2018-01-01, 22:34
Medlem
Jadå, pengar har jag kvar och kommer klara mig gott fram till lönen i januari.
Citera
2018-01-01, 22:46
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mbrodin
Japp, har ca 14+ årslöner utspritt på flera olika banker + fonder, då har man varit ganska generös till julen samt köpt en resa till Tokyo i mars med en polare och lagt undan pengar till förenta staterna i höst samt några furry-konvents nästa år. Borde vara en självklarhet för vuxna människor att lägga undan pengar eller inte spendera om man inte har råd, har själv varit i den sitsen förr (att man inte hade gott om pengar) men aldrig mera sånt skit.

Jag köper endast julklappar till de som köper till mig, annars får man skuldkänslor. Annars har jag egentligen slutat att fira jul, men umgås ändå med familjen vid denna tidpunkt för att äta morsans goda mat och nyårsraketer har jag aldrig i hela mitt liv köpt och kommer aldrig ens att köpa sånt, dels tänker man på pengarna, men mest tänker jag på de stackars djuren, då man själv alltid haft en hund i närheten. Raketer/Smällare = elda upp pengar = onödig utgift.

Spendera aldrig mer än vad ni har råd med, ett tips bara!

Ett paket raketer kostar 300kr och det är mysigt att skjuta iväg några med barnen och frugan.Lätt värt pengarna när man ser hur häftigt barnen tycker det är
Citera
2018-01-01, 22:54
Medlem
Separatistens avatar
Inga problem.
Citera
2018-01-01, 23:01
Medlem
mbrodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Ett paket raketer kostar 300kr och det är mysigt att skjuta iväg några med barnen och frugan.Lätt värt pengarna när man ser hur häftigt barnen tycker det är
Jo förstår att det kan vara häftigt för barnen och mysigt. Jag ser inte något ekonomiskt problem i att köpa raketer om man har råd så att säga. Det enda jag tycker är problematiskt hos många, är att de köper raketer och smällare fast dom egentligen inte har råd. Sen klagar dom på att de inte har pengar kvar nästkommande månad eller måste skuldsätta sig genom lån
Senast redigerad av mbrodin 2018-01-01 kl. 23:04.
Citera
2018-01-01, 23:03
Medlem
Läskigs avatar
Givetvis, alla över 25 borde i ett normalt samhälle ha följt Anne Wibbles råd om att ha en årslön på banken. Vuxna människor som lever från lön till lön och måste snåla i slutet av månaden måste vara något av det pinsammaste som finns.
Citera
2018-01-01, 23:09
Medlem
Oldberrys avatar
Har väl så man klarar sig men inte superstora summor i januari. Köpt en del på rean
Citera
2018-01-01, 23:16
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Om man bara räknar från Dec.lönen så har jag mindre kvar än beräknat då en akut bilrep. Tog en stor del, men ja....det finns pengar kvar.
Citera
2018-01-01, 23:20
Medlem
Jaja jävla mallgrodor och mytomaner.

Gick på körskola förra året under jan månad och vi var bara 5 elever på intensivkursen så jo de flesta har skitkasst med pengar efter jul
Citera
2018-01-01, 23:23
Medlem
Finns inget skönare än att vandra omkring i ekonomisk trygghet.
Därför har jag nu 13 månaders boendekostnadet på mitt "boendekostnaders konto" i Handelsbanken.
På ett transaktionskonto i annan bank har jag i skrivande stund 80 066 kr. När saldot på detta konto snuddar vid 100k, ska jag köpa en ny PC-dator i stället för det ruttnande Mac-lik jag har nu. Detta kommer att inträffa om ett par-tre månader.
Citera
2018-01-01, 23:32
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Jaja jävla mallgrodor och mytomaner.

Gick på körskola förra året under jan månad och vi var bara 5 elever på intensivkursen så jo de flesta har skitkasst med pengar efter jul

Det är på flashback du är på där alla har minst 30 cm kuk och minst en årslön på banken trodde jag alla visste
Citera
2018-01-01, 23:34
Medlem
Slottsgrytas avatar
Jadå, fick ärva några miljoner strax innan jul.
Citera
2018-01-01, 23:37
Medlem
scontris avatar
Såna här trådar är alltid lika roliga på Flashback.
”Ja fan jag har 400 papp utspridda på diverse konton i åtta banker, sen har man ju lite på cayman-öarna om det skulle krisa höhö. Jobbar förövrigt som verkställande direktör och plockar ut 80 rent i månaden. Nämnde jag att den är 28 slak också?”

Det finns säkert en del högt uppsatta tjänstemän här med en ansenlig månadslön, men att majoriteten som skriver i trådarna skulle vara det? Nja...

On topic så har jag förvisso lite mindre kvar att röra mig med nu men det är mest pga påfyllt vintersport-förråd, julklappar och skidresa men det blir inte nudlar fram till 25:e för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in