• 1
  • 2
2018-01-01, 15:38
Medlem
Hej.
Jag har lite svårighet med mat. Jag känner aldrig hunger, och har jättesvårt att äta något som jag inte är "sugen" på. Kan känna att magen gapar tom, eller bli matt för att jag "glömt" att äta.
Det har blivit mkt skräpmat. Har kunnat äta chips eller glass i mängder. För att jag gillar smaken. Godis är ingen hit däremot, har svårt för konsistensen.

2018 tänkte jag försöka styra upp mitt ätande lite, så jag har komponerat en egen "matsedel".

Frukost, kl 9.00
En skål med filmjölk.
1 kokt ägg.

Middag, kl 15.30
3 bitar stekt fläsk.
1 kokt ägg
3 blad salladskål

Kvällsmål, kl 19.00
Smoothie, innehåll:
1 näve spenat
3 broccolibuketter
1 morot
1 ägg
3 msk turkisk yoghurt
1/2 dl rödbetsjuice

Dricker ca 4 koppar kaffe per dag. Promenerar ibland.

Vad tycker ni? Behöver jag lägga till något??
Citera
2018-01-01, 15:42
Medlem
Du känner aldrig hunger, men känner att magen gapar tom. Hur går det ihop?

Nu vet jag inte vad du är för typ av människa, liten eller stor, kvinna eller man, men det där är ingen fullvärdig måltidsdag för en normal människa.

Dessutom är det tråkigt att hela tiden veta vad du ska äta. Hela grejen med mat är ju att det ska vara inspirerande och vad du känner för den dagen, men ändå näringsrikt.
Citera
2018-01-01, 15:48
Medlem
Vad lever du för liv om du äter frukost först nio? Och vilken jävla frukost sen. Hur ska du kunna stå dig i mer än sex timmar på lite fil och ett ägg? Går du och lägger dig sen igen eller vad?
Citera
2018-01-01, 15:51
Medlem
kumlafucker84s avatar
Ja. Din matsedel duger. Man ska ju äta det man gillar. Så vill du äta det där så ska du göra det
Citera
2018-01-01, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du känner aldrig hunger, men känner att magen gapar tom. Hur går det ihop?
Inget konstigt. Testa att skippa socker och kolhydrater helt så är det precis så det känns.
Citera
2018-01-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Vad lever du för liv om du äter frukost först nio? Och vilken jävla frukost sen. Hur ska du kunna stå dig i mer än sex timmar på lite fil och ett ägg? Går du och lägger dig sen igen eller vad?

Varit långtidssjukskriven, men ska ut i sysselsättning snart. Har asperberg och bipolär sjukdom.
Kvinna, 158 cm lång och 65 kilo (sist jag kollade).

Rutiner o upprepning är ett måste i mitt liv. Det blir mindre svårt att leva om jag slipper välja vad jag ska äta varje dag. Jag går o lägger mig kl 20.00 varje kväll, och stiger upp kl 8.00 varje morgon.
På dagarna är jag ute och går väldigt mycket.
Citera
2018-01-01, 15:55
Medlem
det är rawfood och frukt som gäller nu. så skippa äggen, köttet och mejeriprodukterna.

bästa frukosten: 1 glas vatten med lite färskpressad citronjuice (ni vet väl att konstgjord citronsyra görs av svartmögel)
Citera
2018-01-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybunny
Varit långtidssjukskriven, men ska ut i sysselsättning snart. Har asperberg och bipolär sjukdom.
Kvinna, 158 cm lång och 65 kilo (sist jag kollade).

Rutiner o upprepning är ett måste i mitt liv. Det blir mindre svårt att leva om jag slipper välja vad jag ska äta varje dag. Jag går o lägger mig kl 20.00 varje kväll, och stiger upp kl 8.00 varje morgon.
På dagarna är jag ute och går väldigt mycket.

Jävlar vad du sover. Är det en del av sjukdomsbilden? Låter bra att du hamnar i sysselsättning och kommer upp på morgonen. Ät en tallrik gröt före sju. Sen kommer du ha aptit för lunch och middag också. Du måste styra upp måltidsrutinen genom att tidigarelägga intagen. Inte så jävla viktigt vad du äter. Normal mat i rimliga portioner duger fint. Fortsätt promenera. Jogga gärna lite ibland också. Unna dig nåt gott efter det. Må bra. Det verkar du värd.
Citera
2018-01-01, 16:16
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Hej.
Jag har lite svårighet med mat. Jag känner aldrig hunger, och har jättesvårt att äta något som jag inte är "sugen" på. Kan känna att magen gapar tom, eller bli matt för att jag "glömt" att äta.
Det har blivit mkt skräpmat. Har kunnat äta chips eller glass i mängder. För att jag gillar smaken. Godis är ingen hit däremot, har svårt för konsistensen.

2018 tänkte jag försöka styra upp mitt ätande lite, så jag har komponerat en egen "matsedel".

Frukost, kl 9.00
En skål med filmjölk.
1 kokt ägg.

Middag, kl 15.30
3 bitar stekt fläsk.
1 kokt ägg
3 blad salladskål

Kvällsmål, kl 19.00
Smoothie, innehåll:
1 näve spenat
3 broccolibuketter
1 morot
1 ägg
3 msk turkisk yoghurt
1/2 dl rödbetsjuice

Ta och ring din vårdcentral och be och få tala med en dietist.
Hur svårt skall det vara???
Citera
2018-01-01, 16:53
Medlem
PiusXIIIs avatar
Föreslår att du lägger upp en veckomatsedel där du kör samma varje vecka, men med så mycket variation mellan olika dagar som du orkar med. Det bör ändå vara lite nyttigare än att äta precis samma varje dag.

Sedan tycker jag att det där verkar vara väldigt lite för lite mat
Citera
2018-01-01, 16:59
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Du äter alldeles för lite . Vad du äter på en dag äter jag till lunch . Knappt någon protein alls och bör leda till grym viktminskning och förlust av muskler.

Kontakta en dietist som kan få ordning på dig,med all välmening
Citera
2018-01-01, 18:04
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Hej.

Frukost, kl 9.00
En skål med filmjölk.
1 kokt ägg.

Middag, kl 15.30
3 bitar stekt fläsk.
1 kokt ägg
3 blad salladskål

Kvällsmål, kl 19.00
Smoothie, innehåll:
1 näve spenat
3 broccolibuketter
1 morot
1 ägg
3 msk turkisk yoghurt
1/2 dl rödbetsjuice

Frukost grekisk youghurt med musli,två kokta ägg.
Middag stekt fläsk löksås o potatis.
Kväll kyckling lax el likande plus grönsaksgrattäng med ost.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in