2018-02-17, 23:10
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Nej. Jag har inte sådana tankar som föräldrarna hade. Vilken anklagelse. Att anklagas för att vara en mördare. Att ha en mördares tankar. Där blir jag mörkrädd. Du säger ju trots allt att du är läkare. 😬
Nu ska jag berätta hur ett toalettbesök för en ME-sjuk person kan se ut. Mig själv. Inte varje gång. Men ändå för ofta. Från att jag känner att jag behöver gå. Så kan det ta en timme innan jag samlat ihop energi att från liggande i soffan ta mig upp och gå till toaletten. Väl på toaletten så börjar jag kallsvettas. Bli illamående. Känner att jag måste kräkas. Har alltid en påse på toaletten. Sitter ner och kräks samtidigt som jag försöker göra det andra. För jag är hård i magen. Men jag måste göra det jag måste.
Svetten forsar. Öronen susar. Och ögonen börjar flimra. Känner att ett blodtrycksfall är på väg. Och svimmar snart. Med envishet och en enorm styrka torkar jag mig. Och försöker ta mig till soffan. Nu ser jag inget. Det är svart. Och susar i öronen. Väl på soffan fortsätter det med att svetten bara forsar. Hjärtat slår tungt. Och varje andetag känns. Är enormt utmattad. Det tillståndet pågår i en timma. Och i detta skede finns det inte en chans att jag skulle klara att ta mig upp ur soffan. Blir liggande i soffan i fyra timmar efter. Menar du att jag skulle kunna tänka bort det här mycket fysiska tillståndet? Att det är psykiskt. 😬

Liknar mina symtom jag hade när jag var som sämst i min sköldkörtelsjukdom, dock inte den hårda magen eller uppkastningar, men allt det andra + att ryggraden var spänd som en pilbåge, så jag omöjligt kunde böja mig + hjärndimma. Fick tänka mig fram varje kroppsrörelse, cm för cm. Var övertygad om att jag skulle dö, flera gånger. Läkaren höjde och höjde min hormondos, tills någon kollade mina B12-värden. Oj oj! Är nu nere på dubbel dagsdos av B12 och är nästan besvärsfri. Min läkare hatar B12 och övriga vitaminer och ville att jag skulle börja med antidepressiva och sömnmedel. Varför undrade jag, lider ju inte av sådana åkommor? Det är inte bra med B12, svarade han. Han tyckte det var bättre att jag stoppade i mig en massa kemikalier med biverkningar. Nej tack!
Hörde att i USA börjar det bli allmänt vedertaget med B12-behandlingar vid lättare depressioner bl a.
Citera
2018-02-17, 23:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men om du blev erbjuden den behandling som enbart var ett reklamjippo enligt andra, skulle du pröva den då?

Jag tycker att denna patientgrupp är villiga att pröva vad som helst. Alla har dock inte ekonomiska resurser att åka till vart det nu var? Däremot så är det så de flesta blir bemötta i vården, som om det är psykiatriskt och att de skall tänka positivt och träna.
Vilket lett till att många blivit ännu sämre.
De som blir sämre är de som inte ger sig.

Någon pratade om privilegiet att ligga i ett mörkt rum. Vid den här sjukdomen är kroppen ett fängelse som hindrar patienten att göra vad den vill, det är mycket frustrerande och att Agnes är uttråkad är inte så konstigt. Sjukdomen fungerar så att kroppen angriper sig själv om patienten anstränger sig, de flesta patienter har stora svårigheter att trappa ned på aktiviteter, därför blir de allt sjukare.

Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Om det du beskriver är sant, dvs att anhöriga sagt att barnen inte var sjuka, förstår jag än mer desperationen föräldrarna upplevde - inte ens stöd från sina närmaste.
Detta fall börjar bli allt tydligare och orsakerna bakom det.

Jag har min bild ganska klar för mig också.

Jag vet inte vad det är med den här sjukdomen som gör att den väcker så mycket agg och projicerad lathet och misstro. Möjligen att hyenorna vittrar blod och asfåglarna vittrar svaghet.

Citat:
Jag har redan svarat på det, men det vet du så klart eftersom du kommer ihåg mina inlägg. För säkerhet skull klipper jag in det ändå om ditt minne trots allt ändå skulle svika dig ...

Ok, men det gäller även om det är sant att anhöriga ifrågasatt ställd diagnos. Dessa kan ju knappast vara mer kunniga än de läkare som satt den.

Jag tror att människor helt enkelt vill ha en förklaring som talar om för dem att föräldrarna var sjuka i huvudet enbart och att inga förmildrande omständigheter fanns. De vill ha något att hata på. Någon som är mer sinnes än de själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis. Dessa barn fick hemundervisning. Något som i stort sett är förbjudet i Sverige utan synnerliga
starka medicinska skäl. Jag tror inte att Rektor begått något lagbrott här.

Det existerar alltså en sjukdom och läkarintyg.

Att diagnosen inte är känd här, innebär inget hot mot dess existens.

Det spelar ingen roll vad som är verkligt och sant, det är en mob här som likt hajar vädrar blod och vill slita i stycken. Jag tror de skiter i fallet, de roar sig bara med användarna som skriver här.
Citera
2018-02-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jag hade faktiskt inte hört talas om den före den här tråden. Det är inget som min läkare har rekommenderat för mig.
Ja. Om behandlingen kunde bedrivas gratis i min bostad. För jag orkar inte resa bort. Och har inte råd att betala så mycket för ingenting. Jag är inte helt omöjlig. Kanske sker ett mirakel. Men ytterst tveksamt.

Jag drabbades av allvarlig utmattningssyndrom, som jag berättat om, och jag hittade så småningom grupper som spontant bildats av lika-drabbade. Det var guld värt!

EDIT. Behövde alltså inte lämna hemmet.
Senast redigerad av Remark 2018-02-17 kl. 23:15.
Citera
2018-02-17, 23:13
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Hörde att i USA börjar det bli allmänt vedertaget med B12-behandlingar vid lättare depressioner bl a.
Det är vedertaget i Sverige också, sedan minst 25 år (då jag fick B12-sprutor mot depression varje vecka under en period).
Citera
2018-02-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Det är vedertaget i Sverige också, sedan minst 25 år (då jag fick B12-sprutor mot depression varje vecka under en period).

Ja, det har jag också fått under ett antal år. Jag fick tillbaka matlust, därmed energi och mådde bättre.

Min erfarenhet var odelat positiv.
Citera
2018-02-17, 23:22
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Liknar mina symtom jag hade när jag var som sämst i min sköldkörtelsjukdom, dock inte den hårda magen eller uppkastningar, men allt det andra + att ryggraden var spänd som en pilbåge, så jag omöjligt kunde böja mig + hjärndimma. Fick tänka mig fram varje kroppsrörelse, cm för cm. Var övertygad om att jag skulle dö, flera gånger. Läkaren höjde och höjde min hormondos, tills någon kollade mina B12-värden. Oj oj! Är nu nere på dubbel dagsdos av B12 och är nästan besvärsfri. Min läkare hatar B12 och övriga vitaminer och ville att jag skulle börja med antidepressiva och sömnmedel. Varför undrade jag, lider ju inte av sådana åkommor? Det är inte bra med B12, svarade han. Han tyckte det var bättre att jag stoppade i mig en massa kemikalier med biverkningar. Nej tack!
Jag injicerar mig själv med mekobalamin en gång i veckan. Känner av en liten energiboost när det är gjort. Rätt så märkbart faktiskt. Trots att evidensbaserad forskning saknas. Det gör också att mjölksyran i kroppen blir mindre 😀
Citera
2018-02-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Japp
Agnes hade varit sjuk i flera år.
Hon blev mycket sämre just runt 3:e advent.
Moa hade börjat visa samma sympom, strax innan sommaren -17.
Så Moa var ganska ok,

Hur kunde hon gå på skolavslutningen då? Eller det kanske hon inte gjorde, vad tror du? Jäkligt märkligt att man inte ens kan få en så simpel uppgift bekräftad. Har de inte internet i Bjärred eller?
Citera
2018-02-17, 23:23
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Oavsett, jag har en pålitlig källa som säger barnen hade ME. Om det har med vad som hände att göra vet jag dock inte.

Användaren påstår detta i flera inlägg. Tydligen finns det minst en pålitlig källa.
Citera
2018-02-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nej, det var ingen kollega utan en granne eller vän till familjen som pratade om resor (minst en) till Tyskland.
Mitt fetade.
Nej, det var ingen sjukdom hos barnen som ledde till katastrofen. Det är bara du som envetet hävdar det. Och det har du gjort ända sedan ditt första inlägg i tråden. Man kan bara undra, varför är detta så viktigt för dig?

Stackars föräldrar ja. Ditt mördarkramande har varit konstant sedan dag 1.

Jag har hävdat att det beror på sjukdomen för att det är sanningen. Det jag måste fråga mig är varför det provocerar dig så mycket att du måste sänka dig till personangrepp? En så känslomässig reaktion är lite märklig. Jag baserar mina inlägg om barnens sjukdom på vittnessmål, att dom hade hemundervisning med läkarintyg och ett pressmeddelande från polisen. Du baserar motsatsen på känslor och vad du tror.
Citera
2018-02-17, 23:24
Medlem
Citat:
Knappast mitt problem. Jag har delat med mig av information som jag har, sen får andra göra vad de vill med den.
Det köper jag
Citera
2018-02-17, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Mitt fetade.
Satt Agnes i rullstol vid skolavslutningen?
Om Moa var ganska ok, varför fick hon hemundervisning?

Rullatol har jag ingen aning om, men min gissning är att hon inte satt i rullstol.
Jag har i alla fall inte fått nån info om rullstol.

Jämfört med sin syster.......
Sorry, skulle förtydligat det.
Moas hem-skolning började väll hösten -17
Om jag minns rätt.... orkar inte kolla det nu.
Citera
2018-02-17, 23:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har hävdat att det beror på sjukdomen för att det är sanningen. Det jag måste fråga mig är varför det provocerar dig så mycket att du måste sänka dig till personangrepp? En så känslomässig reaktion är lite märklig. Jag baserar mina inlägg om barnens sjukdom på vittnessmål, att dom hade hemundervisning med läkarintyg och ett pressmeddelande från polisen. Du baserar motsatsen på känslor och vad du tror.
Men, återigen, pressmeddelandet från polisen bekräftar inte att barnen var sjuka. Det säger bara att det var den anledningen som stod i avskedsbrevet.
Själv sätter jag noll och ingen tilltro till uppgifter som kommer från dem som kallblodigt har mördat sina egna barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in