2018-01-10, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chipsochdipp
Vad är skillnaden på :

Ripasso Energy BT (RISE MTF BT)

Och

Ripasso Energy (RISE MTF)?

Ripasso Energy hade en nyemission i slutet av förra året. De aktier som skapades utifrån denna nyemmision är just dem som betecknas "Rippaso Energy BT", är inte säker men BT kanske står för betald teckningsrätt.

Hur som helst, den som enbart heter "Ripasso Energy" är själva "grundaktien" och "BT-aktierna" kommer så småningom omvandlas till dessa "grundaktier".
Citera
2018-01-10, 19:55
Medlem
smoerreboms avatar
Om jag ska försöka mig på ett tips så tror jag EQX Equinox gold kan vara ett hyfsat mellanriskabelt guldval eftersom det är så kända namn inblandade. Jag har bara halkat in via Newcastle pga att jag förlitar mig på Richard Warke. Nu efter trevägsmergern med bl.a. ett av Ross Beatys bolag har det blivit ett större bolag med nästan färdig gruva och mkt stor kassa. Nu har Beaty dessutom köpt på sig rätt så stort.

Det ska bli intressant att se om Warke behåller aktierna och fortsätter vara aktiv i bolaget. Nackdelen är väl att det är projekt i helt olika länder men då jag inte är nån fena på att räkna på bolag så går jag gärna på "people". Kan de börja producera i gruvan i Brasilien och samtidigt utveckla projektet i Kalifornien borde bolaget kunna gå ett par dollar under innevarande PM-bull. (Warkes andra bolag Arizona Mining är givetvis oxå högintressant hur det ska gå med nu när Boehner sitter i styrelsen men där ska man ha gått in för länge sen så det är inget som har tillräckligt bra risk/reward för att rekommendera andra att köpa, mkt stort börsvärde redan, för sent)
Citera
2018-01-11, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Härligt med tips från någon som investerat i gruvaktier i två veckor. Du är nästan överkvalificerad nu.

Jag skrev att jag började köpa mina första aktier för två veckor sedan. Inte att jag började sätta in mig i branschen för två veckor sedan. För övrigt har min gruv-aktie gått upp mer än 50 % efter köp så jag är väl rätt nöjd ändå.
Citera
2018-01-11, 20:00
Medlem
Shepard25s avatar
Jag börjar:
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
OREXO: detta fina läkemedelsbolag som verkar inom opiatberoende kommer med största sannolikhet få en fin resa 2018. Ett relativt säkert kort, och förvånar mig inte det minsta med en ökning på 200 - 300%.
Varför Orexo? Vad har de i pipeline?

Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
OASMIA: en något mer riskfylld satsning, som kan ge mångfallt tillbaka.
Blir de godkända på den europeiska marknaden samt ökar sin befintliga försäljning i ryssland så är det här en 500 - 1000%:are för 2018.

Jag själv gick ur Oasmia efter en tids innehav. Rykten i branschen och stan (Uppsala) säger att det inte går jättebra för dem. Måste ändå erkänna att Oasmia är väldigt egendomliga då de faktiskt är ett av få svenska nystartade läkemedelsbolag de senare åren som tagit sig till fas III. Merparten brukar som sagt misslyckas i fas I eller II. Men vad jag hört så är deras produkt inte tillräckligt bra för att konkurrera med redan etablerade aktörer. De tillverkar alltså generika av ett cancerläkemedel med enligt dem själva förbättrad formulering och "drug-delivery" som ska ge förbättrande egenskaper, förbättrad biverkningsprofil samt bredare användningsområden.

Jag själv:
BIO-WORKS: i Uppsala som tillverkar koromatografikolonner och media. Stor potential med den biologics-boom som har börjat och lär öka de kommande åren. Risken är väl att de verkar på exakt samma marknad (och samma stad, är ju f.d. GE/Pharmacia-folk) som GE Healthcare och måste därav kunna differentiera sig på något sätt. Positivt är att de har stora investerare i ryggen i form av Amicogen.

SALTX: Energilagring via deras proprietära teknologi. Känns som framtiden, kanske inte boomar 2018 men jag tror hårt på detta bolag. Definitivt ett bolag som kan stiga rejält i samband med politiska förändringar och direktiv mot förnybar energi.
Citera
2018-01-11, 20:06
Medlem
SnobbenLs avatar
Exeotech invest. Se imorgon efter öppning när månadsbrevet släpps.. kommer öka minst 500-1000 % i år.
Citera
2018-01-12, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Exeotech invest. Se imorgon efter öppning när månadsbrevet släpps.. kommer öka minst 500-1000 % i år.

Hoppas ingen gick på ditt skräp
Citera
2018-01-12, 12:41
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esum
Hoppas ingen gick på ditt skräp

Hoppas många följde mitt råd
Citera
2018-01-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shepard25
Jag börjar:

Jag själv gick ur Oasmia efter en tids innehav. Rykten i branschen och stan (Uppsala) säger att det inte går jättebra för dem. Måste ändå erkänna att Oasmia är väldigt egendomliga då de faktiskt är ett av få svenska nystartade läkemedelsbolag de senare åren som tagit sig till fas III. Merparten brukar som sagt misslyckas i fas I eller II. Men vad jag hört så är deras produkt inte tillräckligt bra för att konkurrera med redan etablerade aktörer. De tillverkar alltså generika av ett cancerläkemedel med enligt dem själva förbättrad formulering och "drug-delivery" som ska ge förbättrande egenskaper, förbättrad biverkningsprofil samt bredare användningsområden.

Jag själv:
BIO-WORKS: i Uppsala som tillverkar koromatografikolonner och media. Stor potential med den biologics-boom som har börjat och lär öka de kommande åren. Risken är väl att de verkar på exakt samma marknad (och samma stad, är ju f.d. GE/Pharmacia-folk) som GE Healthcare och måste därav kunna differentiera sig på något sätt. Positivt är att de har stora investerare i ryggen i form av Amicogen.

SALTX: Energilagring via deras proprietära teknologi. Känns som framtiden, kanske inte boomar 2018 men jag tror hårt på detta bolag. Definitivt ett bolag som kan stiga rejält i samband med politiska förändringar och direktiv mot förnybar energi.

OREXO: deras produkt Zubsolv får en sk prioriterad position på cvs Caremarks läkemedellista under 2018.
Alltså ett subventionerat pris. Opiodberoendet i USA är enormt...

OASMIA: de jag pratat med inom branschen, är helt oförstående hur ett cancerläkemedelsbolag med en avklarad fas3, produkt på marknaden (ryssland) och snart Europa (USA längre fram) kan värderas till 500 miljoner.
Detta kommer att justeras. Dessutom mycket annat i pipen.
Citera
2018-01-29, 10:37
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shepard25
Jag börjar:

Jag själv:

Inga vidare bra råd eller agerande.

Rekade:
BIO-WORKS ned 6% senaste månaden
SALTX upp 4% senaste månaden

Neggade:
OASMIA upp 50% senaste månaden
OREXO upp 11% senaste månaden
Citera
2018-02-01, 21:42
Medlem
Jag har börjat spana på et bolag om heter Silver Bull Resources. Ett kanadensiskt explorationsbolag som har en rejäl fyndighet dom sitter på och vill omsätta i pengar. Uppsidan är enorm, den som minns Garibaldis resa kan dra liknelser här.

http://www.silverbullresources.com/s/home.asp
https://www.streetwisereports.com/pu...for-this-stock
https://www.streetwisereports.com/pu...d-a-strong-buy
https://www.avanza.se/aktier/om-akti...-resources-inc
https://web.tmxmoney.com/quote.php?l...&qm_symbol=SVB
Citera
2018-02-01, 22:21
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Inga vidare bra råd eller agerande.

Rekade:
BIO-WORKS ned 6% senaste månaden
SALTX upp 4% senaste månaden

Neggade:
OASMIA upp 50% senaste månaden
OREXO upp 11% senaste månaden

Jag har ju inte avrått någon från att inte köpa varken Oasmia eller Orexo. Jag frågade varför Orexo rekommenderades, det är inte samma sak som att kritisera förslaget.
Gällande Oasmia förklarade jag varför jag gått ur och visst det kanske var fel men tycker nog att 1 månad är för litet stickprov för att dra några slutsatser.
Samma resonemang får väl gälla för mina rekommendationer också.
Citera
2018-02-16, 12:14
Medlem
Vad tror ni om bbs bioactive bone substitutes? Börsnoteras 28 februari.
" BBS-Bioactive Bone Substitutes ett finskt hälsotekniskt företag som har utvecklat och konstruerat ett innovativt bioaktivt bentransplantatssubstitut för läkning av komplicerade benskador och andra komplikationer vid benläkning"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in