Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-30, 23:59
  #133
Medlem
Själv kan jag dricka hur mycket öl som helst men endå lyckas med att rasa i vikt. Det är tack vare att jag har ett band jag använder mig av. Jag är inte en sån som vill ligga på under 100 kg utan min nivå ska vara 3 siffrig.som jag alltid haft, men som tyvärr skenade som jag fått bort en del utav det & hamnade på en nivå på under 100 som jag nu gått upp med 5 kg.
Citera
2018-03-11, 19:23
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Okej. Där ser man

Nu har jag trots allt ätit en del sista tiden & det har bidragit till att jag gått upp lite grann. Bandet har jag inte gått på ett bra tag. Det beror på att jag måste smörja den med nån viss olja för att få den att snurra runt på ett korrekt sätt.

Man förbränner ändå 1000 tals calorier utan att behöva gör något & att gå för att förbränna samma mängd innebär det att man får gå väldigt långt.
Citera
2018-03-11, 19:33
  #135
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Okej. Där ser man
Ok. Låt oss inte komplicera detta för mycket.
Vill du svara ja/nej på följande frågor?

1. Dricker du en burk läsk eller energidryck mer än 5ggr /vecka (inkludera light och zero)?
2. Är du fysiskt aktiv (tex innebandy, fotboll eller orientering) mer än 2ggr/vecka?
3. Spelar du datorspel mer än 1h om dagen i genomsnitt?
4. Undviker du fett i din kost?
5. Äter du smörgåsar dagligen (oavsett pålägg)?
Citera
2018-04-30, 13:01
  #136
Medlem
Gå med i viktväktarna. Visst det enda du gör är att göra om kalorier till poäng istället men håller du dig under poängen dom sätter så kommer du gå ner i vikt. Hade någon föreslagit detta för mig för fem år sedan hade jag skrattat men det funkar faktiskt.

Viktklubb lär väl funka på samma sätt men den har jag inte någon erfarenhet av.

Tyvärr är det svindyrt (Viktväktarna kostar 250:- i månaden) men är man med ett par månader så blir man förhoppningsvis mer medveten och borde fixa att hålla balansen själv sedan.

Att gå ner i vikt (eller att behålla vikten) är egentligen enkel matte men inte så lätt i praktiken för vissa.
Citera
2018-04-30, 15:02
  #137
Medlem
Blaxmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Ja det är det. Jag får börja äta mer nyttigt. Jag har haft oturen att gå upp skitmycket i vikt sedan 2015.

Otur?

Detta har inget med tur/otur att göra, du har ätit dig till dina 100 kg.
Citera
2018-04-30, 18:15
  #138
Medlem
musttomtes avatar
Svårt som fan att gå ner efter 100 kilo, magisk gräns för den fete. Sedan kan man lika gärna väga 115 kilo. Ät och må gott! sallad funkar inte. Grilla kött är det bästa just nu!
Citera
2018-04-30, 21:18
  #139
Medlem
Tja, vad hade Svullo gjort?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback