2018-03-08, 16:53
Medlem
Hyrkoons avatar
Alla ni som fått besked idag, vilken slutsiffra har ni? Har fyra och har fortfarande inte fått mitt.
Citera
2018-03-08, 16:54
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Varför har du revisor i en EF? Är du jurist?

Eller räknas din EF som stort bolag?

För att jag inte fattar någonting av revision, deklaration och bokföring. Det minsta bolaget som finns.
Citera
2018-03-08, 17:00
Medlem
lfcinmehearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrkoon
Alla ni som fått besked idag, vilken slutsiffra har ni? Har fyra och har fortfarande inte fått mitt.
Jag har fyra och fick mitt alldeles nyss.
Citera
2018-03-08, 17:01
Medlem
Men era jävla nötter, fattar ni inte än att slutsiffran i ert personnummer kvittar?
Citera
2018-03-08, 17:09
Medlem
Hyrkoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Men era jävla nötter, fattar ni inte än att slutsiffran i ert personnummer kvittar?
Vad fan ere som avgör när man får skiten då? Alla här inne pratar ju om slutsiffran hela tiden.
Citera
2018-03-08, 17:11
Medlem
Kalla mig grön hur mycket ni vill. Men har jobbat i cirka 4 månader och fått cirka 12 000 varje månad. Har ingen koll på vad deklaration osv går ut på. Kan någon göra en snabb crashcourse om hur jag kan få lite mer stålar genom "deklarering" ?
Citera
2018-03-08, 17:12
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro

Upplys oss. Alla i min omgivning som har 1-2 har fått deklarationen med INGEN med 7-9. Elaborera du store.
Citera
2018-03-08, 17:14
Medlem
dentrognes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Sålde hus förra året. Är det svårt att deklarera detta själv ?
Nej, du gör det på en K5 blankett.
Citera
2018-03-08, 17:20
Medlem
Dom som har aktiverat funktionen ”myndighetspost” innan den 1 mars i år i appen Kivra får skattebesked tidigare.
Citera
2018-03-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
Kalla mig grön hur mycket ni vill. Men har jobbat i cirka 4 månader och fått cirka 12 000 varje månad. Har ingen koll på vad deklaration osv går ut på. Kan någon göra en snabb crashcourse om hur jag kan få lite mer stålar genom "deklarering" ?

Troligtvis blir det för dig att bara klicka ok på det som står där redan. Finns inga hemliga trick med svenska deklarationen.
Citera
2018-03-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Upplys oss. Alla i min omgivning som har 1-2 har fått deklarationen med INGEN med 7-9. Elaborera du store.
Slutsiffra 2, fortfarande ingenting här...
Citera
2018-03-08, 17:25
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze

Din arbetsgivare betalar in din preliminära skatt baserat på en tabell över förväntad årsinkomst. Jobbar du t ex mindre än heltid kommer du förmodligen ha betalat för mycket eller för lite skatt.

Vid deklaration tas allt upp som kan påverka den slutliga skatten. Mycket rapporteras in av företag automatiskt, men du kan behöva komplettera olika uppgifter.

De som säger att de kommer få tillbaka på skatten efter deklaration har betalt in mer skatt under förra året än vad de hade behövt. De som får restskatt har däremot betalt in för lite skatt förra året och måste komplettera.

Med din låga inkomst kommer din slutliga skatt vara låg pga olika grundavdrag och jobbskatteavdrag. Vid högre inkomster kommer dessa avdrag inte påverka lika mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in