Citat:
Ursprungligen postat av
TreRaggmunkar
En magisk tid där man uppgicks på riktigt samt var ute tills det blev mörkt utan att vara övervakad, man blev jagad av äldre, bläddra i skogsporr och hade snöbollskrig eller ärtrörskrig med andra områden.
Magiskt och magiskt, det var kul och barn var barn på riktigt, något som uppenbarligen gått förlorat för dagens generation vara liv styrs av telefoner och att göra fula danser till förmån för ”likes”
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Jag är född tidigt 90-tal men jag minns det också så här för det mesta. Vi spontanidrottade också mycket mer förr, alltifrån fotboll till landbandy till basket & handboll. Jag ser nästan aldrig några barn som idrottar ute längre oavsett årstid. Det verkar som att det alltid måste ske i organiserad form nu för tiden.
Jo för barn leker ju inte snöbollskrig längre… visserligen har samhället blivit extremt feminiserat och allmänt trasigt men det ni nämner pågår ju än.
Folk ”spontanidrottar” också nu. Kör förbi en fotbollsplan på sommarn så ser du att det är fullt där.
Jag säger inte att samhället är bättre nu än förr, för det är det inte. Det var bättre förr. Och det var bättre på 70-talet än på 80-talet osv. Det har blivit konstant sämre i Sverige och resterande värld ju längre fram man kommit.