Citat:
Ursprungligen postat av
Silltunna
Jag minns det som att vädret här nere i södra delen av landet var annorlunda på 80-talet. Tydligare årstider. På vintern var det kallt och mycket snö, och på sommaren var det badväder från juni tom augusti. Nuförtiden känns det som att det är samma jävla skitväder året runt. Det kan vara 10 plus och regn såväl midsommar som jul.
Men det kanske bara är inbillning...
Nej du har rätt! Så var der! Även om jag minns just en sommar 87~89 som fullständigt regnade bort.
Det var magiskt! Der var tryggt! Man kunde välja på jobben även utan utbildning.
Människor mådde bättre! Mindre stress! Barnen lekte utomhus! Var kreativa! Såå tryggt land! Kunde vara läskigt stöta på nån fyllegubbe :-) Det var lyckliga tider! Jämt!
Å det fanns ett fungerande samhällskontrakt! Vården fungerade! Våra äldre hade det bra i äldrevården! De fick tom komma ut varje dag! Istället som idag ligga å tyna bortglömda med hemska liggsår.
ALLT var bättre förr! Å skulle tro ganska säkert att 50talet å ännu längre tillbaks var ännu mer livskvalite även fast det var mer fysiskt tungt!
Itrevolutionen hade jag gärna varit helt utan!
Det var bättre för alla utan internet! Somliga begriper bara inte detta själva!
Fanns det en tidsmaskin man kunde åka och leva sitt liv i valfri tid så hade jag direkt åkt bakåt å stannat kvar där!
Vad som helst är bättre än nutiden! Tycker uppriktigt synd om alla som växer upp i denna tidsera! Vilsna,Inget självförtoende, inga framtidsutsikter, inga bostäder, inga jobb, livsfarligt att gå ute! Även i grupp, farligt på arbetsplatser, alltid ett ständigt hot om våld, rån, våldtäkter,misshandel å tom mord! Makthavare som kört landet åt helvete! Klimathotet som är så mycket värre än de flesta förstår! Giftig mat,läsk,godis.