2018-04-06, 14:14
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Deklarerade innan 28 mars, har kivra. Dock sålde jag aktier på Avanza år 2017 och fyllde i kursen jag sålde de via en K4 blankett. Inga skattepengar ännu på mitt konto. Kan jag anta att slantarna kommer i Juni istället?

Självklart du har ju lagt till uppgifter. De som får betalt tidigt är de som redan har granskade uppgifter och inget har ändrats.
Citera
2018-04-06, 14:18
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesstess123
Tror ni att man är körd om man skickade in några timmar efter midnatt på Skärtorsdagen 29:e Mars?

Tack

Beror på hur många timmar. Tjänsten stänger vid 3:00 och öppnar igen 7:00.
Skickade du in efter 7 så är det nog kört, men innan 3 så borde det ingå med förgående dags data.
Citera
2018-04-06, 14:21
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phille205
Okej, ska man sätta in det exakta beloppet som står "Att betala" eller bör man sätta lite extra?

Om man är försenad med en inbetalning står det på ditt skattekonto om du loggar in på den tjänsten.
Eftersom din summa är under 30000kr så är det ingen ränta innan 2 maj.
Citera
2018-04-06, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awendela
Kände bara att den här passade i situationen (bra att du har lite pengar kvar iaf så du kan leva som en student ^^).
Man ska inte ropa hej förrän man kommit över bäcken.

Jo jag kände det, köpte en driver liksom.. den e ju fin men det hade inte hjälpt speciellt mycke xD Nu var dock ekonomerna väldigt snälla och bestämde sig för att betala ut pengar till dem på företaget som drabbades av deras misstag. Dras av senare när man väl får återbäringen
Citera
2018-04-06, 15:01
Medlem
Min fru fick ett meddelande från skatteverket om tekniska problem med registrerade konton, även om man reggat i tid. Hon får sina pengar när de löst problemet men tidigast nästa vecka. Fler som fått det brevet?
Citera
2018-04-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Min fru fick ett meddelande från skatteverket om tekniska problem med registrerade konton, även om man reggat i tid. Hon får sina pengar när de löst problemet men tidigast nästa vecka. Fler som fått det brevet?
Yesbox.
Citera
2018-04-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanksaccount
https://www.di.se/nyheter/skatteaterbaringen-forsenas-for-tiotusentals-svenskar/

Ett tekniskt fel hos Skatteverket leder till att skatteåterbäringen för ungefär 40.000 svenskar blir försenad, rapporterar Aftonbladet.

Under fredagen skickade myndigheten ut med ett meddelande till dem som väntat på att få återbäringen mellan den 5 och 6 april: "Du har gjort allt som behövs för att få dina skattepengar i april, men på grund av ett tekniskt fel saknades dina kontouppgifter trots att du hade anmält dem i tid”, skriver Skatteverket enligt Aftonbladet.

Meddelandet skickades till närmare 40.000 skattebetalares digitala brevlådor. De berörda personernas kontouppgifter uppges ha försvunnit från Skatteverkets system på grund av en okänd anledning.

"Vi får göra alla utbetalningar manuellt istället", säger pressekreterare Erika Stenvall till Aftonbladet.
Det gör att återbäringarna blir försenade, senast till fredagen den 13 april.
"En del fick pengarna igår, en del får i dag och en del kommer tyvärr att få vänta till i nästa vecka", säger Stenvall.

Då vet man! Jag är nog påverkad. Återkopplar här om jag får reda på mer eller när pengarna kommit.
Asså wtf... Jag har inte ens fått något meddelande? Deklarerade den 20:e mars, har haft Kivra sedan februari. Någon annan som stämmer in på mig som inte heller fått ens meddelandet?
Citera
2018-04-06, 15:34
Medlem
hanksaccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyChi
Asså wtf... Jag har inte ens fått något meddelande? Deklarerade den 20:e mars, har haft Kivra sedan februari. Någon annan som stämmer in på mig som inte heller fått ens meddelandet?

Jag har exakt samma fel som dig. Haft Kivra sedan många år tillbaka, deklarerade 19 mars skatteverket öppnade faktiskt då. Ändrade inga uppgifter eller tillägg.

Jag ringde Skatteverket, kom fram efter 30 minuter och fick höra om detta stora felet med 40.000 kunder.
Googlade och hittade den där länken jag skickade.

Ba vänta då..
Citera
2018-04-07, 09:56
Medlem
Hej, använder min privatbil mer än 60 dagar om året i tjänsten. Hur drar jag av detta? Är gränsen på 11000:- något som måste passeras även i detta scenario?
Citera
2018-04-07, 10:13
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoegRoev
Hej, använder min privatbil mer än 60 dagar om året i tjänsten. Hur drar jag av detta? Är gränsen på 11000:- något som måste passeras även i detta scenario?

Du kan alltid yrka avdrag om du faktiskt haft och kollar de inte det så går det igenom annars får du förklara och visa kvitton.

För flera år sen var vi några på samma arbetsplats som gjorde ett sådant avdrag samt några till.

Vi blev alla granskade och fick avslag på både kostnaderna för bilen i tjänsten och för avdrag för kläder och knivar som vi använde i jobbet med motivering att denna kostnad skulle arbetsgivaren stå för.

Vid ett annat tillfälle köpte jag och några kollegor militär skyddsutrustning som västar, camelback etc som vi försökte dra av när vi jobbade i försvaret. Det gick igenom men kollades troligen inte.

Vill också minnas att det inte ska dras av för resor till och från arbetet där gränsen är 11000 kr utan det var typ övriga utgifter eller något sådant.

Det var ett tag sen och inte säkert jag/vi gjorde rätt. Enklast tror jag är att ringa skatteverket och fråga. De brukar vara mycket hjälpsamma.
Citera
2018-04-09, 13:38
Medlem
Fick äntligen slutskattbesked nu, har väl också varit en av de påverkade av buggen. Står dessutom att 15 papp är utbetalat från mitt skattekonto, från den 6e. Någon som vet hur lång tid det brukar ta, till handelsbanken?
Citera
2018-04-10, 15:17
Medlem
Nu har cashen kommit. (Swedbank.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här