2024-03-02, 01:13
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Själva konverteringen kostar inte mycket, bara några öre. Det som kostar är överföringen till en Monero-plånbok t.ex Cake Wallet. Tror dom drar runt 10% av BTC'n man för över. Moneros snittkostnad för en överföring ligger på 0.00031 XMR vilket i skrivande stund är så mycket som 46 öre

Cake wallet är den erkänt bästa Monero-plånkan, och tror det kostar lika mycket med överföring till alla plånböcker som stödjer Monero. Exodus Wallet vågar inte ens skriva i klartext på deras hemsida hur mycket transaktionsavgift dom drar på BTC

Edit: Här är en guide för att komma igång med Cake iaf https://guides.cakewallet.com/

Finns för övrigt en plånbok som har samma ikon och exakt samma gränssnitt i appen som heter "Monero.com". Skillnaden mellan Cake Wallet och Monero.com är att Cake har stöd för 8st cryptovalutor inklusive Monero/XMR medans Monero.com enbart stödjer XMR.
Citera
2024-03-10, 11:58
Måste bara säga att det är verkligen en underbar upplevelse att göra betalningar med monero.
Gas fees är så billiga typ $0.005 kostar det bara. Och det är helt anonymt, ingen kan se vart det skickades ifrån eller till vart. Inget IP heller. Det går inte se hur mycket mer xmr jag har heller. Detta är verkligen framtidens valuta. En underbar upplevelse verkligen, vissa skulle säga att det är bättre än sex.

En sån upplevelse får man verkligen inte med bitcoin. Med bitcoin kostar gas typ $15 minst och det går bara högre och högre. Bitcoin kan man därför inte använda för betalningar. Köpa mjölk som kostar $1 och betala gas $15? Nej tack. Dessutom ser vem som helst allt om din ekonomi på bitcoins ledger.
Citera
2024-03-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduktig
Måste bara säga att det är verkligen en underbar upplevelse att göra betalningar med monero.
Gas fees är så billiga typ $0.005 kostar det bara. Och det är helt anonymt, ingen kan se vart det skickades ifrån eller till vart. Inget IP heller. Det går inte se hur mycket mer xmr jag har heller. Detta är verkligen framtidens valuta. En underbar upplevelse verkligen, vissa skulle säga att det är bättre än sex.

En sån upplevelse får man verkligen inte med bitcoin. Med bitcoin kostar gas typ $15 minst och det går bara högre och högre. Bitcoin kan man därför inte använda för betalningar. Köpa mjölk som kostar $1 och betala gas $15? Nej tack. Dessutom ser vem som helst allt om din ekonomi på bitcoins ledger.

Vad köper du med Monero och varför gör du det med Monero och inte fiat?
Citera
2024-03-10, 12:23
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Vad köper du med Monero och varför gör du det med Monero och inte fiat?
men läser du inte det jag precis sa eller vadå?
Jag sa precis flera egenskaper som är underbara med monero och det har inte fiat.
Om jag säger här vad jag köper då försvinner poängen med att använda monero.
Citera
2024-03-10, 12:28
Medlem
Citat:
Jag sa precis flera egenskaper som är underbara med monero och det har inte fiat.

Ok. Försöker förstå bara varför du skulle vilja köpa mjölk med Monero och betala lite extra för det, om än en mikroskopisk summa.

Missförstå mig inte, jag är all for att staten inte ska ha en susning om vad du gör med dina pengar, men skulle jag börja använda Monero idag så skulle jag forcera fram grejer att köpa för att sen kunna säga att jag köpt det anononymt.
Citera
2024-03-10, 12:38
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Ok. Försöker förstå bara varför du skulle vilja köpa mjölk med Monero och betala lite extra för det, om än en mikroskopisk summa.

Missförstå mig inte, jag är all for att staten inte ska ha en susning om vad du gör med dina pengar, men skulle jag börja använda Monero idag så skulle jag forcera fram grejer att köpa för att sen kunna säga att jag köpt det anononymt.
det finns avgifter när du köper med fiat också. Det är bara lite mer dolt. Speciellt när du köper någonting på nätet då ska det göras internationella banköverföringsavgifter och excahnge rate avgifter osv. Dessutom ska man alltid vara tvungen använda en 3rd party mellanhand som tex paypal eller den där svenska bolaget kommer inte ihåg namnet.
Citera
2024-05-27, 19:05
Medlem
Swishamonero

Nån som har använt sig av dom? Använde localmonero men detta ska tydligen också va dom sa en? Att doms andra sida har blivit hackad.
Citera
2024-05-28, 02:40
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohejhej
Swishamonero

Nån som har använt sig av dom? Använde localmonero men detta ska tydligen också va dom sa en? Att doms andra sida har blivit hackad.

Finns inga helt tillförlitliga försäljare av monero längre. Säkraste lösningen är att köpa Litecoin, skicka den till sin dedikerade LTC wallet i t.ex cake wallet och konvertera den till monero. Kostar runt en hundring för konverteringen (billigare än konvertering från BTC), men det är det värt för att få känna sig säker på att inte bli scammad. Inte ens Kraken går att lita på längre när det kommer till monero.
Citera
2024-05-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Finns inga helt tillförlitliga försäljare av monero längre. Säkraste lösningen är att köpa Litecoin, skicka den till sin dedikerade LTC wallet i t.ex cake wallet och konvertera den till monero. Kostar runt en hundring för konverteringen (billigare än konvertering från BTC), men det är det värt för att få känna sig säker på att inte bli scammad. Inte ens Kraken går att lita på längre när det kommer till monero.

Tack för svar då kan jag skicka de till en wallet adress sen? Då jag har har fått det till monero?
Citera
2024-05-29, 13:07
Avstängd
Finns det bättre anonymitet än Monero när det gäller kryptovaluta? Är det verkligen en gangstervaluta som det påstås?
Citera
2024-05-29, 13:36
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Kontanta medel har inga gas fees, är anonyma och ingen kan veta hur många sedlar jag har under min madrass. Med det sagt så är nog Monero den mest realistiskt användbara kryptovalutan, Bitcoin är skräp i jämförelse.
Citera
2024-05-29, 14:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Kontanta medel har inga gas fees, är anonyma och ingen kan veta hur många sedlar jag har under min madrass. Med det sagt så är nog Monero den mest realistiskt användbara kryptovalutan, Bitcoin är skräp i jämförelse.

Marknaden håller inte med dig: BILD

Monero gör nya bottenrekord mot BTC hela tiden och är nu ner 95% från toppen för 6 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in