Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-03, 16:21
  #1
Medlem
321js avatar
Jag vill läsa om olika personers versioner av sin kundaliniresning och diskutera ämnet med de som upplevt detta fenomen.


Personer som inte varit med om det och bara tillför strunt och off topic kommentarer kommer att anmälas.
Citera
2018-01-03, 17:30
  #2
Medlem
Vad vill du veta om din inre elektricitet?
Citera
2018-01-03, 17:56
  #3
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Franz
Vad vill du veta om din inre elektricitet?


Så mycket som möjligt, din första upplevelse av din kundaliniresning, hur det har påverkat ditt liv efteråt.

Hur lång tid tog det att väcka kraften? Håller du liv i den ? Bara positiva effekter?


Är det något alla borde sträva efter?

Väckte du den på egen hand eller med hjälp av en yogalärare?

Jag vill veta mycket om hur det var innan och hur det blev efteråt.

Jag känner till riskerna men vill veta mer om de positiva och konstruktiva effekterna, stort tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av 321j 2018-01-03 kl. 18:11.
Citera
2018-01-03, 18:24
  #4
Medlem
Mars 2015.

Sitter med korslagda ben i soffan med upprört sinne. Känslan av jordens undergång och ragnarök är nära.

Helt plötsligt är det som att någon riktar en laser ovanifrån mot mitt huvud. Kraften är enorm och går genom hela min kropp. Armarna krampar och det som att jag faller, faller - genom jorden. Kraften trycker mig nedåt och jag är säker på att jag kommer hamna i helvete, så jag stretar emot. Har ingen uppfattning hur länge det pågick.
Det var en evighet.

Nästkommande dagar var jag i chock.

Sen dess lever ormen i min ryggrad.
Citera
2018-01-03, 18:31
  #5
Medlem
daskapitans avatar
Första gången när jag var liten. Hade just lärt mig läsa, hjälpte en kamrat att ta reda på vad för leksaksbilar han hade. Det stod på undersidan av dessa. Visste ju givetvis inte vad som skedde just då. Det har kanske hänt mig en fem till sju gånger i livet. Men, alla gånger har det varit fantastiskt. Oftast i samband med att jag kunnat hjälpa en annan människa. Någon gång under meditation och en gång under ett rus ( cannabis). Det var längesedan nu.
Citera
2018-01-03, 18:37
  #6
Medlem
daskapitans avatar
Tillägga att det tog mig många år innan jag fick någon förklaring av vad det förde sig om. I varje fall ett namn på företeelsen. Lärde mig dock snabbt att det inte går att forcera fram tillståndet/känslan. Ja lite "Thunderstruck" som ovanstående skrev.
Citera
2018-01-03, 20:46
  #7
Medlem
321js avatar
Jag vill gärna höra en berättelse från någon som har utfört yoga och meditation regelbundet och strävat efter att väcka och resa sin kundalini och att kroppen har varit förberedd och renad för det.

Jag vore väldigt tacksam om någon kunde berätta om sin positiva upplevelse.
__________________
Senast redigerad av 321j 2018-01-03 kl. 21:33.
Citera
2018-01-04, 13:54
  #8
Medlem
321js avatar
Jag vill alltså höra en berättelse från någon som har följt manualen eller handboken för det.

En manual att följa kan ha varit något som den här boken eller något liknande plus en yogalärare:

https://www.bokus.com/bok/9789187971...boken-om-yoga/


Jag vill inte heller läsa om några varningar eller om folk som har inte varit förberedda för det heller, sånt finns det tonvis med info om på nätet.
__________________
Senast redigerad av 321j 2018-01-04 kl. 14:00.
Citera
2018-01-04, 14:20
  #9
Medlem
ljusljuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Jag vill alltså höra en berättelse från någon som har följt manualen eller handboken för det.

En manual att följa kan ha varit något som den här boken eller något liknande plus en yogalärare:

https://www.bokus.com/bok/9789187971...boken-om-yoga/


Jag vill inte heller läsa om några varningar eller om folk som har inte varit förberedda för det heller, sånt finns det tonvis med info om på nätet.
Problemet med nästan alla texter och böcker om yoga är att skribenten missförstått en del av lärorna. Till exempel tror nästan alla felaktigt att Pranayama handlar om andningskontroll, så de praktiserar olika tekniker av andningskontroll och blir helt utmattade och tror att de uppnått något. De tror också att Kriya yoga är något man ska lära sig och praktisera när det egentligen är något som sker spontant när man väckt sin kundalini. Min upplevelse av kundalini har endast varit positiv, jag blev guidad av en sann lärare. När man väl hittar en sann lärare så är den andliga resan och utvecklingen nästan klar, läraren kommer göra nästan allting åt dig, du måste bara vara mogen att ta emot alla gåvor, så här har det alltid fungerat i tusentals år, det är bara på senare tid som affärsmän tagit kontroll och gjort yoga till en business. Hitta en sann lärare är mitt råd, använd din intuition, lycka till.
Citera
2018-01-05, 22:51
  #10
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Problemet med nästan alla texter och böcker om yoga är att skribenten missförstått en del av lärorna. Till exempel tror nästan alla felaktigt att Pranayama handlar om andningskontroll, så de praktiserar olika tekniker av andningskontroll och blir helt utmattade och tror att de uppnått något. De tror också att Kriya yoga är något man ska lära sig och praktisera när det egentligen är något som sker spontant när man väckt sin kundalini. Min upplevelse av kundalini har endast varit positiv, jag blev guidad av en sann lärare. När man väl hittar en sann lärare så är den andliga resan och utvecklingen nästan klar, läraren kommer göra nästan allting åt dig, du måste bara vara mogen att ta emot alla gåvor, så här har det alltid fungerat i tusentals år, det är bara på senare tid som affärsmän tagit kontroll och gjort yoga till en business. Hitta en sann lärare är mitt råd, använd din intuition, lycka till.


Du får gärna berätta lite mer om vilken förändring din upplevelse har inneburit för dig. På vilket sätt har det varit positivt?
Citera
2018-01-06, 01:15
  #11
Medlem
ljusljuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Du får gärna berätta lite mer om vilken förändring din upplevelse har inneburit för dig. På vilket sätt har det varit positivt?
Jag har hittat en lycka som aldrig försvinner. Det finns säkert många som har ett bra jobb, bra vänner och familj och som känner att de är nöjda med livet och är lyckliga, men det jag pratar om är på en helt annan nivå. När jag slappnar av och mediterar förstärks den här lyckan och glädjen till ett enormt euforiskt tillstånd. Efter fem minuter brukar jag medvetet minska euforin eftersom det känns som att hjärnan föredrar ett lugnare tillstånd som inte tar någon energi. Ibland känns den här lyckan fysiskt i kroppen, en underbar energi som fyller kroppen, detta är väldigt helande.
Jag blir aldrig förkyld eller sjuk längre, dock skulle jag kunna bli det om jag till exempel umgås med en person som är förkyld samtidigt som jag sänker kroppens frekvens genom att till exempel äta för mycket socker, men om jag lever medvetet får kroppen konstant en helande energi.
Citera
2018-01-06, 14:30
  #12
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Jag har hittat en lycka som aldrig försvinner. Det finns säkert många som har ett bra jobb, bra vänner och familj och som känner att de är nöjda med livet och är lyckliga, men det jag pratar om är på en helt annan nivå. När jag slappnar av och mediterar förstärks den här lyckan och glädjen till ett enormt euforiskt tillstånd. Efter fem minuter brukar jag medvetet minska euforin eftersom det känns som att hjärnan föredrar ett lugnare tillstånd som inte tar någon energi. Ibland känns den här lyckan fysiskt i kroppen, en underbar energi som fyller kroppen, detta är väldigt helande.
Jag blir aldrig förkyld eller sjuk längre, dock skulle jag kunna bli det om jag till exempel umgås med en person som är förkyld samtidigt som jag sänker kroppens frekvens genom att till exempel äta för mycket socker, men om jag lever medvetet får kroppen konstant en helande energi.

Var ditt mål att resa din kundalini eller kom det ändå?

Hur länge utövade du yoga och meditation innan det hände?

Kan jag ha en kundaliniresning som "målsättning" eller kommer det så kommer det?

Hjärnan ska fungera bättre eftersom hjärnhalvorna samordnas på ett bättre sätt har jag läst. Så fungerar allting i livet bättre nu?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback