2018-02-18, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Elli09 berättar faktiskt en hel del och har hittills inte skrivit ngt BS. Bara man läser det hon skriver, bl a att Agnes var med på skolavslutningen.
Jag tror inte det var Elli09 som skrev det utan en nyregistrerad som kom och gick precis som den som skrev att den var granne etc. Den sistnämnda var ett troll.
Citera
2018-02-18, 00:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fritt val.
Knappast för Agnes och Moa dock
Citera
2018-02-18, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Dåså - vad fick de för hjälp? Konternuerlig psykiatrisk kontakt? Eller ingen alls?

Tror du på riktigt att någon vill lämna information till dig när du är så uppenbart otrevlig och uppfordrande?
Citera
2018-02-18, 00:15
Medlem
Anabellas avatar
Det var Elli09:

Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Hon arbetade som vanligt fram till jul !
A var med på skolavslutning 171222 !
Ingen av barnen hade någon diagnos på läkarintyget...annat en Kronisk trötthet
Senast redigerad av Anabella 2018-02-18 kl. 00:29.
Citera
2018-02-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Spot on? Vad? Att författaren till boken beskriver som främsta merit att hon varit gift med en sociopat? Att hon är tydlig med att hon inte är terapeut men att hon ändå har mage att ta $50.00 i halvtimmen och $95.00 i timmen för en terapeutisk konsultation?
Medan ME-kunskaper som samlats in av forskare, immunologiska, neurologiska och medicinska experter under 50 års, är en accepterad diagnos världen över och reggade hos socialstyrelsen i Sverige är kvacksalveri?

Ok.

För det första; jag har näst intill obefintliga medicinska kunskaper så jag ger mig inte in i den här ME debatten på allvar. Från där jag sitter så verkar ME inte kunna påvisas fysiskt i kroppen, dvs med regelrätta tester osv. Vad jag vet så har ingen blivit bättre av medicinsk behandling förutom med b12 vitamin. Det verkar däremot som att en del har blivit bättre av någon slags psykiatrisk behandling. Eller menar du att de som blivit bättre/botade fejkade symptomen från början för att medverka i någon slags bedrägeri. Förklara gärna hur du tänker, jag gillar att lära mig saker.

Att jag skrev spot on handlade inte alls om ME. Det var ett inlägg som handlade om psykopaters ”kärlek” till sina barn. Någonting som ytterligare bekräftade det hållet jag lutar åt i den här härvan.

Huruvida barnen verkligen hade ME eller inte är bara en detalj för mig i detta. Jag förstår inte hur endera möjligheten skulle kunna ge någon slags förklaring till varför barnen skulle mördas.
Citera
2018-02-18, 00:27
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Roligt att höra att du blivit bättre.
Jag hoppas också att jag kan komma tillbaka till arbetet. Nu är ju det helt olika sjukdomar du och jag har. Men trots det kan man ha förståelse för varandras situation. Och det är sunt.

Är diagnosen viktigast för dig och därmed obotlig? Tycker vår symtombild liknar varandra. Det är ju symtomen man lider av och dem man ska hitta lösningar för. Eller?

Jag hade även värk i varje led och muskel, balansrubbningar, kunde bli stående utan förmåga att ta ett steg, muskelförtvining, kom inte upp från golv när jag trillade, käklåsning, svårigheter att svälja, minnet helt borta, andfådd, blev överväldigad när någon gick snabbt förbi eller talade högt, bröstsmärtor, kramper, nervryckningar, känselbortfall, konstant huvudvärk mm. mm.

Jag förstår dig också, men du ska inte låsa dig vid målet för tidigt, utan gräva lite själv.
Citera
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Flera källor med insyn, hur man definierar detta men ändå, vittnar om detta:
Oblodigt
Pappan hängd
Barn i sina sängar, döda, oklar metod
Mamman någon form av alllvarlig sjukdom
Föräldrar var i samförstånd om utvidgat självmord

Utöver detta:
Hemskolning => sjukdom hos barnen, flera källor pekar mot allvarlig fysisk sjukdom
Depression hos föräldrar, alternativt såg ingen annan utväg

Sedan kan man ju diskutera nyanser av hur det ena och det andra egentligen var, hur svår är en svår sjukdom osv?

Rent objektivt kan man säga att mammans arbete intill julledighet är inget bevis för att hon inte skulle kunna ha en dödlig/svår diagnos
Sedan vet vi vad statistiken säger, men i detta fall är allt så märkligt att man inte med säkerhet kan säga vad som hänt, men att pappan dött med annan metod än de övriga pekar mot att han sist dött. Mordet på barnen kan ha utförts av modern likaväl som fadern, om det är läkemedel/gift som använts.

Hela historien är ytterst tragisk på alla sätt och vis.

Jag rotar i tråden, detta har skrivits mycket tidigt i tråden av vad det verkar den mest initierade källan det vill säga någon som har känningar bland de som var på plats efteråt.
Varför vill nästan ingen tro på detta?
Citera
Medlem
Anabellas avatar
Att Agnes blev "tillfälligt sämre runt 3:e advent” har vi hört tillräckligt många gånger nu. Men kan någon förklara det lite närmare? Var hon helt borta den dagen? Andningssvårigheter, kramper? Ringde föräldrarna efter läkare om det var så illa?
Var det kroppsliga symptom eller psykbryt? Kanske 14-åringens utbrott mot föräldrarna? Suicidförsök?
Jag har ställt frågan tidigare men fått bara ett lite kryptiskt svar från Jonatanmw att jag inte var helt fel ute.
Sedan finner jag inget konstigt att Agnes var med på skolavslutningen några dagar efter, ev på egna ben. Efter ebb kommer flod och v v.
Citera
2018-02-18, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
För det första; jag har näst intill obefintliga medicinska kunskaper så jag ger mig inte in i den här ME debatten på allvar. Från där jag sitter så verkar ME inte kunna påvisas fysiskt i kroppen, dvs med regelrätta tester osv. Vad jag vet så har ingen blivit bättre av medicinsk behandling förutom med b12 vitamin. Det verkar däremot som att en del har blivit bättre av någon slags psykiatrisk behandling. Eller menar du att de som blivit bättre/botade fejkade symptomen från början för att medverka i någon slags bedrägeri. Förklara gärna hur du tänker, jag gillar att lära mig saker.

Att jag skrev spot on handlade inte alls om ME. Det var ett inlägg som handlade om psykopaters ”kärlek” till sina barn. Någonting som ytterligare bekräftade det hållet jag lutar åt i den här härvan.

Huruvida barnen verkligen hade ME eller inte är bara en detalj för mig i detta. Jag förstår inte hur endera möjligheten skulle kunna ge någon slags förklaring till varför barnen skulle mördas.

Det finns massor av diagnoser som inte har biomarkörer, dvs kroppsligt mätbara indikatorer. De kallas symtomdiagnoser. Sök på begreppen för mer info.
Är man rätt diagnostiserad med ME/CFS blir man inte botad av psykiatrisk behandling. Däremot kan man behöva psykologisk behandling och/eller psykofarmaka för de psykiska sviter sjukdomen ger upphov till.
Citera
2018-02-18, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Det finns massor av diagnoser som inte har biomarkörer, dvs kroppsligt mätbara indikatorer. De kallas symtomdiagnoser. Sök på begreppen för mer info.
Är man rätt diagnostiserad med ME/CFS blir man inte botad av psykiatrisk behandling. Däremot kan man behöva psykologisk behandling och/eller psykofarmaka för de psykiska sviter sjukdomen ger upphov till.

Du pratar lite som en politiker. Du svarar på en helt annan fråga än den som ställs.
Citera
2018-02-18, 00:33
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Är diagnosen viktigast för dig och därmed obotlig? Tycker vår symtombild liknar varandra. Det är ju symtomen man lider av och dem man ska hitta lösningar för. Eller?

Jag hade även värk i varje led och muskel, balansrubbningar, kunde bli stående utan förmåga att ta ett steg, muskelförtvining, kom inte upp från golv när jag trillade, käklåsning, svårigheter att svälja, minnet helt borta, andfådd, blev överväldigad när någon gick snabbt förbi eller talade högt, bröstsmärtor, kramper, nervryckningar, känselbortfall, konstant huvudvärk mm. mm.

Jag förstår dig också, men du ska inte låsa dig vid målet för tidigt, utan gräva lite själv.
Har inte fel på sköldkörteln. Hade en svår infektion innan jag fick ME. Låg då på sjukhus. Har varit sjuk sedan 2000. Fick diagnos 2007. Alla möjliga prover, utredningar och behandlingar har gjorts. Tar många olika mediciner. Sjukdomen för mig har varierat i tid. Med värre skov. Eller ibland ok att hantera. Så jag kan inte påstå att jag låst mig för tidigt. Men tack för omtanken. Väntar på en bättre medicin. Tror den kommer. Är positiv.
Senast redigerad av Lillamig72 2018-02-18 kl. 00:46. Anledning: Tillägg
Citera
2018-02-18, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Du pratar lite som en politiker. Du svarar på en helt annan fråga än den som ställs.

Det låter ju inte så bra. Vad är det som du vill att jag svarar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in