Citat:
Ursprungligen postat av
Fezzik
Jag skulle kunna tänka mig att Rumänen/tiggaren blivit utkastad från sitt tidigare boende och nu sökte en ny plats att sova på. Med alla tillhörigheter i en väska så kan jag tänka mig att misstankarna vandrade mot att det var en bomb som skulle placeras ut.
Öh, vad får dig att tro det? Tiggare i spårområdet är vardagsmat i Stockholm och något kameraopratörerna känner igen. Visst, det är inte omöjligt att det är som du säger men det låter väldigt osannolikt. Med tanke på att någon islamisttidning gick ut med info om hur man saboterar tågtrafiken samt uppmanade folk att göra detta så tycker jag terrorhot ligger nära till hands, speciellt med tanke på att bombgruppen åker dit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brölbrutus
Helt klart att namnet är ett kodord till tågpersonal ombord. Namnet är bara fiktivt! Ungefär som Mr Skylight till bryggan i ett känt olycksskepp.
Något nödläge i trafiken utöver det vanliga!
Tror du verkligen det? Skulle de inte pk-klassa det och ropa efter en "Herr Svenskman, vit man 38 år" om det var som du säger? Och varför ropa ut det i högtalarna, så säpoagenter på väg till jobbet som glömt mobilen hemma ska vara redo eller?