2018-01-03, 20:37
Medlem
Varangians avatar
Man kan ju alltid citera "vår kära" rikspolischef utsedd av sossarna:

Vad har den personen varit med om för någonting? Vilka omständigheter har den killen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig? Hela den här flyktingkrisen visar ju på hur orättvist livet är i många delar av världen och vi får försöka hjälpa till att lösa det här efter bästa förmåga.

Han har säkert fått några traumatiska upplevelser under sin uppväxt i Somalia. Villkorligt vore därför rimligt... En tillsägelse kanske.
Citera
2018-01-03, 20:44
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitklockan
https://www.expressen.se/nyheter/bro...l-i-nytt-namn/

Haha, jag döööör, svenskt rättsväsende i sitt ess!.
Exakt,
Det enda Jag reagerar på i den här typen av fall är den patetiska sk svenska modellen
Dividera om hur usel vederbörande är är inget jämfört med det
Citera
2018-01-03, 20:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det som står i domen överensstämmer ju inte alls med det som står i artikeln.

Enligt domen är samtliga tre barn återförda till mamman, där finns inte heller något om könsstympning eller bortgifte -- utan att barnen vistats hos släktingar till honom ...

Våldet borde vara nog för livstids utvisning.
Citera
2018-01-03, 20:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Våldet borde vara nog för livstids utvisning.
Ja, både det och längre fängelsestraff.
Citera
2018-01-03, 21:10
Medlem
Sam.Boyds avatar
Frågan är hur någon ska kunna rensa upp i jurist och domstolsträsket?

I Sverige har Advokatsamfundet en enorm makt. Detta för att merparten av politikerna saknar kompetens. Det samma gäller läkarförbundet. Men dessas uppgift är inte samhällsnytta utan att se till den egna yrkeskåren.

Korta straff ger mer jobb.
Med ”rättsäkerheten” kan man mjölka systemet ytterligare. Först hjälper man grupper utan skäl att stanna och söka asyl. Sedan hjälper man deras anhöriga. Sedan ser man till att de får korta straff för att de inte förstår så att de kan fortsätta begå brott.
Och skattebetalarna får både betala och ta smällen av brottslighet.

Det jag också undrar över är parets boende i villa. Hur betalades det?
Citera
2018-01-03, 22:36
Medlem
MrSokratess avatar
"Bilder från platsen visar hur blod stänkt på väggarna och golvet i villan utanför Alvesta i södra Småland."

Kan vara första gången jag hört talas om en Somalisk familj som bor i villa.
Citera
2018-01-03, 23:17
Medlem
[quote=Lagertha|62782920]Somalier är inte bara kända för att ha världens lägsta snitt i IQ, de utmärker sig också genom att ha förvånandsvärt låg empati för oss människor. De verkar inte heller ha några känsloband för sina landsmän eller egen familj när egna intressen är lättåtkommliga.

Föga förvånande att 99% av alla våldtäkter där förövaren okänd har gärningsmän med ursprung från Afrika.

Att ta hit denna typ av varelser och göra dem till medborgare - det är så galet att jag inte hittar ord...[/QUOTE

__________________________________________________ _______________________________

För att klassas som utvecklingsstörd krävs en IQ under 70.
Somalier har i snitt en IQ runt 68.

https://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and...ealth_of_Natio
Senast redigerad av Karl.s82 2018-01-03 kl. 23:20.
Citera
2018-01-03, 23:34
Medlem
AussieRedMans avatar
[quote=Karl.s82|62796567]
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Somalier är inte bara kända för att ha världens lägsta snitt i IQ, de utmärker sig också genom att ha förvånandsvärt låg empati för oss människor. De verkar inte heller ha några känsloband för sina landsmän eller egen familj när egna intressen är lättåtkommliga.

Föga förvånande att 99% av alla våldtäkter där förövaren okänd har gärningsmän med ursprung från Afrika.

Att ta hit denna typ av varelser och göra dem till medborgare - det är så galet att jag inte hittar ord...[/QUOTE

__________________________________________________ _______________________________

För att klassas som utvecklingsstörd krävs en IQ under 70.
Somalier har i snitt en IQ runt 68.

https://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and...ealth_of_Natio
IQ visar ju endast hur mycket utbildning, tankeverksamhet och träning din hjärna fått på logiska problem. Troligen har somalier fått enormt lite av detta i sitt hemland. Men varför se kortsiktigt på det, en uppväxt med skola i Sverige kommer ändra på detta. Problemet är är att hitta arbete och sysselsättning för första generationen och det verkar tufft.
Citera
2018-01-03, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikdenhalte
Du ursäkta men jag tror inte att dom är så godtrogna....jag har sett en chef på AF...som går klädd i Armani kostym...( ien en av våra no go zons....) tror knappast att denna har vunnit på Bingo om man säger så...hur den nu brottsmisstänkte lyckats med konststycket att dupera flera i olika länder kan det inte vara så att även denne har försett myndighetspersoner.... med ev. kakor ....småler eller liknande..

AF-cheferna lever gott på skattebetalarnas gåvor.
Givetvis stöttar de varje system, oavsett hur korrupt, som fortsätter pumpa in 40+ tusen på deras lönekonto varje månad.
Citera
2018-01-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
IQ visar ju endast hur mycket utbildning, tankeverksamhet och träning din hjärna fått på logiska problem.
Till att börja med, så är huvuddelen av iq är arv, inte miljö. Hela idén är att det ska vara frånkopplat till utbildning. Det är en mätning i hur väl du arbetar med abstrakt tänkande, mönsterigenkänning, spatial uppfattning. Det är däremot en utmärkt indikator på hur väl du kommer klara dig på en västerländsk arbetsplats.

En funderare som du behöver ta dig är om det kan vara så att situationen i Afrika ser ut som den gör, till följd av att befolkningen har mycket lägre iq, istället för att utgå från att brist på utbildning är orsaken till lägre iq.

Vad som förvånar mig är att folk inte har några problem att se hur arv kan orsaka skillnader i alla möjliga fysiska attribut. Längd, muskelstyrka, hårtyp, hudfärg, ärftliga sjukdomar, penisstorlek. Men att det skulle vara någon som helst skillnad på hjärnan, det är helt omöjligt. Som om precis allt på våra kroppar skulle kunna skilja mellan folkgrupper, förutom hjärnan. Är inte det extremt långsökt?

Om vi nu skulle kunna erkänna för oss själva att även hjärnans styrka kan skilja inom vissa attribut för olika folkgrupper, ja, då blir det onekligen så att vissa grupper kommer vara starkare och andra svagare. Precis som att vissa människor i snitt är längre och andra kortare. Har man nått dit, ja då kanske man också vågar titta på tillgänglig statistik, för det finns forskning på området. Förvisso har den blivit ifrågasatt, men inte motbevisad.

Du kan roa dig med den väldigt försiktiga och politiskt tillrättalagda wikipediasidan på ämnet:
https://sv.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality

Gillar du inte wikipedia, så kan du kolla på NRK:s serie hjernevask istället.
Hjernevask 6/7 - Race
https://www.youtube.com/watch?v=fZ1hK5WsHZ4
Brainwash 7/7 – Nature or nurture
https://www.youtube.com/watch?v=UMPfR3FWzVY

Det stora problemet är att många blandar ihop iq med människovärde och därför tror att skillnader automatiskt är rasistiska. Av någon anledning är just intelligens så mycket känsligare än alla andra attribut, trots att de flesta av oss har nära vänner och familjemedlemmar som vi älskar oavsett om de har lägre eller högre iq än oss själva.
Senast redigerad av Snigel 2018-01-04 kl. 00:36.
Citera
2018-01-04, 11:06
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
jag har frågat detta innan och jag frågar igen, vilken frisk människa dömer mordförsök med en YXA till grovt misshandel ? anser dom att han är så precis med sin yxa att han vet gränsen mellan misshandel och mord? jag fan hatar sverige och det den har blivit. hade inte jag varit sambo med en svenska och haft barn med henne skulle jag ha dragit länge sen. ett land fylld endast av kvinnor, inte en enda man

Han klarade sig på att "vända andra sidan till"
Citera
2018-01-04, 11:35
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han klarade sig på att "vända andra sidan till"

Det är ju helt sjukt om så är fallet. En yxa är oavsett sida nog för att ha ihjäl en människa. Så jag förstår inte varför tingsrätten hakar upp sig på det? Sedan att det teoretiskt/praktiskt svårare att hugga av huvudet med den trubbiga sidan av yxan borde inte spela någon roll. Vad gäller kvinnans kommentar (om det nu stämmer? Kan ju vara en efter-rekonstruktion av hennes tankar dvs att yxan symboliserar avhuggning vilket iofs faller sig naturligt). Glömde man helt bort uppsåtet? Förövaren tog ju ner henne till källaren för att åsamka så mycket skada som möjligt. Ponera på att hon nu blivit ihjälslagen (halshuggen etc) där i källaren, så hade det varit "lättare" för vederbörande att "städa upp" efter gärningen. Sen såklart är straffet alldeles för lågt och livstids utvisning hade varit det enda rätta. För inte kommer denna snubbe ha viljan att bidra till välfärdssamhället när han väl kommer tillbaks om 10 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in