Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-03, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hör från säker källa att pendeltågstrafiken är helt stoppad nu. Alla tåg fick köra till närmaste station och stanna där. Mycket allvarligt! Hoppas polisen vet vad de gör.

Ja, dom gick ut med det från SL för ca 40 minuter sedan...
Citera
Moderator
OYs avatar
Polisen.se citat;

Uppdatering klockan 09:01
Polisen är klara med sitt genomsök. Inga personer eller inget föremål är påträffat nere på spårområdet.
Citera
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TL80
Inte ett knyst om tågstoppet på TV4-nyheterna nu kl.9! Nått skumt är det.
Tänkte på samma sak, men tv4 brukar mörka saker. Runt 08.50 hörde jag om bombgruppen på svt iaf, vet ej om de sa nåt på nyheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Sungamen
Är väl rumäner som snor koppar
Snor de koppar med misstänkta bomber eller vadå?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askforsleep
Sitter på ett av tågen på g in, enda vi fått höra är att det är en pågående polisinsats. Konduktören bad dessutom en 'B...... N....' gå av tåget och tala med personalen om han fanns tillgänglig.

OBS kanske inte är något, men aldrig hört dem nämna någon vid namn förut

Om man misstänker att personen i fråga är på gång att utföra allmänfarlig verksamhet eller terror är det sista man lär göra att ropa dennes namn och be denne gå av tåget och prata... även i Sverige. Då borde man bara utrymt och inväntat polis.
Senast redigerad av MDF89 2018-01-03 kl. 09:17.
Citera
2018-01-03, 09:15
Medlem
Geordis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Polisen.se citat;

Polisen är klara med sitt genomsök. Inga personer eller inget föremål är påträffat nere på spårområdet.
Märkligt. Fyra timmar och en stor insats, vad kan ha legat bakom? Folk på spåren eller i tunnlarna är väl inte särskilt ovanligt?
Citera
2018-01-03, 09:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geordi
Märkligt. Fyra timmar och en stor insats, vad kan ha legat bakom? Folk på spåren eller i tunnlarna är väl inte särskilt ovanligt?

Inte tågstopp i Stockholm heller.
Citera
2018-01-03, 09:17
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Polisen.se citat;

Ja då hoppas vi på snabb start av trafiken.

Att 4 timmars totalstopp skulle bero på ett vanligt spårspring tillåter jag mig tvivla på. Något mycket allvarligt ligger bakom detta.

/Lokförare
Citera
2018-01-03, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EulersIdentitet
Menar du att det är därför bombgruppen ska vara på plats?

Det kan räcka med en sån sketen grej som att det varit bråk nere på spåret och någon gripen skrikit att bomber finns utplacerade.. precis samma skit som drabbar flygtrafiken då och då..
Citera
2018-01-03, 09:19
Medlem
Helt klart att namnet är ett kodord till tågpersonal ombord. Namnet är bara fiktivt! Ungefär som Mr Skylight till bryggan i ett känt olycksskepp.
Något nödläge i trafiken utöver det vanliga!
Citera
2018-01-03, 09:19
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Snor de koppar med misstänkta bomber eller vadå?

Jag skulle kunna tänka mig att Rumänen/tiggaren blivit utkastad från sitt tidigare boende och nu sökte en ny plats att sova på. Med alla tillhörigheter i en väska så kan jag tänka mig att misstankarna vandrade mot att det var en bomb som skulle placeras ut.
Citera
2018-01-03, 09:25
Medlem
BernardLoutres avatar
Enligt den här sajten https://www.tagkartan.se/ så verkar tågen börja rulla igen.
Citera
2018-01-03, 09:27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Finns en med det namnet i Sverige. Bor i Malmö (var annars... ) på Kulladal och är 35 år.

Har drivit en spelbutik.

Citat:
Ursprungligen postat av wrangler06
Bor med bror 30 år och en 29 årig kvinna på adressen. Finns inga bilder eller på Fb?

Citat:
Finns en bild med hans namn om man söker via Google.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag tycker det låter mest spänande med denna 'Benjamin Nouri' som tydligen får gå av tåget. Enligt tidigare inlägg så bor han i Malmö och är 35 år med en spelbutik som funnits sen 2009 men saknar F-skatt eller är momsregistrerad. Undrar hur många spel han får sälja från Svenska spel?

Den tycks inte längre vara igång då ingen omsättning finns efter 2016 och dessutom så var 2016 ett bottenår och kanske bara innehöll några enstaka dagar.

Om nu folk går på spåren så är det väl bara att åka sakta med tågen och ha en vakt framför som kan se till att ingen kommer i vägen. Detta handlar om något annat tror jag.

Citat:
Spelbutiken ligger fortfarande kvar och är i drift på samma adress på Sorgenfri, men av någon anledning så driver inte han den längre. Skatterevision?

Tror ni att tågvärden bokstaverade namnet? Inte så troligt va? Namnet kan ju stavas på massor av olika sätt och ni tror att den stavning som inläggsförfattaren skrev är det som gäller. Så otroligt pinsamt låg nivå ibland här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in