2024-05-29, 20:18
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Marknaden håller inte med dig: BILD

Monero gör nya bottenrekord mot BTC hela tiden och är nu ner 95% från toppen för 6 år sedan.
En användbar valuta är inte samma som spekulativa investeringar. BTC är oanvänbart skräp.
Citera
2024-05-30, 00:59
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Marknaden håller inte med dig: BILD

Monero gör nya bottenrekord mot BTC hela tiden och är nu ner 95% från toppen för 6 år sedan.

Monero är relativt stark just nu jämfört med för en vecka sedan. Sen bör man inte jämföra monero och btc. Dom är på helt olika nivåer i värde, men monero vinner när det kommer till säkerhet och transaktionskostnader.

Btc har utvecklats till någon form av monster som kostar mycket att förvara säkert och har mycket höga avgifter. Känns som btc är en form av aktie nuförtiden, eftersom det används främst för att tjäna pengar. Vem använder btc som betalmedel i dagsläget? Någon?
Senast redigerad av Jagozar 2024-05-30 kl. 01:04.
Citera
2024-05-31, 00:03
Medlem
TompaOs avatar
Var köper man monero nu när localmonero stängt?
Citera
2024-07-15, 04:19
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Finns inga helt tillförlitliga försäljare av monero längre. Säkraste lösningen är att köpa Litecoin, skicka den till sin dedikerade LTC wallet i t.ex cake wallet och konvertera den till monero. Kostar runt en hundring för konverteringen (billigare än konvertering från BTC), men det är det värt för att få känna sig säker på att inte bli scammad. Inte ens Kraken går att lita på längre när det kommer till monero.

Är det något problematiskt med changenow?
Citera
2024-07-16, 08:01
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO

Kraken, Bisq. Finns en ny decentraliserad marknadsplats som heter Haveno men den är i tidig alpha eller beta ännu, men verkar funka rätt så bra enligt vad jag läst på reddit.
Citera
2024-07-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Inte ens Kraken går att lita på längre när det kommer till monero.

Hur menar du? Kraken har varit legit hela tiden hittills för mig åtminstone? Monero är inget man lämnar på exchangen ändå för det kostar ju i stort sett noll att flytta dem till ngn hardwallet. Eller tänker du på att de kommer bli tvungna att lämna uppgifter till SKV?
Citera
2024-07-24, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m020d024
Hur menar du? Kraken har varit legit hela tiden hittills för mig åtminstone? Monero är inget man lämnar på exchangen ändå för det kostar ju i stort sett noll att flytta dem till ngn hardwallet. Eller tänker du på att de kommer bli tvungna att lämna uppgifter till SKV?

Tjaaa. Tror du det är billigare att köpa Litecoin och byta på t ex change.io till XMR eller billigare att köpa XMR direkt? Via Kraken tänker jag då
Citera
2024-07-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttplugg
Tjaaa. Tror du det är billigare att köpa Litecoin och byta på t ex change.io till XMR eller billigare att köpa XMR direkt? Via Kraken tänker jag då

Har aldrig provat. Men har du konto kan du testa och se vad avgifterna blir för respektive transaktion innan du slutför dem.
Citera
2024-07-25, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m020d024
Har aldrig provat. Men har du konto kan du testa och se vad avgifterna blir för respektive transaktion innan du slutför dem.

Tack, jag får kolla. Lyckas in bli verifierad ändå, så får se om det går att använda överhuvudtaget.
Citera
2024-07-28, 14:06
Medlem
Antar att jag fuckat upp rejält pga noob på detta och orkade inte läsa på ordentligt.

Köpte XMR på changenow med kort, skrev in adressen till min Xmr-plånbok i Cakewallet. Stod att transaktionen lyckades.
Problemet: har fortfarande 0 där (ca 1 dygn senare) men däremot har pengarna dragits från mitt kort eller de står som reserverade. Är det banken som inte tillåter den här typen av köp?

Någon snäll som kan berätta vad/var jag gjorde fel?
Citera
2024-07-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Undrar också detta. Är ända sättet att köpa btc och sen växla? Kan man köpa btc med Swish nånstans?
Citera
2024-07-28, 22:02
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londononthetrack
Undrar också detta. Är ända sättet att köpa btc och sen växla? Kan man köpa btc med Swish nånstans?
På Kraken kan du köpa Monero.

Varför vill du köpa krypto med swish?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in