Stackars töser, stora som små!

Och hur avsedde du att det skulle läsas? att högpresterande är ett positivt omdömme, men om något säger det om dig, så tar du det som en förolämpling? Ok, du är väl korkad, glad nu?

Tror de flesta anser att högpresterande är något positivt och om O nu var det, så ser jag inte det som ett tecken på att han genom det automatiskt var en dålig far.
Citera
2018-06-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Och hur avsedde du att det skulle läsas? att högpresterande är ett positivt omdömme, men om något säger det om dig, så tar du det som en förolämpling? Ok, du är väl korkad, glad nu?

Tror de flesta anser att högpresterande är något positivt och om O nu var det, så ser jag inte det som ett tecken på att han genom det automatiskt var en dålig far.

Återigen. Vici18 menar att det är konstigt att ingen sagt att O är en bra pappa, allt fokus är på hans prestationer. Nu när du förstår det, tycker du inte att det är konstigt? Om han var kass, bra, eller dåligt på sitt jobb, är inte något som Vici18 tar ställning till, tvärtom. Släpp sargen nu.

Varför har ingen sagt att O var en bra pappa? Varför är det viktigt att berömma honom för hans kapacitet, när han misstänkts ha mördat sina barn? Det tycker jag och många med mig är konstigt. Det kanske du inte tycker?

Problemet runt O kan ha varit att han bara värderade sig själv utifrån sina prestationer. Om han misslyckats med något i jobbet, exempelvis inte hade förberett sin konferens på grund av orkeslöshet/utbrändhet, så kan det ha bidragit till hans ev utökade självmordsplan. Det är farligt att bara prata om prestationer och bara mäta sitt värde i detta, även om det är positivt att vara duktig osv. Det behövs en balans i hur vi värderar oss. Du vet, självkänsla vs självförtroende. Vi är värda att leva, oavsett våra prestationer.
Senast redigerad av rappytt 2018-06-14 kl. 20:56.
Citera
2018-06-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vici18 menade att det var i sammanhanget konstigt att det enda som hörts om O är att han var högpresterande och duktig på jobbet. Inte att han var en fantastisk pappa osv. Tror att du förstod det ändå, innerst inne... Det är ingen värdering av om det är bra eller dåligt att prestera. Om du tycker att det är svårt att sammanfatta en text och förstå vad en skribent menar kan du pröva att läsa texten flera gånger innan du svarar. Om du missbrukar ironi, som flera av dina (rasist)kompisar i tråden gör, så föreslår jag att du slutar med detta, då det tynger ned tråden. Jag vet inte vad du tror på, och det är inte relevant, men det är viktigt att du inte tar med dig den ironiska hatstilen in i denna tråd.

Är det rasistiskt att inte tro att O var massmördarpedofilnarcissist och djävulens jämlike, fast lite värre ändå?
Senast redigerad av Osakazuki 2018-06-14 kl. 20:59.
Citera
2018-06-14, 21:00
Medlem
Citat:
Är det rasistiskt att inte tro att O inte var massmördarpedofilnarcissist och djävulens jämlike, fast lite värre ändå?

Nej, däremot är många rasister medvetet ironiska för att döda seriösa debatter. Är du det nu? Missförstår du medvetet eller är du bara dum? Jag vet inte, och det är inte viktigt.

Detta eskalerar till trams, om du fortsätter. Så, nu har jag förklarat för dig. Det är inte vad du tycker utan hur du framför saker och ting som är problematiskt. Om du medvetet är ironisk och tramsar. Varför vill du störa tråden? Ska man ana att det finns någon agenda? Vilka sammanhang var skadliga för O? Varför måste han mörda sin familj?

Du tror att det var barmhärtighetsmord? Det tror inte jag.
Citera
2018-06-14, 21:14
Bannlyst
Första dagarna på det nya året skriver föräldraparet Henkow/Brenton ett testamente. Paret Hansson är utvalda att bevittna testamentets underskrifter. Testamentet är färdigskrivet och döljs på sedvanligt sätt genom ett papper och föräldrarna skriver under liksom vittnena. Lite strul med årsdateringen gör att man bestämmer att för säkerhets skull göra om det hela. Ena föräldern skrattar till och säger att det är minsann inte varje dag som man skriver under sin egen död och fiskar upp ett nytt exemplar ur väskan. Processen görs om och den här gången blir det rätt.

När polisen går in till den döda familjen hittar man ett avskedsbrev från föräldraparet som berättar att man varit överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv. Anledningen som beskrivs i brevet är att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation.

Brevet är undertecknat av båda föräldrarna...
Senast redigerad av Medox 2018-06-14 kl. 21:19.
Citera
2018-06-14, 21:47
Medlem
Citat:
Nej, däremot är många rasister medvetet ironiska för att döda seriösa debatter. Är du det nu? Missförstår du medvetet eller är du bara dum? Jag vet inte, och det är inte viktigt.

Detta eskalerar till trams, om du fortsätter. Så, nu har jag förklarat för dig. Det är inte vad du tycker utan hur du framför saker och ting som är problematiskt. Om du medvetet är ironisk och tramsar. Varför vill du störa tråden? Ska man ana att det finns någon agenda? Vilka sammanhang var skadliga för O? Varför måste han mörda sin familj?

Du tror att det var barmhärtighetsmord? Det tror inte jag.

Förlåt, jag glömde för ett ögonblick vilken seriös debattör du är...
Ska bara svara på din fråga; jag tror, att vem/vilka som än mördade, kan ha sett det som ett barmhärtighetsmord. Vad som i den enas ögon är ett barmhärtighetsmord, kan i någon annans ögon (t.ex dina) vara en kallblodig avrättning. Det ligger i utförarens eller betraktarens ögon och jag anser mig inte ha tillräckligt under fötterna för att peka ut vare sig far, mor eller rektor som skyldig, till skillnad från dig, som "vet".
Citera
2018-06-14, 22:15
Medlem
Citat:
Förlåt, jag glömde för ett ögonblick vilken seriös debattör du är...
Ska bara svara på din fråga; jag tror, att vem/vilka som än mördade, kan ha sett det som ett barmhärtighetsmord. Vad som i den enas ögon är ett barmhärtighetsmord, kan i någon annans ögon (t.ex dina) vara en kallblodig avrättning. Det ligger i utförarens eller betraktarens ögon och jag anser mig inte ha tillräckligt under fötterna för att peka ut vare sig far, mor eller rektor som skyldig, till skillnad från dig, som "vet".
Rapytt har inte påstått att hon ”vet”.
Hon testar och spekulerar om olika scenarier, vilket FB är till för.
Att du inte vill skriva dina teorier, för att du inte vill anklaga oskyldiga /och stöta dig med folk/ är ett annat motiv. Men här är det leva och låta leva. Ingens teori är sämre än någons annan.
Dina hämningar att uttrycka obekväma åsikter tar du ut på andras inlägg och ironiserar. Helgarderar dig med en stickig offerkofta.
Citera
2018-06-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medox
Första dagarna på det nya året skriver föräldraparet Henkow/Brenton ett testamente. Paret Hansson är utvalda att bevittna testamentets underskrifter. Testamentet är färdigskrivet och döljs på sedvanligt sätt genom ett papper och föräldrarna skriver under liksom vittnena. Lite strul med årsdateringen gör att man bestämmer att för säkerhets skull göra om det hela. Ena föräldern skrattar till och säger att det är minsann inte varje dag som man skriver under sin egen död och fiskar upp ett nytt exemplar ur väskan. Processen görs om och den här gången blir det rätt.

När polisen går in till den döda familjen hittar man ett avskedsbrev från föräldraparet som berättar att man varit överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv. Anledningen som beskrivs i brevet är att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation.

Brevet är undertecknat av båda föräldrarna...

Hmmm..inspector Barnaby.....

Men.. då menar du att även avskedsbrevet skulle innehålla Hanssons underskrifter?!
Citera
2018-06-14, 22:18
Medlem
Citat:
Har inte läst kommentarerna på Linkedin, har du möjlighet att kopiera in dem här? Elli09 har under en längre tid i tråden trott att hela familjen blev mördad, att någon utomstående tagit sig in i villan. Nu vet jag inte vad hen tror längre?

The greatest VAT researcher as Eleonor Kristoffersson stated. And a wonderful person. I am grateful for having had the honour of knowing both Oscar and his wife. They will truely be missed.”

”It's just so incredibly sad. Me and my wife are good friends with Oskar's sister and we last met Oskar and his wife at his sister's wedding some years ago. This news has been eating me for the last few days. The whole thing is just unfathomable and just bottomlessly tragic...”

”Jobbade med Oskar på EY i Göteborg i början av 2000. En fantastisk person, glad, ödmjuk och jäkligt smart. ❤️”

”Shocking news. One of the best teachers I have ever known. The best among us go away too early...”

”Condolence to all he knew. He was a great scholar and pedagog”

”Så fint skrivet. Oskar var en fantastiskt duktig och kunnig yrkesman, generös med sina kunskaper, intresserad, inspirerande och vänlig. Så sorgligt.”

”Thank you for this. Oskar was a brilliant mind. A brilliant scholar. And a beautiful human being. I will dearly miss his kindness, his open-mindness and his sincerity. Life can be so cruel.”

Osv osv...
Citera
2018-06-14, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Hmmm..inspector Barnaby.....

Men.. då menar du att även avskedsbrevet skulle innehålla Hanssons underskrifter?!

Lite får du väl tänka ut själv.. Hur gör man med sista delen av ett brev som man inte vill ha med?
Citera
2018-06-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebulagalaxy
Kan inte säga vetenskapligt, men baserat på erfarenhet vill jag säga att så definitivt kan vara fallet. Min mamma hittade en bekant död i hemmet för några år sedan, och personen i fråga var blåaktig. Då hade hon varit död i mindre än ett dygn tror jag (men svär inte på det).

För övrigt är det inte helt orimligt att en kropp kan bli blå/blåaktig då allt blod i kroppen följer med gravitationen och lägger sig exempelvis på framsidan av kroppen om personen ligger på mage osv.

"Marmorering" brukar de blåa färgpartierna kallas. Det börjar, som du skriver, på de områden som är nedåt, pga gravitationen. Och de uppstår efter c:a ett dygn.
Citera
2018-06-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Fast. Det står ju ”av varandra oberoende”.

Precis! Och hur kan jurister missa det? Ofattbart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in