• 2
  • 3
2018-02-25, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q3w2e1
Det var en bok som hette något i stil med Kundalini och någon underrubrik. Lånade den på bibblan. Är borta på jobb nu men kan göra en sökning och pm:a dig i veckan om du är intresserad.
Schysst! Om nån annan har några boktips får ni gärna dela med er.
Citera
2018-02-27, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karelin-
Spännande, vad var det för bok?

Boken hette 'Tredje ögat och kundalini : en självbiografisk berättelse' av B. S. Goel.

Läste som sagt inte klart boken då jag liksom inte hann när allting bara snabbade på under kommande veckorna.
Minns egentligen inte om boken i sig var så givande rent praktiskt. Det var mer en ingående beskrivning om författarens process och hans mående vilket var uruselt under en väldigt lång period.
Antar att jag bör höja ett varningens finger men ni har säkert redan läst om riskerna.

Lycka till och må väl.
Citera
2019-11-06, 17:13
Medlem
321js avatar
Stort tack för alla kloka synpunkter och erfarenheter, ni bidrar till en bättre värld kära Flashbackare, utan Flashback så skulle Sverige fungera mycket sämre, man får ju reda på rubbet här!
Citera
2022-05-13, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Problemet med nästan alla texter och böcker om yoga är att skribenten missförstått en del av lärorna. Till exempel tror nästan alla felaktigt att Pranayama handlar om andningskontroll, så de praktiserar olika tekniker av andningskontroll och blir helt utmattade och tror att de uppnått något. De tror också att Kriya yoga är något man ska lära sig och praktisera när det egentligen är något som sker spontant när man väckt sin kundalini. Min upplevelse av kundalini har endast varit positiv, jag blev guidad av en sann lärare. När man väl hittar en sann lärare så är den andliga resan och utvecklingen nästan klar, läraren kommer göra nästan allting åt dig, du måste bara vara mogen att ta emot alla gåvor, så här har det alltid fungerat i tusentals år, det är bara på senare tid som affärsmän tagit kontroll och gjort yoga till en business. Hitta en sann lärare är mitt råd, använd din intuition, lycka till.

Hej,
Möjligen genomgår jag en kundaliniresning just nu. Om du har en sann lärare, snälla PM mig.
Citera
2022-05-14, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indochild
Hej,
Möjligen genomgår jag en kundaliniresning just nu. Om du har en sann lärare, snälla PM mig.

Hej! Genomgår just nu (sen 1 månad tillbaks) Kundalini resning. Det hände spontant utan tidigare större erfarenheter av meditation/spiritualitet. Om du vill prata om det gör jag gärna det! Hade det extremt svårt i början men äntligen lyckas landa och mår nu väldigt bra.hade ett möte med en yogalärare som var bra men mycket har jag fått lära mig själv. Hade gärna pratat med någon annan som går igenom liknade!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in