Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-01, 14:51
  #1
Medlem
Enkelt: ge tips på 1 - 3 aktier som du tror kommer gå bra 2018.
Från vilken lista kvittar, det är procentuell ökning vi vill ha! Kursen räknas från morgondagens stängningskurs.
En kort motivering om ni orkar.
Lägg gärna in något ni INTE tror på dessutom!
Så kikar vi in här slutet av nästa år.

Jag börjar:

OREXO: detta fina läkemedelsbolag som verkar inom opiatberoende kommer med största sannolikhet få en fin resa 2018. Ett relativt säkert kort, och förvånar mig inte det minsta med en ökning på 200 - 300%.

OASMIA: en något mer riskfylld satsning, som kan ge mångfallt tillbaka.
Blir de godkända på den europeiska marknaden samt ökar sin befintliga försäljning i ryssland så är det här en 500 - 1000%:are för 2018.

Varningens finger: hypade aktier inom tekniksektorn. Tror att det börjar pysa ut luft där snart.
Citera
2018-01-01, 15:40
  #2
Medlem
sibbanns avatar
Canopy, Aphria och Aurora.
Motivering; Kanada legaliserar cannabis i juli 2018 och dessa 3, med Canopy i spetsen, är de största företagen i branschen just nu
Citera
2018-01-01, 18:42
  #3
Medlem
Prolight Diagnostics

En aktie som kommer stiga många hundra procent i år.
Unik produkt som kommer ta marknaden med storm.
Citera
2018-01-01, 19:08
  #4
Medlem
Hax.Pains avatar
En tråd för de mest haussade aktierna 2018? Ska bli spännande att följa

Jag hoppas på en utförsäljning av Rohvac i år, 1540kr aktien. Då behöver jag inte jobba mer.
Citera
2018-01-01, 22:10
  #5
Medlem
Om vi ska lista förhoppningsbolag så säger jag Wentworth Resources.
Gasproducent i Tanzania.
Citera
2018-01-02, 08:03
  #6
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Canopy, Aphria och Aurora.
Motivering; Kanada legaliserar cannabis i juli 2018 och dessa 3, med Canopy i spetsen, är de största företagen i branschen just nu
Du tror inte legaliseringen redan är inprisad (med rejäl marginal)?

Självklart är cannabisaktier intressanta, men att använda legaliseringen som rekommendation är ju lite kontraproduktivt.
Citera
2018-01-02, 08:44
  #7
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
Du tror inte legaliseringen redan är inprisad (med rejäl marginal)?

Självklart är cannabisaktier intressanta, men att använda legaliseringen som rekommendation är ju lite kontraproduktivt.
tänker likadant, många anför cannabis o kryptovalutor som ex på de mest övervärderade sektorerna nu.

För egen del sitter jag still o väntar på nästa råvarukonjunktur nu med PM som första stafettpinne. Lithium o Kobolt etc. känns oxå lite som det är för sent att hoppa på nu.

Emotser oxå japanska nystarter av kärnkraftverk med tillförsikt.

Då jag är mkt inne på sektor-spekulation, nån som har tips på någon annan intressant sektor som kan bli hypad i år?
Citera
2018-01-02, 11:03
  #8
Medlem
Är en färsking på börsen. Började investera för cirka 2 veckor sedan. Men bland mina topp-aktier för 2018 finner man cannabis, amerikanska vapenbolag, alkohol, robotar/AI, 3D printing, IoT, spelutvecklare, gruvor, halvledare och en hel del Kina! Lite av allt helt enkelt. Samtliga köptes genom börshandlade fonder.
Citera
2018-01-02, 12:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Enkelt: ge tips på 1 - 3 aktier som du tror kommer gå bra 2018.
Från vilken lista kvittar, det är procentuell ökning vi vill ha! Kursen räknas från morgondagens stängningskurs.
En kort motivering om ni orkar.
Lägg gärna in något ni INTE tror på dessutom!
Så kikar vi in här slutet av nästa år.

Minesto: Är värderad väldigt lågt nu i och med den kommande nyemissionen och få nyheter från företaget det senaste. Har tappat dryga 50% senaste året. Härifrån lär den bara öka och när man blir klar med pilotanläggningen i Holyhead så lär det ta fart på riktigt.

Ripasso energy: Har nyligen fått sin första order på PWR BLOK värt 3,8 M€ för 98st motorer. De ska framöver skala upp produktionen till 1000 (2018) och senare 3000 (2019) motorer. I tillägg till detta så har de sin unika solpanel som de jobbar med, som också är en mycket intressant produkt.
Citera
2018-01-07, 15:15
  #10
Medlem
Vad är skillnaden på :

Ripasso Energy BT (RISE MTF BT)

Och


Ripasso Energy (RISE MTF)?
Citera
2018-01-10, 07:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
tänker likadant, många anför cannabis o kryptovalutor som ex på de mest övervärderade sektorerna nu.

För egen del sitter jag still o väntar på nästa råvarukonjunktur nu med PM som första stafettpinne. Lithium o Kobolt etc. känns oxå lite som det är för sent att hoppa på nu.

Emotser oxå japanska nystarter av kärnkraftverk med tillförsikt.

Då jag är mkt inne på sektor-spekulation, nån som har tips på någon annan intressant sektor som kan bli hypad i år?

Oljesektorn borde röra på sig 2018.

Jag har även små poster i uran- och guldbolag, men uppvärderingen där lär dröja.

Annars tycker jag att spel och läkemedel ser intressanta ut. De är dessutom inte beroende av konjunkturen.
Citera
2018-01-10, 07:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMojjoRisin
Är en färsking på börsen. Började investera för cirka 2 veckor sedan. Men bland mina topp-aktier för 2018 finner man cannabis, amerikanska vapenbolag, alkohol, robotar/AI, 3D printing, IoT, spelutvecklare, gruvor, halvledare och en hel del Kina! Lite av allt helt enkelt. Samtliga köptes genom börshandlade fonder.

Härligt med tips från någon som investerat i gruvaktier i två veckor. Du är nästan överkvalificerad nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback