Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-06, 03:06
  #1
Medlem
paralisants avatar
En AT på fentanyl kan beskrivas som ditt blod kokar och du blir släpad på marken sommartid utan t-shirt. Det är här jag nu hamnat efter att en gång hatat droger av hela mitt hjäta och bara älskat drogen "alkohoL", det tog mig 10 år att inse är jag var alkis. Jag slutade. Saker började gå bra, men ångest fanns där, jag började med benzo dagligen, dem slutade fungera (Sobril) så sen efter 1 liter sprit och 40 tabletter senare (ett rop på hjälp) fick jag intne mer benzo. Det var såklart lagom till flubben (flubromazolam) kom, jag började missbruka den (fast jag mådde bra tyckte jag) jag förlorade jobbet. Flubben klassades, men det kom snart nya benses.

Jag svurit på allt att jag aldrig skulle testa en opioid eller opiat. Nu är detta min favorit drog. Från att bara konsumera alkohol till att sitta och köra fentanyl dageligen. Jag klarar att fentanylen psykiskit när det är AT dags men det är det fysiska dem första 4 dagarna som dödar mig.

Nu får man ta oxy eftersom Fetanylen finns ingenstans, det blir dyrt och är rädd att trilla på horse igen. Håller mig flytande på Sertralin 75 mg, 10 mg stesolid, 2 mg flualpra samt 40 mg oxy. Jag måste även ha dopaminutsöndringen så jag snortar lite men ganska ganska rent kola då och då, jag får tag på detta och det är det enda kolan som jag rör just nu. Men jag vill bort Från fentan anledningen till att jag tar alla alla andra droger är att FENTAN är total slut överallt.

Hjälp någon? tips? För Tågstastionen är nära, om man vill ta slut på eländet. Jag har klarat 2 dagar sen utan sen är det kört.

När fentan är bort i mitt liv tror jag alla andra droger kommer försvinna! Eftersom jag tar dessa föratt lindra fentans sjuka biverkningar!
__________________
Senast redigerad av paralisant 2018-01-06 kl. 03:20.
Citera
2018-01-06, 03:17
  #2
Medlem
Cannibalizations avatar
Håll ut gubben. Jag vet hur svårt det kan vara ibland, men håll ut.
Citera
2018-01-06, 03:22
  #3
Medlem
paralisants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Håll ut gubben. Jag vet hur svårt det kan vara ibland, men håll ut.

När man är själv på natten är värst, jag har sambo. Men hon måste få sova, hon har jobb, hon hjälper mig hela tiden när hon kan, men jag måste klara detta själv. Och just nu är det förjävligt,

Tack Cannibalization )
Citera
2018-01-06, 03:29
  #4
Avstängd
Ekonomistas avatar
alltså den drogen du tar är dödlig. sluta ta den.

checka in på rehab
Citera
2018-01-06, 03:32
  #5
Medlem
paralisants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
alltså den drogen du tar är dödlig. sluta ta den.

checka in på rehab

Fullt medveten om det, det var därför jag skrev av mig, var tvungen.
Citera
2018-01-06, 03:54
  #6
Avstängd
Ekonomistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paralisant
Fullt medveten om det, det var därför jag skrev av mig, var tvungen.

lyssna min farsa kände en man som blev beroende av heroin i sen ålder, det min farsa hjälpte honom med samt hans familj var att så fort han fick heroin sug så drack han sprit, inte öl utan typ whisky. Han kunde dricka 1 hel flask själv. Men det var bara temporärt.

Eftersom det är inte bra att ersätta heroin beroendet med alkohol.

Så checka in på rehab och be till gud.

Kan tillägga att den manen dog i norge på ett hotel, det visade sig att han fick överdos efter en lång tid av att inte ta heroin. Sluta jaga draken.

Speciellt den drogen du använder har jag hört att den är värre än heroin.

lycka till.
Citera
2018-01-06, 08:58
  #7
Medlem
paralisants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
lyssna min farsa kände en man som blev beroende av heroin i sen ålder, det min farsa hjälpte honom med samt hans familj var att så fort han fick heroin sug så drack han sprit, inte öl utan typ whisky. Han kunde dricka 1 hel flask själv. Men det var bara temporärt.

Eftersom det är inte bra att ersätta heroin beroendet med alkohol.

Så checka in på rehab och be till gud.

Kan tillägga att den manen dog i norge på ett hotel, det visade sig att han fick överdos efter en lång tid av att inte ta heroin. Sluta jaga draken.

Speciellt den drogen du använder har jag hört att den är värre än heroin.

lycka till.

Jag förstår. Ska man sluta så ska man klippa allt. Men jag känner att jag måste ha benzo, dricker gör jag inte längre. Delsförnjsg inte vill och dels för jag är noga med att inte kombinera CNS preparat. Rehab är inte aktuellt förrens i mars, anledning är jobb osv som måste göras innan jag avgiftas.

Hade jag haft en steady supplyn med fent hade jag nog kört vidare eftersom jag började använd det mot mina smärtor, det är just när jag glömt köpa eller när jag inte har som jag känner att jag måste sluta, för varje AT blir värre med åren och kroppen börjar ta lite stryk. Har ”bara” kört 3 år. Men åandra sidan är det väntetid till smärtkliniken på upp till 4 år vad jag hört, och sett. Så jag tog saken i egna händer och har använt TS prylar sen dess (inget fel på butiken eller ägaren, inte direkt dem som tjata på mig att köpa)

Känner igen mig ibden snubben, dricka två öl under AT är lönlöst, ska man må ”bättre” är det sprit.

Hur länge var han utan horder? Med tanke på att han fick en OD
Citera
2018-01-06, 18:17
  #8
Avstängd
Ekonomistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paralisant
Jag förstår. Ska man sluta så ska man klippa allt. Men jag känner att jag måste ha benzo, dricker gör jag inte längre. Delsförnjsg inte vill och dels för jag är noga med att inte kombinera CNS preparat. Rehab är inte aktuellt förrens i mars, anledning är jobb osv som måste göras innan jag avgiftas.

Hade jag haft en steady supplyn med fent hade jag nog kört vidare eftersom jag började använd det mot mina smärtor, det är just när jag glömt köpa eller när jag inte har som jag känner att jag måste sluta, för varje AT blir värre med åren och kroppen börjar ta lite stryk. Har ”bara” kört 3 år. Men åandra sidan är det väntetid till smärtkliniken på upp till 4 år vad jag hört, och sett. Så jag tog saken i egna händer och har använt TS prylar sen dess (inget fel på butiken eller ägaren, inte direkt dem som tjata på mig att köpa)

Känner igen mig ibden snubben, dricka två öl under AT är lönlöst, ska man må ”bättre” är det sprit.

Hur länge var han utan horder? Med tanke på att han fick en OD

1 år
Citera
2018-01-06, 18:30
  #9
Medlem
paralisants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
1 år

Ja han ville nog uppleva sitt första rus back in the days, men det gick ingen bra så han tog mer. En teori

Jag tar "bara" mot smärta aldrig för rus, jag gjorde i början för att få rus för flera år sen, men döden var nära då så efter det spär jag ut dem. Endast för att bli frist. Men ja jag vet att jag behöver rehab eller underhållsbehandling-
Citera
2018-01-06, 19:22
  #10
Medlem
Buttersss avatar
Det låter som att du lever i förnekelse när du säger att du inte tar dina droger för "rus" utan för "smärta" och att du inte kan göra en rehab just nu på grund utav jobb. Det är ledsamt att läsa när du uppenbarligen behöver hjälp nu och inte nån gång i Mars.

Du får ju börja med att sluta ljuga för dig själv, men jag vet hur svårt det är när man väl sitter i skiten och gör bortförklaringar för att göra rum ett par månader fram så ditt droganvändande låter befogat på grund utav jobb.

Jag säger inte detta för att ge dig några törnar, men det vore bra för din egna skull att erkänna för dig själv att du drogar för rus, resten är skitsnack och det vet vi alla. Att du prioriterar ditt jobb framför din hälsa och ditt liv är också skitsnack och ett försök till att skjuta fram ditt lidande.

Önskar dig det bästa, och hoppas på att du kommer till insikt att du behöver hjälp nu, och inte om ett par månader. Upp med den vita flaggan nu innan det är försent.

Edit: Sätt hårt mot hårt, där finns inga bortförklaringar i den situation du befinner dig i. Jag vet att du inte vill höra sanningen, speciellt inte när du är som mest sårbar, men det är det enda som fungerar. Jag tror att det blir enklare för dig att bearbeta när du iallafall är ärlig mot dig själv.
__________________
Senast redigerad av Butterss 2018-01-06 kl. 20:14.
Citera
2018-01-07, 04:46
  #11
Medlem
hahatamejomnikans avatar
Alla dör någon gång. Vad är du ute efter? Sympatier som upphäver din självömkan?

Kände själv ett helt gäng som dött av drogrelaterade omständigheter.

Om du vill få ut någon form av ädel mening med det hela, så är det väl att minimera eländet för din eventuella familj?

Har du ingen familj får du väl göra något för dig själv.
Citera
2018-01-15, 21:11
  #12
Medlem
goin-xxxls avatar
Slutade med fenta analogerna med hjälp av loperamid, utan det hade jag inte grejat första dagarna, har ett fett bland missbruk utav allt du kan nämna och älskade fenta analogerna, så ja tog ett återfall veckor efter att ja slutat, det vart andningsdepression, en sambo som gjorde hjärt o lungräddning i en 45 minuter tills bengen o ambulans tog över, soc o hela köret pga barn.. Tog återfall 2 dar efter min akut vistelse eller min "snabbvisit" på andra sidan, ytterligare återfall några dar efter det. Vet hur hemskt det är och sitter t. O. M nu o vill ha fenta men ta mitt tips med loperamid, utan det hade jag inte grejat dom första 2 dagarna utav at:n.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback