2018-02-18, 03:04
Medlem
Har träffat en kär gammal vän under kvällen.
Tog mig friheten att tala med hens sambo som är fullt trovärdig enligt mej själv och säkert er andra om ni hade träffat personen.
Vad som hänt har jag ganska klart för mig så det släpper vi, som tidigare påpekats skall detta vara omoraliskt mot källa och det köper jag, även om viss info verkar vilja släppas av vissa anledningar.

Det som däremot känns märkligt är att hen inte har sett läkarintyg på ME...
Däremot på trötthetssyndromet som tidigare nämnts i tidningarna. Ett svenskt och ett från utlandet....
Detta strider mot vissa uppgifter, kan någon insatt hjälpa mig här?
Varför ett utländskt ?

Då jag sedan tidigt skede varit skeptisk till äktheten hos vissa uppgifter tog jag mig friheten att söka runt lite på FB.
Det som slår mig är att det finns användare utger sig för att vara väldigt insatt i sin yrkesroll som läkare/psykolog.
Det märkliga i detta är att när man söker runt utger sig samma person från allt att vara jurist eller advokat , rektor eller skolchef etc.
Som sagt jag vet inte exakta utbildningstiden för dessa yrken men denna person måste minst ha uppnått en tresiffrig ålder.

I övrigt tycker jag alla kämpar på bra!
Backa gärna till Sheeles tidigare inlägg om ett troligt händelseförlopp, jag försöker själv hitta motstridigheter i den men det är svårt.
Citera
2018-02-18, 03:13
Medlem
Frank, du som verkar ha koll på sånt här.. Sannolikheten att man utvecklar ME av Pandermix/Gardasil finns den?
Ökar den isf av ex.borrelia?
Trötthetssyndromet som nämns varför disskuteras inte Narkolepsi??
Citera
2018-02-18, 04:16
Medlem
När jag först såg nyheten om "morden i Bjärred", så tänkte jag så här:

"Hu så hemskt", att julledigheten tagit fram de inbyggda spänningarna i familj, och det slutat med mord och självmord.

Min första tanke, var att mamman någonstans under helgerna meddelat mannen om att hon ville skiljas och tänkte flytta inom kort, och ta barnen med sig, och att mannen inte kunde acceptera detta, och att detta triggat honom till att döda frun, och barnen, och sedan ta sitt liv.

Sådant händer, i synnerhet om något annat jobbigt inträffar samtidigt, t.ex. att karriären krånglar, ekonomiska problem och initiativtagaren har en våldsam och kontrollerande läggning, alternativt en akut psykos eller liknande.

Snart dök uppgifterna om de sjuka barnen upp i media, och hemundervisning. Det lät rätt ordentligt suspekt i mina öron. Två sjuka barn, och hemundervisning?
Endera måste barnen vara väldigt sjuka i hemsk sjukdom, eller så står inte allt rätt till. Som sagts många gånger, numera så vill "man" att barnen ska vara i skolan så mycket som möjligt för att få ett socialt sammanhang, man anpassar skolgången, skaffar hjälpmedel och/eller assistenter.

Så då "kronisk trötthet" som påstådd sjukdom hos barnen! Men det har ju jag! Skulle min partner ha rätt att mörda mig, p.g.a. bristande livskvalitet? Och det kan ju bli mycket bättre (jag har ju blivit det...).

Och på det, polisens påstående (eller tolkning) av "avskedsbrevet", att barnen dödats i samförstånd?

Jag tror innerst inne fortfarande att den enklaste modellen är den översta, men genom att följa den här tråden, har jag blivit ytterst förvirrad.

Här är några av mina förvirringspunkter (retoriska frågor):

Hur sjuka var föräldrarna? Hade den ena eller den andra någon personlighetsstörning, eller en akut psykisk sjukdom? Kunde denna dra med sig den andre? Var "samförståndet" bara en dimridå?

Var en av föräldrarna väldigt kontrollerande? Fanns det en medveten strategi att "fixa" hemundervisning?

Var familjen religiös eller hade någon slags ideologisk ståndpunkt som finns i utkanten på "det normala"?

Var något av barnen verkligt sjukt i vare sig en fysisk eller psykisk sjukdom? Var barnet, eller barnens sjukdom orsakad av en abnorm familjesituation/sjuk förälder?

Uppfattade verkligen vare sig lärare, rektor, övrig skolpersonal, arbetskamrater, anhöriga, vårdpersonal m.fl. inga som helst varningssignaler, om det var något problem med någon eller båda vuxna i familjen?
Citera
2018-02-18, 06:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag är inte läkare, och jag kan inget om sjukdomar.
Men, som jag skrivit tidigare i tråden. (ursäkta mitt ordval, men jag hoppas ni fattar)
Infon kom via pm.
Barnen skall ha haft nått ärvt "gen-fel" som triggats igång av "Gardasil-vaccinet" dom fått när dom var runt 12 år.
Resultatet efter att "genen triggats" igång blev kroniskt trötthets-syndrom.
Efter att Agnes blev sämre runt 3:e advent, så kontaktades hennes läkare, som beslutade att han skulle påbörja en utredning om narkolepsi.
Tyvär han inte den utredningen påbörjas innan dom alla dog.
Fått runt 12 år? Vad jag vet var Moa 11 år? Hur tänkte du där, skulle de ha gett Moa vaccin så tidigt och då de redan misstänkte vaccinets biverkningar? När fick isåfall fick Moa vaccinet?
http://mammormotgardasil.nu/
Senast redigerad av rubin22 2018-02-18 kl. 06:23.
Citera
2018-02-18, 06:33
Medlem
rubin22s avatar
Då verkar det som att föräldrarna tyckte det var fruktansvärt med en diagnos som Narkolepsi, de som var så intelligenta med bra jobb och status, oj vad det där raserades!
Dessa föräldrar får mig att må illa! Det hade varit förståeligt med föräldrar som dödar sina barn, för att de inte har mat på bordet! Dessa två skulle aldrig ha skaffat barn för att endast plåga!
Citera
2018-02-18, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men, återigen, pressmeddelandet från polisen bekräftar inte att barnen var sjuka. Det säger bara att det var den anledningen som stod i avskedsbrevet.
Själv sätter jag noll och ingen tilltro till uppgifter som kommer från dem som kallblodigt har mördat sina egna barn.

Det var därför jag inte skrev så, jag skrev:

Citat:
Jag baserar mina inlägg om barnens sjukdom på vittnessmål, att dom hade hemundervisning med läkarintyg och ett pressmeddelande från polisen. Du baserar motsatsen på känslor och vad du tror.

Du bekräftade precis den meningen med ditt inlägg. Du tror att föräldrarna var kallblodiga mördare, därför känner du ingen tilltro till deras avskedsbrev.
Citera
2018-02-18, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarvadhare
Uppfattade verkligen vare sig lärare, rektor, övrig skolpersonal, arbetskamrater, anhöriga, vårdpersonal m.fl. inga som helst varningssignaler, om det var något problem med någon eller båda vuxna i familjen?
Nä, ingen har kunnat förutse att något som aldrig inträffat förut skulle hända, tänka sig! Du har nog räknat upp alla som man vill skylla det här på. För det enkla svaret, att föräldrarna, och bara de, är ansvariga verkar inte duga. För i Sverige är som bekant allt alltid någon annans fel. Inte minst skolan (som uppenbarligen skall ägna sig åt allt möjligt utom utbildning).
Citera
2018-02-18, 09:02
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Att Agnes blev "tillfälligt sämre runt 3:e advent” har vi hört tillräckligt många gånger nu. Men kan någon förklara det lite närmare? Var hon helt borta den dagen? Andningssvårigheter, kramper? Ringde föräldrarna efter läkare om det var så illa?
Var det kroppsliga symptom eller psykbryt? Kanske 14-åringens utbrott mot föräldrarna? Suicidförsök?
Jag har ställt frågan tidigare men fått bara ett lite kryptiskt svar från Jonatanmw att jag inte var helt fel ute.
Sedan finner jag inget konstigt att Agnes var med på skolavslutningen några dagar efter, ev på egna ben. Efter ebb kommer flod och v v.

Agnes kraftiga försämring verkar ha skett i samband med att media gick ut med att hennes skola hade stora budgetunderskott och specialundervisningen var hotad. Tydligen fick denna försämring Agnes läkare att vilja utreda henne för narkolepsi. Sedan bestämde sig föräldrarna för att alla skulle dö i stället. Man undrar ju hur de här sakerna egentligen hänger ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En betydande resursindragning i dec som kan ha inneburit ett negativt besked för familjen. Ett uppföljningsmöte var också inplanerat i början av våren för en av flickorna.
Denna termin skulle den äldsta flickan vistas i skolan alltmer, fast ytterligare åtgärder kan ha vidtagits för att dra ner på kostnaderna.

Detta sammanfaller med Agnes påstådda försämring i måendet som sagt...

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
[/b]

Det sista som är en av de få saker som press och skola faktiskt gått ut med är ju fel!
De hade 4 respektive 3 dagars hemundervisning i veckan.
Varför skulle då resten - som vi inte har några uppgifter om - stämma?

Notera också hur det hela tiden smyger sig in en eller två nya detaljer. Nu skall mamman ha träffat en "soctant" (=kurator) och ha ätit psykofarmaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag är inte läkare, och jag kan inget om sjukdomar.
Men, som jag skrivit tidigare i tråden. (ursäkta mitt ordval, men jag hoppas ni fattar)
Infon kom via pm.
Barnen skall ha haft nått ärvt "gen-fel" som triggats igång av "Gardasil-vaccinet" dom fått när dom var runt 12 år.
Resultatet efter att "genen triggats" igång blev kroniskt trötthets-syndrom.
Efter att Agnes blev sämre runt 3:e advent, så kontaktades hennes läkare, som beslutade att han skulle påbörja en utredning om narkolepsi.
Tyvär han inte den utredningen påbörjas innan dom alla dog.

Föräldrarna kan inte ha hyst några stora förhoppningar kring den utredningen...
Citera
2018-02-18, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skarvadhare
Du har rätt och fel samtidigt!

Magsår visade sig ha en bakteriell bakgrund, fibromyalgi kan numera diagnosticeras, men det utesluter inte att vissa sjukdomsdiagnoser, i synnerhet sådan som diagnosticeras genom uteslutning, drar till sig folk som (tack vare eller på grund av?) redan har bestämt sig för vilken sjukdom de har, eller, att vissa sjukdomar, som t.ex. elallergi eller oral galvanism, är rena hitte-på sjukdomar.

I samtliga fall, så "mår folk dåligt", och ska naturligtvis få hjälp.

Just nu verkar diagnosen på modet vara "ME".
Inget av det du skriver motsäger något jag skrev.
Mitt inlägg var en respons på solglittrets avvfärdande av en hel diagnos där han dessutom förnekade en annan skribents diagnos och istället lättvindigt delade ut en ny.

Visst finns det hittepå-sjukdomar som kommit och gått. ME är dock inte en sådan.
Visst finns det besvärliga och bångstyriga patienter. Har än så länge inte fått några belägg för att någon i denna familj var en sådan.
Och visst dyker charlataner upp som ett brev på posten när skolmedicinen misslyckas att bota eller lindra tillfredsställande. Det är olyckligt men knappast ME-patienternas fel eller ett bevis på att tillståndet är mindre äkta.

Du verkar vara en stark individ som lyckats väl med att lindra konsekvenserna av ditt tillstånd. Säkert också för att du har en stark inre drive och lyckas behålla huvudet klart under kris. Det är egenskaper som är väldigt bra att ha när livet rämnar men glöm inte att det finns folk som har mindre av dem.
Citera
2018-02-18, 09:37
Medlem
Denna tråd har uppenbarligen blivit en förklara sjukdomstråd. Jag har, jag vet för jag har och ditten datten. Fokus över vad som hände barnen och hur morden kunnat ske har gått över i att beskriva folks egna erfarenheter av sjukdomar och sedan diskutera detta i långbänk! Helt otroligt. Infon om att flickorna fått vaccinet gardasil vilket tordes vara en orsak till igångtriggande av A s me. Varför ger man Moa vaccinet om man misstänker att A blivit sjuk av det? Cocktails till barnen, mm . Det krävs en ganska stor mängd tabletter för att ha ihjäl någon , dessutom smakar krossade/nermalda tabletter mycket illa vilket jag har svårt att tro att flickorna skulle druckit detta utan att känna smaken.el vad svalde dom tabletterna hela?Att pappan och mamman var så omtyckta och duktiga på sina arbeten och av arbetskamrater, skulle man verkligen som chef och arbetskollega sagt något annat med tanke på omständigheterna. ? Hjälp av olika slag inom sjukvården finns idag och särskilt när det gäller barn. Kanske får man ligga på och väntetiderna kan variera men BUP kontakt för barn är det ändå i vanliga fall något som erbjuds om barn inte mår bra. Kanske vill man helt enkelt inte? Mycket som kan ifrågasättas i denna tråd.
Citera
2018-02-18, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men, återigen, pressmeddelandet från polisen bekräftar inte att barnen var sjuka. Det säger bara att det var den anledningen som stod i avskedsbrevet.
Själv sätter jag noll och ingen tilltro till uppgifter som kommer från dem som kallblodigt har mördat sina egna barn.
Exakt.
Citera
2018-02-18, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Har träffat en kär gammal vän under kvällen.
Tog mig friheten att tala med hens sambo som är fullt trovärdig enligt mej själv och säkert er andra om ni hade träffat personen.
Vad som hänt har jag ganska klart för mig så det släpper vi, som tidigare påpekats skall detta vara omoraliskt mot källa och det köper jag, även om viss info verkar vilja släppas av vissa anledningar.

Det som däremot känns märkligt är att hen inte har sett läkarintyg på ME...
Däremot på trötthetssyndromet som tidigare nämnts i tidningarna. Ett svenskt och ett från utlandet....
Detta strider mot vissa uppgifter, kan någon insatt hjälpa mig här?
Varför ett utländskt ?

Då jag sedan tidigt skede varit skeptisk till äktheten hos vissa uppgifter tog jag mig friheten att söka runt lite på FB.
Det som slår mig är att det finns användare utger sig för att vara väldigt insatt i sin yrkesroll som läkare/psykolog.
Det märkliga i detta är att när man söker runt utger sig samma person från allt att vara jurist eller advokat , rektor eller skolchef etc.
Som sagt jag vet inte exakta utbildningstiden för dessa yrken men denna person måste minst ha uppnått en tresiffrig ålder.

I övrigt tycker jag alla kämpar på bra!
Backa gärna till Sheeles tidigare inlägg om ett troligt händelseförlopp, jag försöker själv hitta motstridigheter i den men det är svårt.

Tack så mycket för den infon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in