Citat:
Ursprungligen postat av
edfuck
...
Från vad jag kan utläsa så verkar jag ha ungefär samma prioriteringar som dig när det kommer till viktiga tjänster, och min rekommendation är Skandiabanken!
Modern bank. Du kan ansöka om ett konto direkt på webben med BankID från din gamla bank, så du behöver inte besöka något kontor. För att flytta över BankID innan du säger upp ditt gamla konto så behöver du en kod du får på brev, men det går fortfarande utan något bankbesök. Det var faktiskt jobbigare att säga upp mitt gamla bankkonto, än det var att flytta över alla de banktjänster jag använder.
De har alla de vanligaste tjänsterna (Swish, BankID, efaktura, automatisk signering av räkningar från betrodda företag) utan avgift. Undantaget är betalkortet som kostar något per månad, men det verkar du ju inte vara intresserad av, så jag tycker de är ett perfekt alternativ för dig.
Jag själv använder Skandiabanken + Forex Bank kostnadsfritt. Skandiabanken erbjuder alla tjänster jag behöver förutom betalkort, och Forex Bank erbjuder betalkortet men saknar viktiga tjänster såsom Swish och BankID, så tillsammans är de ett bra komplement. Jag använder egentligen bara Forex för att ta ut pengar på bankomater ibland (då det inte går att ta ut kontanter med kreditkort), så är du intresserad av detta också så rekommenderar jag samma kombination, om inte så räcker det med Skandiabanken.
Bör nämnas att jag bara varit kund i ca ett halvår eller så, så sådant som driftsäkerhet för internetbanken och liknande kan jag inte uttala mig om. Men än så länge är jag helnöjd.