• 1
  • 2
2018-01-02, 14:44
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/bro...l-i-nytt-namn/
Citat:
Tolvbarnspappan Khadar Abdi Khadar Abdi kommer från Somalia och fick uppehållstillstånd i Sverige – sen förde han bort tre av sina barn, tog med dem till Afrika. Enligt barnens mamma har deras dotter könsstympats och såldes till en äldre man – och ena sonen sålts som soldat.

Tillbaka i Sverige överföll Abdi sin gravida fru med en yxa. Slagen träffar huvudet, kroppen, armarna – kvinnan slås blodig. Bilder från platsen visar hur blod stänkt på väggarna och golvet i villan utanför Alvesta i södra Småland. – Han ville ju ta mig till källaren och hugga huvudet av mig, säger hustrun i förhör. Sen flydde han, bytte namn, gifte om sig och sökte asyl igen. Han uppger också att han är tio år yngre än han sagt i Sverige, visar hans österrikiska migrationskort.

Han träffar en ny kvinna i Österrike, hon blev blixtförälskad. Kort efter att de träffats ringer hon runt till sina vänner och berättar hur charmig den nye mannen är – de bestämmer sig för att gifta sig så snabbt som möjligt. I augusti, lite mer än ett år efter attacken på den gravida hustrun i Sverige, gifter Abdi sig med den nya kvinnan. Den 27 december föll domen i Växjö tingsrätt: 2,5 års fängelse och utvisning från Sverige i tio år, sedan är han välkommen tillbaka.

Haha, jag döööör, svenskt rättsväsende i sitt ess!.
Citera
2018-01-02, 14:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitklockan

Helt sjukt, han borde inte få vistas bland folk i resten av sitt liv.
Citera
2018-01-02, 15:03
Medlem
Yahnoovass avatar
Grov misshandel??? fyfan. sjukt. Inte ska en enda jävla advokat kunna övertala någon om att det där var misshandel
Citera
2018-01-02, 15:04
Medlem
stone_sleepers avatar
Vilken sjuk människa men vad menar Växjö tingsrätt?

Citat:
Växjö tingsrätt menar att det inte går att bevisa att Abdi försökte döda sin gravida hustru: Han slog kvinnan med yxans trubbiga sida.
"Angreppssättet ger alltså inte tillräckligt stöd för att Khadar Abdi avsåg att döda NN", skriver tingsrätten i domen

- Hon säger att han ville ta henne ner till källaren och hugga av hennes huvud
- Man kan faktisk döda även med den trubbiga sidan av yxan
- Hon hade tur som överlevde, enligt läkaren

Sen kan man titta även på de andra sakerna som han gjort med barnen t ex, för att få en inblick i vad för sorts människa han är, och döma därefter. Fingertoppskänsla kallas det.
Citera
2018-01-02, 15:19
Medlem
Voodooprastens avatar
Och efter (om) utvisningsbeslutet har verkställts så är det bara för Khadar att upprepa samma procedur som innan. Dvs återvända till Sverige som en stackars papperslös flykting och bli tilldelad ny identitet med saftiga bidrag och nya kvinnor att slå ihjäl.

Allt på skattebetalarnas bekostnad förstås!
Citera
2018-01-02, 15:22
Medlem
VÄXJÖ TINGSRÄTT
Enhet l
DOM
2017-12-27
meddelad i Växjö
Mål nr: 2447-16
Citera
2018-01-02, 15:37
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Mål nr: 2447-16

Tackar

Tingsrättens dom
https://minfil.org/dbu9t0dfb5/V_xj__...2017-12-27.pdf

Edit:
Domen överklagades 2018-01-02
Senast redigerad av Fezzik 2018-01-02 kl. 15:41.
Citera
2018-01-02, 15:45
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:

Helt jävla sjukt!
Citera
2018-01-02, 15:52
Medlem
LemPicas avatar
Lyssnade på en pod om denna "mannen" för någon månad sedan.
Hittar den inte just nu, men skall leta vidare.

I alla fall så hade han faktiskt fyra eller fem fruar.
Enligt svensk lag en, men enligt deras sed hade han alltså fler.

Enligt podden hade även några av dom andra fruarna misshandlats.
Dessutom har han barn även med dom så han kunde väl sälja några och tjäna lite cash...

Riktigt vidrig snubbe det här.
Kvinnan i Österrike skall enligt podden inte vetat om att han var gift och hade barn sedan innan.
Citera
2018-01-02, 15:57
Medlem
CannonDorfs avatar
Nu har jag inte läst domen, så jag vet inte helt säkert om relevant information saknas, men de i tråden som inte kan förstå hur det kan vara "grov misshandel" istället för dråp-/mordförsök, är bara rent okunniga.

Ja, människan är uppenbarligen fullständigt sjuk i huvudet och ja 2,5 år är ett skämt för att slå halvt ihjäl någon med tillhygge enligt min högst personliga åsikt. Det är däremot hyfsat självklart att uppsåt att döda saknas och att det därmed inte kan vara fråga om något dråpförsök.
Citera
2018-01-02, 16:23
Medlem
Citat:

Top notch, 'catch and release' programmet som det så fint heter.

Han måste ges fler tillfällen att yxa på sina blivande fruar. Med en rotationsnivå på 2.5 år så hinner han med massor av fruar och ungar att sälja.
Citera
2018-01-02, 16:35
Medlem
senhackarens avatar
Hade han rånat en bank eller sysslat med något ekonomiskt brott, så hade han fått mer än det lilla ynka han fick. Dessutom så var det mordförsök, innan dess så hade gjort sig skyldig till en massa andra saker. Egenmäktigande av barn, alltså för bort dem, utan mammans vetskap, barnhandel. Han sålde sin dotter till någon gubbe och sonen såldes till sk soldater. kanske Al Shabab. Vilken svärmorsdröm alltså
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in