Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-06, 19:11
  #13
Medlem
ljusljuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Var ditt mål att resa din kundalini eller kom det ändå?

Hur länge utövade du yoga och meditation innan det hände?

Kan jag ha en kundaliniresning som "målsättning" eller kommer det så kommer det?

Hjärnan ska fungera bättre eftersom hjärnhalvorna samordnas på ett bättre sätt har jag läst. Så fungerar allting i livet bättre nu?
Mitt mål var att "vakna". När man vaknar börjar man uppleva livet utan ett konstant motstånd till nuet som de flesta upplever hela tiden. Ibland när folk åker på semester och verkligen slappnar av kan de uppleva en kort stund utan något motstånd, en upplevelse man aldrig glömmer. Som jag ser det är kundalini redan aktiv hos alla människor, men man blockerar flödet med det konstanta motståndet till nuet.
Jag mediterade och studerade advaita läror i runt 2 år. Men det behöver inte ta så lång tid, när man hittar en sann lärare går det snabbt, dock måste man se sig själv som oskyldig annars blockerar man energin av Grace som läraren kommer aktivera inom dig. Det går såklart att vakna utan en lärare, men det har inte jag någon erfarenhet av.
Jag har inte riktigt uppnått den nivån av utveckling där man börjar använda mer av hjärnan. Buddha och andra mästare har uppnått en mycket högre nivå av utveckling än mig, jag är ungefär på samma nivå som Echart Tolle, det finns många advaita-lärare som kommit längre än honom.
Citera
2018-01-07, 11:23
  #14
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Mitt mål var att "vakna". När man vaknar börjar man uppleva livet utan ett konstant motstånd till nuet som de flesta upplever hela tiden. Ibland när folk åker på semester och verkligen slappnar av kan de uppleva en kort stund utan något motstånd, en upplevelse man aldrig glömmer. Som jag ser det är kundalini redan aktiv hos alla människor, men man blockerar flödet med det konstanta motståndet till nuet.
Jag mediterade och studerade advaita läror i runt 2 år. Men det behöver inte ta så lång tid, när man hittar en sann lärare går det snabbt, dock måste man se sig själv som oskyldig annars blockerar man energin av Grace som läraren kommer aktivera inom dig. Det går såklart att vakna utan en lärare, men det har inte jag någon erfarenhet av.
Jag har inte riktigt uppnått den nivån av utveckling där man börjar använda mer av hjärnan. Buddha och andra mästare har uppnått en mycket högre nivå av utveckling än mig, jag är ungefär på samma nivå som Echart Tolle, det finns många advaita-lärare som kommit längre än honom.


Generellt sett så upplever du en konstant högre livskvalitet? Eller hur vill du beskriva den process som du har satt igång? Känner du att du utvecklas snabbare nu?
Citera
2018-01-08, 01:16
  #15
Medlem
ljusljuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Generellt sett så upplever du en konstant högre livskvalitet? Eller hur vill du beskriva den process som du har satt igång? Känner du att du utvecklas snabbare nu?
Ja en mycket högre livskvalitet. Ja jag utvecklas snabbare nu, när man inte spenderar all sin tid på att försöka bli lycklig så får man mycket tid över som kan användas till att fortsätta utvecklas, det är som en positiv cirkel. Du låter lite som en vetenskapsman, det mest logiska man kan göra som människa måste vara att utvecklas och aktivera sin fulla potential, jag hoppas du väljer att göra det. Lycka till!
Citera
2018-01-08, 03:57
  #16
Medlem
Maravillas avatar
Ehm, hände mig något märkligt för några dagar sen när jag tog min sedvanliga powernap. Precis innan jag skulle falla i djupsömn så var det som en ström av energi forcerade igenom min kropp med full kraft och min "kropp" började slängas runt i rummet med våldsam kraft för att sedan skjutas upp eller ner(fatta ej vilket håll jag flög åt) med samma kraft, kändes som kroppen skulle gå sönder av trycket.. Samtidigt hörde jag massa skrik, de var öronbedövande men inte smärtsamt konstigt nog och en lyckorus exploderade typ inom mig. Minns att jag skratta helt maniskt samtidigt som ja flög, lyckans var det sjukaste jag varit med om. Kändes som jag skulle spricka av glädje vilket triggade igång rädslan som kom ikapp & ja fick svårare att andas och jag vaknade upp(även om jag kände mig klarvaken under hela processen).

Är inte ett dugg spirituell av mig. Knarkar inte heller för den delen. Kände bara "öhh okej, weird" när jag vakna, sedan var det inget mer med det. Men av en ren slump snubblade jag över detta med kundalin inatt och kände fan igen en del av vad vissa beskrev.

Så, var detta en sån där kundalin-grej jag upplevde?
Citera
2018-01-08, 19:27
  #17
Medlem
Finns tråd.
https://www.flashback.org/t2303439
Citera
2018-01-10, 12:02
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonskogen
Finns tråd.
https://www.flashback.org/t2303439
Har haft dessa upplevelser av extas och till synes ändlösa mängder energi som forsar genom en ett flertal gånger, första gånger av en kombination av cannabis, yoga och djup depression, då varade det en vecka efter ungefär. Jag gick på rosa moln men det avtog till slut, kommer inte ihåg varför, antagligen tog jag småaktiga beslut. Andra gången var det ur ren och skär ångest som jag fick panik på mitt liv, något hände i mig när jag radikalt accepterade all skit i mig och fick en lyckokick som varade en eftermiddag/kväll, kände mig som en gud. Tredje gången var under yoga/meditation och då varade det med en eftermiddag ungefär, resten av dagen då att säga.

Samtliga incidenter har lett till ökat depression och ångest efteråt, man liksom töms, detta är inget jag rekommenderar någon till att experimentera med, vissa blir tvungna att uppsöka psykvården som står handfallna och kliar sig i huvudet och inte kan erbjuda egentligen något. Googla på det! det är många som avråder till dessa intentioner.

Min teori är att man måste förtjäna att få vara i extas, det kan bör nog vara ett livslångt projekt om du ska bygga upp självkänsla, karaktär och disciplin för att kunna hantera detta kraftfulla mentala tillstånd. Det som jag funnit med alla dessa händelser är att ens sexdrift och maktbegär tagit över mer eller mindre, har du tvivelaktiga intentioner så kommer det att skada dig djupt. Upptäck först varför du vill ha "kundaliniresning" och vem du är som person in under allt, i vilket syfte har du detta mål?
Citera
2018-01-11, 21:31
  #19
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Ja en mycket högre livskvalitet. Ja jag utvecklas snabbare nu, när man inte spenderar all sin tid på att försöka bli lycklig så får man mycket tid över som kan användas till att fortsätta utvecklas, det är som en positiv cirkel. Du låter lite som en vetenskapsman, det mest logiska man kan göra som människa måste vara att utvecklas och aktivera sin fulla potential, jag hoppas du väljer att göra det. Lycka till!


Stort tack för dina svar, har din omgivning märkt någon skillnad,tycker de att du är annorlunda mot tidigare?
Citera
2018-01-12, 20:30
  #20
Medlem
För att kommentera mitt eget inlägg, jag har ju noterar att till synes svinaktiga personer tycks lyckas med mycket som de företar sig, varför? Det kan vara så att JA karma och sånt existerar men till en viss del, och vem vet hur nästa liv blir. I detta livet dock kan det vara så att man helt enkelt är sin egen lyckas smed. jag tror ändå någonstans att alla kan nå full potential, men syftet är antagligen viktigare än ens tidigare dåd eller odåd. Så mitt råd är egentligen, jobba på ditt syfte! låt det vara en ädelsten som smyckar huvudet på din vandringsstav. Alltså mer rationellt, skapa dig en självklar och befäst inre bild av ditt syfte med din upplysning, så att den ligger där hela tiden i bakgrunden. Risken är att om du endast kommer med personliga skäl så stannar utvecklingen innanför ens ego. Det har hänt med ett otal gånger..

Nu när jag personligen vet mitt syfte, till och med ett par syften, går allt mycket rakare framåt känns det som. När jag väl lyckats etablera en stadig närvaro eller så, vet jag exakt vad jag ska företa mig, och det bygger alltid på att hjälpa andra. "Det finns inget som heter nånting för ingenting" -Napoleon Hill, Man måste ha ett gott syfte som draghjälp! Det vill säga om man vill någonstans gott.

Vad är det som skiljer småskurkar mot superskurkar? Superskurkar har alltid ett grandiost och ondskefullt syfte som oftast innefattar att man korrumperar hela världen eller vill ändra den efter eget tycke. Det behöver inte vara ädla syften, men vill man åstadkomma något stort krävs det att man tänker stort, utanför det egna jaget.

Jag tror att du relativt enkelt kan uppnå det tillståndet du syftar på, jag vill bara passa på att varna dig ytterligare en gång till, och starkt råda dig till att vara förberedd! Om du har någon vän som du litar på så införtro denne i din plan, skulle du falla pladask i ett bakslag så kan ni diskutera innan vad som denne kan göra för dig, när du inte längre förmår din egen talan.

Lyssna på det rådet som ljusljud ger dig om en vägledare, det är nog det som avgör om det kommer bli en positiv eller negativ upplevelse. "När eleven är redo dyker mästaren upp" Alltså; ansträng dig inte för att hitta en lärare, gör dig själv redo istället och låt denna ansträngningslöst dyka upp i ditt liv!
Citera
2018-02-25, 13:37
  #21
Medlem
Förra hösten så lånade jag en bok om kundalini. Jag började meditera en del, ofta till musik som Cryochamber och mörkare grejer som Masked Ball från Eyes Wise Shit vilka jag tycker är oerhört vackra och djupa.

Efter någon vecka kom jag på mig själv sittandes med händerna och fingrarna i olika "ställningar". Efter ytterligare en tid fick jag liknande upplevelser där jag spontant sträckte kroppen i ställningar som jag aldrig gjort förut. Har aldrig praktiserat0 yoga ska tillägas. Blev lite konfunderad och googlade lite och kom över något som kallas nåt i stil med spontana mudras.

Hann aldrig läsa klart boken eftersom allting härpå eskalerade väldigt fort. Varken vill eller orkar gå in på detaljer utöver att jag hamnade i ett tillstånd av total enhet med allt. Detta var som en djup känsla och präglades även av massor av synkronicitet.

Efter detta får jag dagligen strömningar nedför nacken och ryggraden. Det känns som rysningar som sprider sig men det är inte som när man fryser eller ryser utan det sker inuti kroppen. Någon som känner igen detta och kan förklara mer?

Jag vet inte om detta var en kundaliniresning. Jag var ju aldrig med om ett enda tillfälle där den omtalade strålningen genom tredje ögat inträffade. Men det var en verkligt spirituell känsla som var oändligt djup och sann. Inte som att uppskatta det vackra i naturen eller så. Snarare känslan och vetskapen att jag var naturen.

VH
__________________
Senast redigerad av q3w2e1 2018-02-25 kl. 13:39. Anledning: Stavfel
Citera
2018-02-25, 13:44
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Ehm, hände mig något märkligt för några dagar sen när jag tog min sedvanliga powernap. Precis innan jag skulle falla i djupsömn så var det som en ström av energi forcerade igenom min kropp med full kraft och min "kropp" började slängas runt i rummet med våldsam kraft för att sedan skjutas upp eller ner(fatta ej vilket håll jag flög åt) med samma kraft, kändes som kroppen skulle gå sönder av trycket.. Samtidigt hörde jag massa skrik, de var öronbedövande men inte smärtsamt konstigt nog och en lyckorus exploderade typ inom mig. Minns att jag skratta helt maniskt samtidigt som ja flög, lyckans var det sjukaste jag varit med om. Kändes som jag skulle spricka av glädje vilket triggade igång rädslan som kom ikapp & ja fick svårare att andas och jag vaknade upp(även om jag kände mig klarvaken under hela processen).

Är inte ett dugg spirituell av mig. Knarkar inte heller för den delen. Kände bara "öhh okej, weird" när jag vakna, sedan var det inget mer med det. Men av en ren slump snubblade jag över detta med kundalin inatt och kände fan igen en del av vad vissa beskrev.

Så, var detta en sån där kundalin-grej jag upplevde?

Detta var snarare en OOBE. Har själv vart med om dessa några gånger. Kände mig som en studsboll. Det där med skrik och röster är också ganska vanligt vid hypnagoga hallucinationer.

Om du gillade det så finns det guider i hur man tränar sig för att utföra det igen. Kanske prova på astralresor?
Citera
2018-02-25, 14:02
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q3w2e1
Förra hösten så lånade jag en bok om kundalini. Jag började meditera en del, ofta till musik som Cryochamber och mörkare grejer som Masked Ball från Eyes Wise Shit vilka jag tycker är oerhört vackra och djupa.

Efter någon vecka kom jag på mig själv sittandes med händerna och fingrarna i olika "ställningar". Efter ytterligare en tid fick jag liknande upplevelser där jag spontant sträckte kroppen i ställningar som jag aldrig gjort förut. Har aldrig praktiserat0 yoga ska tillägas. Blev lite konfunderad och googlade lite och kom över något som kallas nåt i stil med spontana mudras.

Hann aldrig läsa klart boken eftersom allting härpå eskalerade väldigt fort. Varken vill eller orkar gå in på detaljer utöver att jag hamnade i ett tillstånd av total enhet med allt. Detta var som en djup känsla och präglades även av massor av synkronicitet.

Efter detta får jag dagligen strömningar nedför nacken och ryggraden. Det känns som rysningar som sprider sig men det är inte som när man fryser eller ryser utan det sker inuti kroppen. Någon som känner igen detta och kan förklara mer?

Jag vet inte om detta var en kundaliniresning. Jag var ju aldrig med om ett enda tillfälle där den omtalade strålningen genom tredje ögat inträffade. Men det var en verkligt spirituell känsla som var oändligt djup och sann. Inte som att uppskatta det vackra i naturen eller så. Snarare känslan och vetskapen att jag var naturen.

VH

Spännande, vad var det för bok?
Citera
2018-02-25, 15:20
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karelin-
Spännande, vad var det för bok?

Det var en bok som hette något i stil med Kundalini och någon underrubrik. Lånade den på bibblan. Är borta på jobb nu men kan göra en sökning och pm:a dig i veckan om du är intresserad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback