Eller har ni festat och shoppat upp alla pengar och får leva på nudlar resten av månaden?
Jag har kvar pengar har alltid en budget jag följer så man inte hamnar i lyxfällan.
Senast redigerad av FreeBirdSeed 2018-01-01 kl. 19:29.
Har alltid minst ett års hyror på sparkontot utifall skiten skulle träffa fläkten. Dessutom köper jag inga julklappar till någon eftersom jag studerar och har begränsad inkomst. Det är viktigt att vara ekonomisk.
Eller har ni festat och shoppat upp alla pengar och får leva på nudlar resten av månaden?
Jag har kvar pengar har alltid en budget jag följer så man inte hamnar i lyxfällan.
Nope... Var sjukskriven i princip hela löneperioden inför decemberlönen och fick bara ut 12.000kr. Har spenderat dessa på hyra, lån, mat och några julklappar. Känns inte kul, men jag vägrar sälja av aktier utan får ta itu med försäkringskassan. Sen har jag ett pågående försäkringsärende som bör generera åtminstone 10.000kr om jag får tummen ur och skickar in kvitton.
Givetvis har jag det. Man lär vara riktigt pantad om man spenderar hela lönen när man vet att man har ca 25 dagar till nästa lön. Extra korkat om man inte heller har nån buffert att ta av om det skulle skita sig på nåt sätt.
Betalar skatt och försäkring för två bilar nu i januari så det blir en snål månad men självklart har jag ett sparkonto som jag kan ta ifrån om något oförutsett skulle inträffa.
Javisst har jag pengar kvar. En bra grej är att inte köpa alla julklappar och liknande på samma lön, utan att man börjar handla lite saker redan i november. Tack vare denna strategi har jag bekvämt med pengar kvar nu i december.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!