2018-01-01, 19:19
Medlem
pottsorks avatar
Så ligger landet om en bunt kavata förskolestudender inne på sista terminen få som de vill.
Fast egentligen så kräver de det.
Plus då :
35 timmars arbetsvecka fast med 100 % lön
5 timmars friskvård per arbetsvecka
28000 i ingångslön.
Annars så tar de inte jobben som erbjuds.
Härdsmälta eller hybris?
Detta är ett manifest av sagda studenter från Malmö Universitet
Citera
2018-01-01, 19:32
Medlem
Ja nu säger de så men sen när de sitter på intervjun låter det annorlunda.

35 timmars arbetsvecka och friskvården kan vara svårt att få igenom, Kommunalanställda har ganska begränsad friskvård.
Lönen borde de få igenom.
Citera
2018-01-01, 19:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pottsork
Så ligger landet om en bunt kavata förskolestudender inne på sista terminen få som de vill.
Plus då :
28000 i ingångslön.
Härdsmälta eller hybris?

Sätt hårt mot hårt då, och ge jobben till någon som gått BF på gymnasiet. Helt sjukt orimliga krav ju.
Citera
2018-01-01, 19:46
Medlem
PiusXIIIs avatar
Vad tycker ni att de ska ha i lön?
Citera
2018-01-01, 19:46
Medlem
Energiknippes avatar
Syrran är förskolelärare och hon ligger på 29' i månaden. Det måste vara två (eller en, minns inte riktigt) förskolelärare på varje barngrupp, resterande personal kan de fylla upp med outbildat folk direkt från gatan, men annars är det likt elektriker - minst en med "tillstånd" som lägger upp det hela för resten av styrkan.

Hon får 2-3 erbjudanden om året att byta trots att hon inte söker, det är brist på utbildad personal.
Citera
2018-01-01, 20:02
Medlem
Min syrra är också förskollärare och hon har 35(!!) i månaden efter två år i yrket. Det är enorm brist på lärare allmänt. Jag är lärare på grundskolan i ett estetiskt ämne och jag fick 31k i ingångslön plus bonus vid jul och sommar.
Citera
2018-01-01, 20:08
Medlem
tokens avatar
Helrätt, våra förskollärare och lärare är de som ska fostra landees framtid. Fram till nyligen har lärarna slavat och arbetat under skitförhållanden.
Citera
2018-01-01, 20:14
Medlem
pottsorks avatar
Jag känner att efter att få veta detta så måste jag om definiera hela lönesättningen i samhället.
Här går man och tror att fröken på dagis har knappt 20 papp i månaden och köper en fin flaska vin ijulklapp till henne och tänker "åh, vad fin människa hon är som sliter smed alla barn med en sån låg lön".
Alltså, människan har tydligen mellan 28-35 tusen i månaden!

Vad fan klagar lärarna om?
De har ju jättebra betalt.
Citera
2018-01-01, 20:17
Medlem
Jag har lärt mig att löner är trams så länge du har ett fast jobb. Skillnaden är om du har jobb eller inte. Om du har 26000 eller 28000 kr i ingångslön har i princip noll betydelse.
Citera
2018-01-01, 20:17
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Jag känner att efter att få veta detta så måste jag om definiera hela lönesättningen i samhället.
Här går man och tror att fröken på dagis har knappt 20 papp i månaden och köper en fin flaska vin ijulklapp till henne och tänker "åh, vad fin människa hon är som sliter smed alla barn med en sån låg lön".
Alltså, människan har tydligen mellan 28-35 tusen i månaden!

Vad fan klagar lärarna om?
De har ju jättebra betalt.

Jag skulle inte byta jobb om jag så fick 80.000 i månaden (43.000 idag, CFO).
Citera
2018-01-01, 20:23
Medlem
pottsorks avatar
Sen ska det väl gå sk "snabbspår" för nyanlända som får gräddfil genom utbildning så att de med knagglig kvasisvenska kan kalla i barnen från rasten.
Allt detta för 30000 i månaden.
Jalla, Jalla innan svensken vaknar.

För övrigt så är detta praxis på Malmö Lekskola att se mellan fingrarna på undermåliga provresultat.
Särskilt om man är invandrare.
Detta vet alla.
Citera
2018-01-01, 20:38
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Plus då :
28000 i ingångslön.
Härdsmälta eller hybris?

Du är uppenbarligen inte införstådd med vikten av en bra förskolelärare eller vilken arbetsbörda de har. Du borde börjat tråden med ”jag har ingen aning”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in