2018-01-01, 23:41
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Har väl så man klarar sig men inte superstora summor i januari. Köpt en del på rean
Behövde du allt du köpte eller var det för att det var rea?
Citera
2018-01-01, 23:48
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Jaja jävla mallgrodor och mytomaner.

Gick på körskola förra året under jan månad och vi var bara 5 elever på intensivkursen så jo de flesta har skitkasst med pengar efter jul

Min tanke också.....
Citera
2018-01-01, 23:51
Medlem
Har alltid pengar så de räcker flera år framöver.. tyvärr har man hängt för mycket på flashback så lagt pengar på hög hela livet och arbetat sen jag var 16 år
Citera
2018-01-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Givetvis, alla över 25 borde i ett normalt samhälle ha följt Anne Wibbles råd om att ha en årslön på banken. Vuxna människor som lever från lön till lön och måste snåla i slutet av månaden måste vara något av det pinsammaste som finns.

Jaha, så man får automatiskt en årslön till sparkontot första året man arbetar?
Du skriver att du är rik i andra inlägg, så det du egentligen säger är
"jag är rik, jag kan inte förstå varför folk är fattiga?"
Senast redigerad av inventerad 2018-01-02 kl. 00:09.
Citera
2018-01-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Javisst!

Har alltid minst ett års hyror på sparkontot utifall skiten skulle träffa fläkten. Dessutom köper jag inga julklappar till någon eftersom jag studerar och har begränsad inkomst. Det är viktigt att vara ekonomisk.

Fullt på sparkontot och ändå en riktigt snål jävel. Men det roliga med snåljåpar är att hur mkt ni än stoppar i madrassen så går ni runt fattigare än de flesta på det mesta, ja förutom era surt förvärvade pengar. En generös får så mycket mer tillbaka, och ja folk ser igenom erat snålande, man känner stanken på flera kilometers håll.
Citera
2018-01-02, 00:12
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Behövde du allt du köpte eller var det för att det var rea?

Nja jag behövde inte så mycket av det egentligen men jag har inte köpt så värst mycket nya prylar på ett tag så kah tänkte unna mig lite...
Citera
2018-01-02, 00:14
Medlem
Pengar kvar av lönen? Nja, har 4000 kvar, vilket egentligen är på vippen att jag klarar mig. Men sparande och buffert finns, men det petas bara i om jag eventuellt får en pistol mot huvudet. Så januari månad, då lever jag lönen ut till nästa, snålt och trist.

Tror dock att detta är nyttigt, jag har redan glömt hur jag kunde leva på 7000-ish under tiden på universitetet etc. Idag ligger min boendekostnad (lån + avgift på 8000).
Citera
2018-01-02, 00:15
Medlem
F.Hansens avatar
3 Kr
Citera
2018-01-02, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Är väl inte den mest ekonomiska själv, men aldrig förstått detta med att det skulle vara nåt allmänt känt att folk inte har pengar i januari. De allra flesta människorna tror jag inte lever på marginalen från månad till månad, och ha så lite pengar att julklappsinköpen gör att man sedan har inga pengar alls..

Om du vill upptäcka verkligheten, gå på riktig rea, gillar att det finns tre expediter/kund i affären och vill dela ett helt köpcentrum med max tio personer till tycker jag du ska åka ut och shoppa den 23-24:e Januari.
Citera
2018-01-02, 00:21
Medlem
Skulle gissa på dryga 15 mille kvar på alla konton tillsammans.
Citera
2018-01-02, 00:33
Medlem
R.Rs avatar
Har mer pengar än vanligt då det blev lite extra på lönen i December och annat smått och gott, inte gjort av med så mycket heller utan det mesta går in på sparkontot för att bygga på bufferten. Känner att det gått mer pengar till mat sista året än jag önskar så tänkte börja skära ner lite där nu och se om det blir några extra slantar över också.

Citat:
Ursprungligen postat av scontri
Såna här trådar är alltid lika roliga på Flashback.
”Ja fan jag har 400 papp utspridda på diverse konton i åtta banker, sen har man ju lite på cayman-öarna om det skulle krisa höhö. Jobbar förövrigt som verkställande direktör och plockar ut 80 rent i månaden. Nämnde jag att den är 28 slak också?”

Det finns säkert en del högt uppsatta tjänstemän här med en ansenlig månadslön, men att majoriteten som skriver i trådarna skulle vara det? Nja...

On topic så har jag förvisso lite mindre kvar att röra mig med nu men det är mest pga påfyllt vintersport-förråd, julklappar och skidresa men det blir inte nudlar fram till 25:e för det.

Ja de är ganska roande. Iofs tror jag också det har att göra med vilka som väljer att svara på en frågeställning, folk som har det bra ställt ekonomiskt är väl betydligt mer benägna att svara här, inte så kul kanske att komma och säga att man knappt har pengar till maten Januari ut. Men visst lär det överdrivas ganska rejält här och var.
Citera
2018-01-02, 00:36
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
Det är lugnt, 140 tusen på kontot.Delat på två konton.Sen Aktier på Handelsbanken som är värda över 400 tusen.

Men dessa får vara där i fortsättningen som en trygghet...

Shiiit... har du ärvt Tetra Pak eller????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in