2018-04-06, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phille205
Okej, ska man sätta in det exakta beloppet som står "Att betala" eller bör man sätta lite extra?

Före 2 maj så kan du sätta in exakta beloppet. Efter det är det lite ränta (på 3000 ungefär 3kr i månaden)
Citera
2018-04-06, 09:36
Medlem
Tror ni att man är körd om man skickade in några timmar efter midnatt på Skärtorsdagen 29:e Mars?

Tack
Citera
2018-04-06, 10:01
Medlem
Kebbabturkens avatar
Deklarerade innan 28 mars, har kivra. Dock sålde jag aktier på Avanza år 2017 och fyllde i kursen jag sålde de via en K4 blankett. Inga skattepengar ännu på mitt konto. Kan jag anta att slantarna kommer i Juni istället?
Citera
2018-04-06, 10:34
Medlem
Fick detta meddelande precis. Någon mer?

Hej!

Du har gjort allt som behövs för att få dina skattepengar i april, men på grund av ett tekniskt fel saknades dina kontouppgifter trots att du hade anmält dem i tid.

Vi gör allt vi kan för att lösa det här manuellt. Slutskattebeskedet och din utbetalning kommer i takt med att det är klart, tyvärr kommer det att bli först under nästa vecka.

Vi ber verkligen om ursäkt för de problem förseningen kan orsaka dig.

Skatteverket
Citera
2018-04-06, 10:40
Medlem
gamlingen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Fick detta meddelande precis. Någon mer?

Hej!

Du har gjort allt som behövs för att få dina skattepengar i april, men på grund av ett tekniskt fel saknades dina kontouppgifter trots att du hade anmält dem i tid.

Vi gör allt vi kan för att lösa det här manuellt. Slutskattebeskedet och din utbetalning kommer i takt med att det är klart, tyvärr kommer det att bli först under nästa vecka.

Vi ber verkligen om ursäkt för de problem förseningen kan orsaka dig.

Skatteverket

Min dotter fick samma.
Citera
2018-04-06, 11:21
Medlem
Terve!
Deklarerade 20 mars men glömde anmäla ett skattekonto, anmälde det idag så det är högst troligen bara att vänta till midsommar.
Borde jag inte fått ett slutskattebesked ändå?
Senast redigerad av caldusch 2018-04-06 kl. 11:24.
Citera
2018-04-06, 11:52
Medlem
hanksaccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caldusch
Terve!
Deklarerade 20 mars men glömde anmäla ett skattekonto, anmälde det idag så det är högst troligen bara att vänta till midsommar.

Alltså det här med skattekonto.

Tidigare år har jag inte behövt anmäla skattekonto.
Jag har tidigare år varit ute i god tid med deklareringen precis som detta år. Inte behövt göra ändringar.

Dock förstår jag inte riktigt det där med skattekonto. Behöver man ange något specifikt där för att få pengarna tillbaka detta år?
Enligt deklarationssidan finns mitt bg hos skatteverket. Men varken pengar eller besked om utbetalning har kommit till min Kivra.
*Suck* Skatteverket har ju världens kö också, inte fan har man tid att ringa när man är på jobbet heller....
Citera
2018-04-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caldusch
Terve!

Jag tror det är lite begreppsförvirring. Ett skattekonto anmäler man inte, det är ett konto som Skatteverket skapar för dig för att notera inbetalningar och ta ut skatter m m.
Vad du anmält är det bankkonto som utbetalningar görs till ifrån skattekontot.
Eftersom du anmält kontot först nu så kommer du med i en senare omgång av slutskattebesked. ”Får du pengar tillbaka, har anmält konto och har deklarerat genom att sms:a, ringa, eller via Skatteverkets app eller e-tjänst får du slutskattebeskedet i juni.”https://www.skatteverket.se/privat/deklaration/narduhardeklarerat.4.2b543913a42158acf800016010.ht ml
Citera
2018-04-06, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanksaccount
Alltså det här med skattekonto.

Tidigare år har jag inte behövt anmäla skattekonto.
Jag har tidigare år varit ute i god tid med deklareringen precis som detta år. Inte behövt göra ändringar.

Dock förstår jag inte riktigt det där med skattekonto. Behöver man ange något specifikt där för att få pengarna tillbaka detta år?
Enligt deklarationssidan finns mitt bg hos skatteverket. Men varken pengar eller besked om utbetalning har kommit till min Kivra.
*Suck* Skatteverket har ju världens kö också, inte fan har man tid att ringa när man är på jobbet heller....

Har du anmält bankkonto till Skatteverket så ligger det kvar.

Varför just du inte fått nåt besked får du nog kontakta verket. Ibland funkar inte systemet fullt ut.
Citera
2018-04-06, 12:12
Medlem
Själv fick jag precis reda på att arbetsgivaren har gått in och ändrat på min deklaration... Handlade om 30kr extra att få tillbaka. Bad dem att inte rapportera det direkt för att jag ville ha pengarna i april, de bekräftade att de skulle vänta och sen rapporterade dem det ändå utan att säga nått.

Lysande när man planerat sin budget efter återbäringen och får leva som en fattig student resten av månaden

Bra att jag iaf såg det. Annars hade jag helt missat att lämna in deklarationen. Sånt här ska man ju bli meddelad om
Citera
2018-04-06, 14:04
Medlem
hanksaccounts avatar
https://www.di.se/nyheter/skatteaterbaringen-forsenas-for-tiotusentals-svenskar/

Ett tekniskt fel hos Skatteverket leder till att skatteåterbäringen för ungefär 40.000 svenskar blir försenad, rapporterar Aftonbladet.

Under fredagen skickade myndigheten ut med ett meddelande till dem som väntat på att få återbäringen mellan den 5 och 6 april: "Du har gjort allt som behövs för att få dina skattepengar i april, men på grund av ett tekniskt fel saknades dina kontouppgifter trots att du hade anmält dem i tid”, skriver Skatteverket enligt Aftonbladet.

Meddelandet skickades till närmare 40.000 skattebetalares digitala brevlådor. De berörda personernas kontouppgifter uppges ha försvunnit från Skatteverkets system på grund av en okänd anledning.

"Vi får göra alla utbetalningar manuellt istället", säger pressekreterare Erika Stenvall till Aftonbladet.
Det gör att återbäringarna blir försenade, senast till fredagen den 13 april.
"En del fick pengarna igår, en del får i dag och en del kommer tyvärr att få vänta till i nästa vecka", säger Stenvall.

Då vet man! Jag är nog påverkad. Återkopplar här om jag får reda på mer eller när pengarna kommit.
Citera
2018-04-06, 14:11
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blewris
Lysande när man planerat sin budget efter återbäringen och får leva som en fattig student resten av månaden

Kände bara att den här passade i situationen (bra att du har lite pengar kvar iaf så du kan leva som en student ^^).
Man ska inte ropa hej förrän man kommit över bäcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in