2018-01-04, 11:47
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Det är ju helt sjukt om så är fallet. En yxa är oavsett sida nog för att ha ihjäl en människa. Så jag förstår inte varför tingsrätten hakar upp sig på det? Sedan att det teoretiskt/praktiskt svårare att hugga av huvudet med den trubbiga sidan av yxan borde inte spela någon roll. Vad gäller kvinnans kommentar (om det nu stämmer? Kan ju vara en efter-rekonstruktion av hennes tankar dvs att yxan symboliserar avhuggning vilket iofs faller sig naturligt). Glömde man helt bort uppsåtet? Förövaren tog ju ner henne till källaren för att åsamka så mycket skada som möjligt. Ponera på att hon nu blivit ihjälslagen (halshuggen etc) där i källaren, så hade det varit "lättare" för vederbörande att "städa upp" efter gärningen. Sen såklart är straffet alldeles för lågt och livstids utvisning hade varit det enda rätta. För inte kommer denna snubbe ha viljan att bidra till välfärdssamhället när han väl kommer tillbaks om 10 år?

Tänk batikhäxan som i domstolen delar ut denna dom med ett leende, som helst av allt skulle vilja ha somaliern som knulldocka.
#vistårinteut
Citera
2018-01-04, 11:51
Medlem
Fromlandss avatar
Det är numera förbjudet att köpa en sexuell tjänst i ett land där det är lagligt men helt okej att könsstympa sina döttrar utomlands. Heja!
Citera
2018-01-04, 13:11
Medlem
Lagerthas avatar
[quote=Karl.s82|62796567]
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Somalier är inte bara kända för att ha världens lägsta snitt i IQ, de utmärker sig också genom att ha förvånandsvärt låg empati för oss människor. De verkar inte heller ha några känsloband för sina landsmän eller egen familj när egna intressen är lättåtkommliga.

Föga förvånande att 99% av alla våldtäkter där förövaren okänd har gärningsmän med ursprung från Afrika.

Att ta hit denna typ av varelser och göra dem till medborgare - det är så galet att jag inte hittar ord...[/QUOTE

__________________________________________________ _______________________________

För att klassas som utvecklingsstörd krävs en IQ under 70.
Somalier har i snitt en IQ runt 68.

https://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and...ealth_of_Natio

Under 86 så beräknas man inte klara av framtidens enklaste jobb. Att vi plockar några enstaka promille och sätter dem i en värld där de aldrig kommer att fungera hjälper ingen men är fruktansvärt förödande för oss.
Citera
2018-01-04, 13:17
Medlem
Lagerthas avatar
[quote=AussieRedMan|62796747]
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
IQ visar ju endast hur mycket utbildning, tankeverksamhet och träning din hjärna fått på logiska problem. Troligen har somalier fått enormt lite av detta i sitt hemland. Men varför se kortsiktigt på det, en uppväxt med skola i Sverige kommer ändra på detta. Problemet är är att hitta arbete och sysselsättning för första generationen och det verkar tufft.

Ja, Somalier har extremt lite utbildning och när de kommer hit så kan de i princip ingenting. Rinnande vatten, lampor, nycklar och bussarna ingår i en startutbildning och vipps, sedan är de medborgare!

Klart att man som outbildad inte kan generera representativa IQ-resultat men så förstod jag inte att testerna är gjorda.
Citera
2018-01-04, 13:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fromlands
Det är numera förbjudet att köpa en sexuell tjänst i ett land där det är lagligt men helt okej att könsstympa sina döttrar utomlands. Heja!
Återigen undrar jag var (förutom i artikeln som har flera felaktigheter) det framgår att flickan könsstympats?

En annan sak du dessutom missar är att barnen skrevs som avflyttade från Sverige av fadern -- svensk lagstiftning gäller inte icke svenska medborgare boende i andra länder.
Citera
2018-01-04, 13:39
Medlem
dotslashs avatar
Förutsätter att åklagare överklagar detta? Sådan här praxis kan vi inte ha. Tingsrätten är en skämtinstans med politiskt tillsatta nämndemän. Japp du läste rätt, de tillsätts av kommunfullmäktige. I Växsjö är det mest Moderater och Socialdemokrater. Så, då vet ni vad ni behöver göra i Växsjö för att ändra den saken.
Citera
2018-01-04, 13:55
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Domen är helt i linje med övriga Sverige, snart anarki.
Citera
2018-01-04, 17:02
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Återigen undrar jag var (förutom i artikeln som har flera felaktigheter) det framgår att flickan könsstympats?

En annan sak du dessutom missar är att barnen skrevs som avflyttade från Sverige av fadern -- svensk lagstiftning gäller inte icke svenska medborgare boende i andra länder.
Det har du naturligtvis rätt i samt man bör inte svälja innehållet allt man läser med hull och hår.
Dock (visst en smula OT) så tvivlar jag starkt på att det ifrågasätts från politiskt håll att svenska medborgare eller de med PUT skulle könsstympa barn i länder där det är tillåtet.
Barnen gör ju ett 100% aktivt val medan den tyska horan är absolut tvungen att vara påstridig och sälja in ett BJ.
Citera
2018-01-05, 01:17
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Tänk batikhäxan som i domstolen delar ut denna dom med ett leende, som helst av allt skulle vilja ha somaliern som knulldocka.
#vistårinteut

Ja, det är patetiskt att läsa/höra hur vi stryker vissa grupper medhårs. Men det är ju iaf en konsekvent linje vad gäller hur vi ser på individer här i Sverige. Om vi istället erkände och pekade ut grupper (invandrare, svenskar etc) som står för grov kriminalitet så skulle det bli så mycket lättare att sätta in resurser där det behövs. Men, som sagt, i naiva Sverige är vi alla lika och vill Sveriges bästa...my ass!
Citera
2018-01-09, 20:39
Medlem
Överklagar sin dom till hovrätten och anser själv att han skall släppas på fri fot:
Citat:
Men Abdi accepterar inte sitt straff, visar handlingar som kommit in till Göta hovrätt. I sin överklagan skriver våldsmannen själv att han vill släppas fri:
"Jag yrkar att hovrätten upphäver tingsrättens dom och frikänner mig i alla åtalspunkter."

Abdi vill byta advokat: Samarbetssvårigheter
I sin överklagan – skickad från häktet i Växjö – skriver Abdi också att han vill byta ut sin advokat på grund av "samarbetssvårigheter".
Abdi skriver vidare att han inte har fått hela domen uppläst för sig, visar dokumenten. Han vill att en advokat och en somalisk tolk:
"... besöker mig så fort som möjligt för att gå igenom hela domen."

Khadar Abdi får emellertid inte byta advokat, meddelar Göta hovrätt. Försvarsadvokat Torgny Eklund står kvar – och även han har överklagat tingsrättens dom.
– Jag har ingen kommentar ytterligare, säger Eklund.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...a-sitt-straff/
Citera
2018-01-09, 20:45
Medlem
Eftersom somaliern verkar vara intresserad av yxor så nog skulle det finnas lämpliga och nödvändiga skogsarbeten nu under vintern i övre Norrlands inland.

Det skulle det verkligen finnas....
Citera
2018-01-09, 21:00
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Överklagar sin dom till hovrätten och anser själv att han skall släppas på fri fot:

https://www.expressen.se/nyheter/bro...a-sitt-straff/

Låter som utmärkt tillfälle för åklagaren att anslutningsöverklaga och kräva mångdubbelt hårdare straff.
Skulle vara spännande att se försvarsadvokaten, som orchen vill byta ut, passivt motarbeta sin klient.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in