Citat:
Citat:
Ta bort stekt fläsk för cancerrisken. Lägg till motsvarande proteinmängd från kyckling eller fisk, eller rött kött så länge du håller dig under 500 gram / vecka.Hej.
Jag har lite svårighet med mat. Jag känner aldrig hunger, och har jättesvårt att äta något som jag inte är "sugen" på. Kan känna att magen gapar tom, eller bli matt för att jag "glömt" att äta.
Det har blivit mkt skräpmat. Har kunnat äta chips eller glass i mängder. För att jag gillar smaken. Godis är ingen hit däremot, har svårt för konsistensen.
2018 tänkte jag försöka styra upp mitt ätande lite, så jag har komponerat en egen "matsedel".
Frukost, kl 9.00
En skål med filmjölk.
1 kokt ägg.
Middag, kl 15.30
3 bitar stekt fläsk.
1 kokt ägg
3 blad salladskål
Kvällsmål, kl 19.00
Smoothie, innehåll:
1 näve spenat
3 broccolibuketter
1 morot
1 ägg
3 msk turkisk yoghurt
1/2 dl rödbetsjuice
Dricker ca 4 koppar kaffe per dag. Promenerar ibland.
Vad tycker ni? Behöver jag lägga till något??
Jag har lite svårighet med mat. Jag känner aldrig hunger, och har jättesvårt att äta något som jag inte är "sugen" på. Kan känna att magen gapar tom, eller bli matt för att jag "glömt" att äta.
Det har blivit mkt skräpmat. Har kunnat äta chips eller glass i mängder. För att jag gillar smaken. Godis är ingen hit däremot, har svårt för konsistensen.
2018 tänkte jag försöka styra upp mitt ätande lite, så jag har komponerat en egen "matsedel".
Frukost, kl 9.00
En skål med filmjölk.
1 kokt ägg.
Middag, kl 15.30
3 bitar stekt fläsk.
1 kokt ägg
3 blad salladskål
Kvällsmål, kl 19.00
Smoothie, innehåll:
1 näve spenat
3 broccolibuketter
1 morot
1 ägg
3 msk turkisk yoghurt
1/2 dl rödbetsjuice
Dricker ca 4 koppar kaffe per dag. Promenerar ibland.
Vad tycker ni? Behöver jag lägga till något??
Om du håller den där dieten så kommer du att se ut som en Auschwitz-fånge innan sommaren. Det är bra mat, men för lite.
Börja med att köpa hem mjölk (3 % eller högre fetthalt) och drick en liter per dygn, och lägg till en skål torkad frukt (utan tillsatt socker) blandad med diverse nötter, som du kan småäta efter din sista måltid tills du går och lägger dig.
Ät 5 gram fett från omega 3 per dygn.
Ät 100 mikogram vitamin D per dygn under vinterhalvåret.
Har ingen aning om vikt, kön eller längd, men ovanstående tips är rätt allmängiltiga.