2024-03-02, 01:13
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Sjlva konverteringen kostar inte mycket, bara ngra re. Det som kostar r verfringen till en Monero-plnbok t.ex Cake Wallet. Tror dom drar runt 10% av BTC'n man fr ver. Moneros snittkostnad fr en verfring ligger p 0.00031 XMR vilket i skrivande stund r s mycket som 46 re

Cake wallet r den erknt bsta Monero-plnkan, och tror det kostar lika mycket med verfring till alla plnbcker som stdjer Monero. Exodus Wallet vgar inte ens skriva i klartext p deras hemsida hur mycket transaktionsavgift dom drar p BTC

Edit: Hr r en guide fr att komma igng med Cake iaf https://guides.cakewallet.com/

Finns fr vrigt en plnbok som har samma ikon och exakt samma grnssnitt i appen som heter "Monero.com". Skillnaden mellan Cake Wallet och Monero.com r att Cake har std fr 8st cryptovalutor inklusive Monero/XMR medans Monero.com enbart stdjer XMR.
Citera
2024-03-10, 11:58
Mste bara sga att det r verkligen en underbar upplevelse att gra betalningar med monero.
Gas fees r s billiga typ $0.005 kostar det bara. Och det r helt anonymt, ingen kan se vart det skickades ifrn eller till vart. Inget IP heller. Det gr inte se hur mycket mer xmr jag har heller. Detta r verkligen framtidens valuta. En underbar upplevelse verkligen, vissa skulle sga att det r bttre n sex.

En sn upplevelse fr man verkligen inte med bitcoin. Med bitcoin kostar gas typ $15 minst och det gr bara hgre och hgre. Bitcoin kan man drfr inte anvnda fr betalningar. Kpa mjlk som kostar $1 och betala gas $15? Nej tack. Dessutom ser vem som helst allt om din ekonomi p bitcoins ledger.
Citera
2024-03-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduktig
Mste bara sga att det r verkligen en underbar upplevelse att gra betalningar med monero.
Gas fees r s billiga typ $0.005 kostar det bara. Och det r helt anonymt, ingen kan se vart det skickades ifrn eller till vart. Inget IP heller. Det gr inte se hur mycket mer xmr jag har heller. Detta r verkligen framtidens valuta. En underbar upplevelse verkligen, vissa skulle sga att det r bttre n sex.

En sn upplevelse fr man verkligen inte med bitcoin. Med bitcoin kostar gas typ $15 minst och det gr bara hgre och hgre. Bitcoin kan man drfr inte anvnda fr betalningar. Kpa mjlk som kostar $1 och betala gas $15? Nej tack. Dessutom ser vem som helst allt om din ekonomi p bitcoins ledger.

Vad kper du med Monero och varfr gr du det med Monero och inte fiat?
Citera
2024-03-10, 12:23
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Vad kper du med Monero och varfr gr du det med Monero och inte fiat?
men lser du inte det jag precis sa eller vad?
Jag sa precis flera egenskaper som r underbara med monero och det har inte fiat.
Om jag sger hr vad jag kper d frsvinner pongen med att anvnda monero.
Citera
2024-03-10, 12:28
Medlem
Citat:
Jag sa precis flera egenskaper som r underbara med monero och det har inte fiat.

Ok. Frsker frst bara varfr du skulle vilja kpa mjlk med Monero och betala lite extra fr det, om n en mikroskopisk summa.

Missfrst mig inte, jag r all for att staten inte ska ha en susning om vad du gr med dina pengar, men skulle jag brja anvnda Monero idag s skulle jag forcera fram grejer att kpa fr att sen kunna sga att jag kpt det anononymt.
Citera
2024-03-10, 12:38
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Ok. Frsker frst bara varfr du skulle vilja kpa mjlk med Monero och betala lite extra fr det, om n en mikroskopisk summa.

Missfrst mig inte, jag r all for att staten inte ska ha en susning om vad du gr med dina pengar, men skulle jag brja anvnda Monero idag s skulle jag forcera fram grejer att kpa fr att sen kunna sga att jag kpt det anononymt.
det finns avgifter nr du kper med fiat ocks. Det r bara lite mer dolt. Speciellt nr du kper ngonting p ntet d ska det gras internationella bankverfringsavgifter och excahnge rate avgifter osv. Dessutom ska man alltid vara tvungen anvnda en 3rd party mellanhand som tex paypal eller den dr svenska bolaget kommer inte ihg namnet.
Citera
2024-05-27, 19:05
Medlem
Swishamonero

Nn som har anvnt sig av dom? Anvnde localmonero men detta ska tydligen ocks va dom sa en? Att doms andra sida har blivit hackad.
Citera
2024-05-28, 02:40
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohejhej
Swishamonero

Nn som har anvnt sig av dom? Anvnde localmonero men detta ska tydligen ocks va dom sa en? Att doms andra sida har blivit hackad.

Finns inga helt tillfrlitliga frsljare av monero lngre. Skraste lsningen r att kpa Litecoin, skicka den till sin dedikerade LTC wallet i t.ex cake wallet och konvertera den till monero. Kostar runt en hundring fr konverteringen (billigare n konvertering frn BTC), men det r det vrt fr att f knna sig sker p att inte bli scammad. Inte ens Kraken gr att lita p lngre nr det kommer till monero.
Citera
2024-05-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Finns inga helt tillfrlitliga frsljare av monero lngre. Skraste lsningen r att kpa Litecoin, skicka den till sin dedikerade LTC wallet i t.ex cake wallet och konvertera den till monero. Kostar runt en hundring fr konverteringen (billigare n konvertering frn BTC), men det r det vrt fr att f knna sig sker p att inte bli scammad. Inte ens Kraken gr att lita p lngre nr det kommer till monero.

Tack fr svar d kan jag skicka de till en wallet adress sen? D jag har har ftt det till monero?
Citera
2024-05-29, 13:07
Medlem
Finns det bttre anonymitet n Monero nr det gller kryptovaluta? r det verkligen en gangstervaluta som det psts?
Citera
2024-05-29, 13:36
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Kontanta medel har inga gas fees, r anonyma och ingen kan veta hur mnga sedlar jag har under min madrass. Med det sagt s r nog Monero den mest realistiskt anvndbara kryptovalutan, Bitcoin r skrp i jmfrelse.
Citera
2024-05-29, 14:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Kontanta medel har inga gas fees, r anonyma och ingen kan veta hur mnga sedlar jag har under min madrass. Med det sagt s r nog Monero den mest realistiskt anvndbara kryptovalutan, Bitcoin r skrp i jmfrelse.

Marknaden hller inte med dig: BILD

Monero gr nya bottenrekord mot BTC hela tiden och r nu ner 95% frn toppen fr 6 r sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in