2018-06-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Som de skapat själva genom att långsamt förgifta sina barn?

Raden ovan står ju dysfunktionell familj. Om de stoppat i barnen ngt så har väl gjort det utifrån sin sanning kan man tänka.
Citera
2018-06-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Är du på riktigt?
Du som kan se mord som en form av kärlekshandling.

Gäller kanske att hålla isär vad man själv tror och vad man kan tänka sig föräldrarnas tanke varit
Jag började skriva kärlekshandling. Inte för att jag tycker det men sett en person vilja rädda sina barn från denna hemska värld genom att av kärlek befria dem fr den
Domedagstänk
Senast redigerad av Nuzz 2018-06-13 kl. 23:24.
Citera
2018-06-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
Raden ovan står ju dysfunktionell familj. Om de stoppat i barnen ngt så har väl gjort det utifrån sin sanning kan man tänka.

Om O velat kontrollera sin familj kan det ha varit smidigt att minska på initiativförmågan hos tjejerna, så att de nöjde sig med att sitta hemma. Det är inte kärlek, det är kontrollbehov. Förstår inte att vissa måste vara motvalls och hävda kärlek, när ingen vet vad det handlar om, även svartsjuka och bestraffning är möjligt. Psykopater fungerar inte som andra.

Log Oskar med ögonen eller var det bara munnen som log?
Citera
2018-06-13, 23:25
Medlem
Tror inte dom ens själva tyckte det var kärlek. Nu mår jag illa för jag nämnde ordet - förlåt om fler gör det
Citera
2018-06-13, 23:44
Medlem
Jag skall fortsätta tänka för mig själv sen och inte skriva här men, någon som funderar på hur flertal sekter byggs upp?
En dysfunktionell familj kan fungera på liknande sätt
Det tar inte bort att tex föräldrarna fungerade i samhället men barnen behövde hållas borta från fritänkande och ve och fasa tonåringar som prövar gränser
Kommer aldrig tro att onda handlingar bara begås i ondska, utan också någon tvärvriden form av kärlek och omtanke
Citera
2018-06-13, 23:56
Medlem
[quote=rappytt|64329647]
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin

Tänk om barnen blev märkligt håglösa för att de käkade något preparat ovetandes, kanske O ville ha mer "lugn och ro" därhemma? Annars är rädsla mycket dränerande, med en far som ställer höga krav och kanske blir arg om barnen inte presterar mycket väl (för att få framtida livskvalitet, viktigt för O), så kan för all del barnen ha varit utmattade.

Senaste skolsystemet är vad jag förstått försåtligt uppbyggt, med ständiga tester där en misslyckad termin påverkar resten av skolgången. Hur reagerade A och O på detta, om A kanske jobbat sämre en termin, eller flera? Var A chanslös resten av livet, i Os huvud?

Du är inne på ett intressant spår. Geniet O lyckades inte föra sina genigener vidare. Ett stort misslyckande.
Om O var psykopat är det inte konstigt att H sögs in i hans förvridna värld. Kvinnor som lever med psykopater har svårt att ta sig ur ett sådant förhållande. Man känner sig värdelös, förminskad. Man kan få en bindning till sin man som liknar den till en sektledare och man kan t o m tänka sig att gå i döden för att uppfylla sin makes vilja.
Citera
2018-06-14, 00:24
Medlem
Tidigt när detta rullades upp kom ett, säger ett, omdöme om pappan. Han var högpresterande. Om det är vad någon skulle säga om mig efter min död hoppas jag att någon ber vederbörande hålla käften.
Inte han älskade sin familj.
Inte han älskade sina töser.
Inte han gjordeallt han kunde för familjen.
Nej, ”pappan var högpresterande” och.......
Ja, jag vet att det har kommit fler omdömen sedan men jag tyckte direkt att detta kändes konstigt.
Jag slås av avsaknad av kärlek och känslor. Den enda som har vittnat om något sådant är pianolärarinnan som tyvärr är försvunnen nu. Då gällde det lilltösen och H.
Det hemmet verkar ha varit som ett frysskåp. Men pappan var i alla fall högpresterande!
Stackars töser, stora som små!
Citera
2018-06-14, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Ovissheten? Så vitt jag har hört mördades 2 barn i huset, är inte det illa nog?
Tror du verkligen någon sitter och väntar på att lägga bud beroende på hur barnen blev mördade?

"Blev barnen mördade under lugna former (sömnpiller) lägger jag bud, men blev dom mördade brutalt med kniv står jag nog över"

Jag tror absolut att huset blir sålt så småningom men Jag tror knappast att någon inväntar mer information innan dom lägger bud.

Ja det är definitivt illa nog minst sagt. Skulle heller aldrig kunna tänka mig det huset, men jag har pratat med andra som inte skulle se det som ett hinder märkligt nog. Obs. Den som köper kan förmodligen vara lika sinnessjuk som henkow.
Citera
2018-06-14, 07:01
Medlem
Någon skrev att man måste syna alla kontakter familjen haft med svensk sjukvården. Allt för många negativa besked. Vilka då? Flickorna var inte dödssjuka. Nej, det är dags att syna släkt, kollegor och vänner. Alla har vi ett ansvar för varandra. Säg mig vem du umgås med så skall jag säga vem du är. Var alla lika självupptagna? Viktigt med karriär och småborgerliga hobbies? Finnas o synas i rätt sammanhang? Tycker de har all anledning att nypa sig i armen. Bara genom att titta på fotografierna av hur O:s utseende ändrades senaste åren är skrämmande. De som stått honom nära måste sett förvandlingen om de varit intresserade av människan bakom docenten. Att två nästan 50-åriga människor blir mördare måste ha en lång dold historia. Vilka ideal har de vuxit upp med eller vad har de utsatts för?

Jag har mött många människor, ur alla samhällsskikt, som vuxit i rollen som föräldrar när deras barn fått obotliga sjukdomar. De skulle till och med kalla det för att de fått en STÖRRE livskvalitet pga sina sjuka barn. Att livet fått en djupare innebörd. Ingen som sätter sig in i föräldrarna i Bjärreds situation skulle tro på motivet att barnen är skuld till att en hel familj är död.

Att någon kallar O för en ängel i Lund låter kufiskt. Att hans kontakter skriver en hyllning till honom direkt efter att hela hans familj hittats död är lika kufiskt. Som en beskrivning på en guru eller sektledare. Han måste lagt ned mycket energi på hur hans akademiska värld skulle minnas honom. Den värld som var viktigaste för O. Jag tror, precis som Avantgarderob, att O fick problem med karriären 2015 och att det utlöste en livskris. Karriären var livet för O och att skylla på sjuka barn och deprimerad oförstående fru gav honom den gloria han ville ha. Att bemöda sig med att publicera en saga om moms i augusti är inte en hyllning till sina barn. Det är bara kufiskt också men kanske också spär på glorian. Att bemödiga sig med att testamentera rättigheterna till en inaktuell dålig publikation om moms till en kollega i branschen är onödigt och lika kufiskt.

Vad H kände under de senaste åren måste ha varit ren och skär övergivenhet i sin, överdrivna, oro för barnen. En livskris för henne.

Nej, ingen kommer vilja bo i huset. Inget unikt eller perfekt läge. Kommer säkert köpas bara för att hyras ut till forskare från Kina.
Citera
2018-06-14, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Någon skrev att man måste syna alla kontakter familjen haft med svensk sjukvården. Allt för många negativa besked. Vilka då? Flickorna var inte dödssjuka. Nej, det är dags att syna släkt, kollegor och vänner. Alla har vi ett ansvar för varandra. Säg mig vem du umgås med så skall jag säga vem du är. Var alla lika självupptagna? Viktigt med karriär och småborgerliga hobbies? Finnas o synas i rätt sammanhang? Tycker de har all anledning att nypa sig i armen. Bara genom att titta på fotografierna av hur O:s utseende ändrades senaste åren är skrämmande. De som stått honom nära måste sett förvandlingen om de varit intresserade av människan bakom docenten. Att två nästan 50-åriga människor blir mördare måste ha en lång dold historia. Vilka ideal har de vuxit upp med eller vad har de utsatts för?

Jag har mött många människor, ur alla samhällsskikt, som vuxit i rollen som föräldrar när deras barn fått obotliga sjukdomar. De skulle till och med kalla det för att de fått en STÖRRE livskvalitet pga sina sjuka barn. Att livet fått en djupare innebörd. Ingen som sätter sig in i föräldrarna i Bjärreds situation skulle tro på motivet att barnen är skuld till att en hel familj är död.

Att någon kallar O för en ängel i Lund låter kufiskt. Att hans kontakter skriver en hyllning till honom direkt efter att hela hans familj hittats död är lika kufiskt. Som en beskrivning på en guru eller sektledare. Han måste lagt ned mycket energi på hur hans akademiska värld skulle minnas honom. Den värld som var viktigaste för O. Jag tror, precis som Avantgarderob, att O fick problem med karriären 2015 och att det utlöste en livskris. Karriären var livet för O och att skylla på sjuka barn och deprimerad oförstående fru gav honom den gloria han ville ha. Att bemöda sig med att publicera en saga om moms i augusti är inte en hyllning till sina barn. Det är bara kufiskt också men kanske också spär på glorian. Att bemödiga sig med att testamentera rättigheterna till en inaktuell dålig publikation om moms till en kollega i branschen är onödigt och lika kufiskt.

Vad H kände under de senaste åren måste ha varit ren och skär övergivenhet i sin, överdrivna, oro för barnen. En livskris för henne.

Nej, ingen kommer vilja bo i huset. Inget unikt eller perfekt läge. Kommer säkert köpas bara för att hyras ut till forskare från Kina.

Många har skrivit om att O förändrats till det yttre. Jag har svårt att se det, alltså han såg ju så likadan ut på alla. Var det att han blev smalare?
Citera
2018-06-14, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Många har skrivit om att O förändrats till det yttre. Jag har svårt att se det, alltså han såg ju så likadan ut på alla. Var det att han blev smalare?

Smalare ja, men ffa en annan ”utstrålning” på de närbilder du kan se på nätet. Blicken. Leendet finns faktiskt inte kvar i ögonen fast än munnen ler. Sorgligt att se.
Citera
2018-06-14, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Om du håller bilden en bit ifrån dig och kisar så ser han nästan ut som Hannibal Lecter. Det finns säkert fler lik i Fritzlkällaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in