2024-07-29, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
På Kraken kan du köpa Monero.

Varför vill du köpa krypto med swish?

Nja kändes bara smidigt! Men antar man kan betala med kort på kraken?
Citera
2024-07-29, 12:19
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londononthetrack
Nja kändes bara smidigt! Men antar man kan betala med kort på kraken?
Ja. Och om du är ute efter anonymitet så är ju själva valutan anonym så att du behöver skicka in bild på ID (som jag tror man behöver göra på Kraken) påverkar ju inte anonymiteten särskilt mycket. Jag köper (lagliga saker tro det eller ej) på darknet som jag kör Kraken till Cake wallet och sen till darknet.
Citera
2024-07-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ja. Och om du är ute efter anonymitet så är ju själva valutan anonym så att du behöver skicka in bild på ID (som jag tror man behöver göra på Kraken) påverkar ju inte anonymiteten särskilt mycket. Jag köper (lagliga saker tro det eller ej) på darknet som jag kör Kraken till Cake wallet och sen till darknet.

Även om valutan är "annonym" så ser Kraken alla transaktioner som sker på deras platform, skickar du Monero från deras platform till en address utanför så vet dom vilken address som du skickade till.

Det är därför du alltid först måste skicka till en cold wallet innan du skickar vidare. Vart du sedan från din cold wallet väljer att skicka vidare till kan dom inte se.
Citera
2024-07-30, 23:00
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Även om valutan är "annonym" så ser Kraken alla transaktioner som sker på deras platform, skickar du Monero från deras platform till en address utanför så vet dom vilken address som du skickade till.

Det är därför du alltid först måste skicka till en cold wallet innan du skickar vidare. Vart du sedan från din cold wallet väljer att skicka vidare till kan dom inte se.
Varför skulle Kraken bry sig om jag skickar till exempelvis cake wallet? Vad ska de göra med den informationen? Att skicka direkt till darknet är dumt och ja kanske extra säkert att skicka till en cold wallet men bara en annan plånbok först borde vara säkert nog.
Citera
2024-08-03, 21:34
Medlem
Citat:
Varför skulle Kraken bry sig om jag skickar till exempelvis cake wallet? Vad ska de göra med den informationen? Att skicka direkt till darknet är dumt och ja kanske extra säkert att skicka till en cold wallet men bara en annan plånbok först borde vara säkert nog.

Ska du över till darknet med XMR räcker du mellanlandar dem någonstans. Den enda transaktionen som "syns" är adressen du skickar till, och det beror enbart på att Kraken vet vilken adress du matat in. Det kommer inte synas i blockchain som är fallet med t.ex. BTC. Så det är för Krakens skull det kan vara bra att mellanlanda, inte för att XMR går att "spåra".
Citera
2024-10-01, 21:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Monero är giftig att befatta sig med som ett företag som försöker se seriösa ut. Lite det jag försökt påtala hela tiden.
Fördelarna att ha den på sin exchange är väldigt små jämfört med nackdelarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Precis vad jag försökt göra alla XMR förespråkare uppmärksamma på. Det finns inget stort use case för något som samhället anser vara giftigt att ta i.

Monero är som kryptovärldens DC++
Bitcoin är Spotify.

Som sagt...
(FB) Kraken slutar med Monero (XMR)
Citera
2024-10-01, 21:19
Medlem
Tragiskt. Får backa tillbaka till fysiska kontanter igen.
Citera
2024-10-07, 12:35
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Var köper man Monero nu då? Jag köpte på mig en del BTC på Kraken som jag hoppas hinner växa en del fram tills slutet av månaden och sen växla till Monero innan sista oktober och sen skicka det vidare till cake wallet. Problemet med den idén är ju att Monero antagligen störtdyker i värde i slutet av oktober och är inget jag ska köpa med Monero nu. Men om ett halvår kanske jag behöver Monero. Hur gör man då? Jag har dålig koll utanför de större exchanges som finns.
Citera
2024-10-08, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m020d024
Tragiskt. Får backa tillbaka till fysiska kontanter igen.

Japp, som alla andra som trodde Monero skulle vara "The shit" så går dom till andra medel.
Citera
2024-10-08, 11:05
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Var köper man Monero nu då? Jag köpte på mig en del BTC på Kraken som jag hoppas hinner växa en del fram tills slutet av månaden och sen växla till Monero innan sista oktober och sen skicka det vidare till cake wallet. Problemet med den idén är ju att Monero antagligen störtdyker i värde i slutet av oktober och är inget jag ska köpa med Monero nu. Men om ett halvår kanske jag behöver Monero. Hur gör man då? Jag har dålig koll utanför de större exchanges som finns.

Haveno, decentraliserad P2P-marknad. Känns lite läskigt att handla med privatpersoner tycker jag. Har inte testat nån affär än. Men generellt är ju folk pålitliga och det finns "arbitrators" som kan lösa ev konflikter. Det funkar ju bra på darknetmarknader.
Citera
2024-10-08, 13:37
Medlem
Fungerar inte KuCoin? eller swap på atomic wallet? (Har inte testat)
Citera
2024-10-23, 13:33
Medlem
Citat:

Finns ju massa olika swapsidor som uniswap och liknande där du kan växla bitcoin mot monero.
Även metamask och exodus har ju swap funktion inbyggd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in