2018-01-03, 11:47
Medlem
”Förberedelse till sabotage” Det är ju ABSOLUT inte förberedelse till terrordåd. Nej Nej Nej kanske vi skulle kalla Drottninggatan för fullbordat sabotage?
Citera
2018-01-03, 11:49
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det verkar ju vara dårarnas julafton kring järnvägsspåren i Stockholm. Ena dagen tutar tågen så att folk tror att det är invasion och andra dagen är det tågstopp pga bomber och granater mm oknytt på spåren. Vad är det frågan om?

Det är den Nya Kulturen min vän. Vänj dig and roll with the explosions....
Citera
2018-01-03, 11:53
Medlem
Lägger mina pengar på graffiti målare eller uteliggare.. .
Citera
2018-01-03, 12:06
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Förberedelse för sabotage kan ju även vara att de har "stresstestat" inför skarpt läge.

Alltså, gjort något för att se vad som händer, hur snabbt det svenska systemet funkar, vilka enhet som skickas osv....

Men jo, eftersom bombgruppen kom direkt så låter det ju troligt att kamera fångat någon som går ner med en påse / väska och sen dyker upp utan.

För att se vilka reaktionerna är och om metoden är tillämpbar.

I det här fallet var svaret alltså nej, metoden var ej tillämpbar. Borde vi kanske vara tacksamma för (betyder iof sig bara att de byter mål/tillvägagångssätt).
Hade det varit jag som tänkte göra något sabotage mot järnvägen, även om jag bara var ute och rekade så hade jag valt någon sträcka långt ute på landet där tåget drar fram i 200 km/h och där ingen ser vad jag håller på med och inte det mest bevakade stället i landet. Därmed inte sagt att alla tänker som jag.
Citera
2018-01-03, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Hade det varit jag som tänkte göra något sabotage mot järnvägen, även om jag bara var ute och rekade så hade jag valt någon sträcka långt ute på landet där tåget drar fram i 200 km/h och där ingen ser vad jag håller på med och inte det mest bevakade stället i landet. Därmed inte sagt att alla tänker som jag.

Annat populärt ämne är varför så få Islamister lyckas med något större... Vill du fortsätta din tankegång på ett öppet forum, pucko?
Citera
2018-01-03, 12:13
Medlem
Jag bor ovanpå området som genomsökts och kunde nyss skåda (och filma) hur tre poliser tillsammans med varselklädd SJ personal bär ut bruna papperskassar från tunnlarna under södra station (de jobbar precis där tågen går in under jord från södergående sida sett).

Min man jobbar dessutom för SJ och fick vid 05 tiden info om att en tågförare passerat ett gäng personer som betett sig uppenbart misstänkt vid spårområdet under södra station.
Denna tågförare larmade och trafiken stängdes av.
Tågföraren är van vid att se hemlösa,klottrade ungdomar eller de romer som uppehåller sig i tunlarna nattetid men de han såg inatt frångick det normala.

Det kan ha varit hur trivialt som helst eller hur allvarligt som helst, gemene man lär aldrig få svar på hur skarpt läget var och vad exakt polisen funnit i tunnlarna.
Citera
2018-01-03, 12:16
Medlem
Jag är förvånad att ingen har tagit upp Antifa's uppmuntring till sabotage av järnvägsspår...!
Vi har våldsvänstern även här i Sverige, så det kan inte HELT uteslutas från spekulationer...!
https://twitter.com/OfficialAntifa/s...60542442311680
Citera
2018-01-03, 12:21
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Södra har väl drabbats av flera bränder i ställverk som genererat stora bekymmer i tågtrafiken tidigare.
Kan dessa bränder ha varit sabotage?

Precis. Det har varit flertalet problem med ställverk som brunnit under 2016-2017.
Hur elektroniken helt plötsligt kan börja krångla -inom detta high-tech område- i ett högteknologiskt land som Sverige är en gåta. Någon på SJ vet mer än vad vi vet.
Citera
2018-01-03, 12:23
Medlem
Det är en del av det lågintensiva kriget mot Sverige med massgruppvåldtäkterna och attackerna mot rättsväsendet.
Citera
2018-01-03, 12:23
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Södra har väl drabbats av flera bränder i ställverk som genererat stora bekymmer i tågtrafiken tidigare.
Kan dessa bränder ha varit sabotage?

Precis. Det har varit flertalet problem med ställverk som brunnit under 2016-2017.
Hur elektroniken helt plötsligt kan börja krångla -inom detta high-tech område- i ett högteknologiskt land som Sverige är en gåta. Någon på SJ måste veta mer än vad vi vet.
Citera
2018-01-03, 12:26
Medlem
ortizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantera1776
Jag är förvånad att ingen har tagit upp Antifa's uppmuntring till sabotage av järnvägsspår...!
Vi har våldsvänstern även här i Sverige, så det kan inte HELT uteslutas från spekulationer...!
https://twitter.com/OfficialAntifa/s...60542442311680

Verkar ju vara ett fakekonto?
Citera
2018-01-03, 12:31
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb

Mja. Södra station måste vara den absolut bästa platsen om man vill skapa så mycket kaos som möjligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in