Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-12-31, 14:37
Medlem
Hej! Jag såg den här asäckliga filmen för en tid sen om en galen kvinnomördare i New York och undrar då, kan det bli våldsammare än såhär? Förutom Cannibal Holocaust kanske som dock även innehåller riktiga djurmord.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=O98nSv6QGyg
Citera
2017-12-31, 14:41
Medlem
Om du gillar den så kommer du att gilla August Underground trilogin.

Trailer:

https://www.youtube.com/watch?v=T5AvSPKzK-A

En av mina favoritfilmer.

Edit:

Man bites dog är också jäkligt bra.

https://www.youtube.com/watch?v=FjPFmIX-o_c
Senast redigerad av Snowmannenz 2017-12-31 kl. 14:45.
Citera
2017-12-31, 15:18
Medlem
Den är fett awesome.. Ankmördarn xD
Citera
2017-12-31, 16:11
Medlem
Hanekes Funny Games (det tyskspråkiga originalet) är en av de absolut obehagligaste filmer jag har sett, men den undvker nogsamt att visa våldshandlingarna direkt on camera - i stort sett allt aktivt, fysiskt våld som den tillfångatagna familjen utsätts för av de två unga psykopaterna sker utanför bild eller precis före eller efter vad vi ser i bild. Dessutom är det väldigt litet musik, vilket gör tonen ännu mer kall och kliniskt registerande. Vilken tv-deckare som helst innehåller mer våld i bild än Funny Games.

Det tog många år innan jag ens kunde förmå mig att se igenom den på dvd, efter att jag hade hört en intervju med Suzanne Lothar, som spelade mamman, på P3 i slutet av 90-talet. Och till och med när jag såg igenom den på dvd spolade jag förbi vissa avsnitt. Jag är inte blödig, så pass svår är den att se.
Citera
2017-12-31, 16:20
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hanekes Funny Games (det tyskspråkiga originalet) är en av de absolut obehagligaste filmer jag har sett, men den undvker nogsamt att visa våldshandlingarna direkt on camera - i stort sett allt aktivt, fysiskt våld som den tillfångatagna familjen utsätts för av de två unga psykopaterna sker utanför bild eller precis före eller efter vad vi ser i bild. Dessutom är det väldigt litet musik, vilket gör tonen ännu mer kall och kliniskt registerande. Vilken tv-deckare som helst innehåller mer våld i bild än Funny Games.

Det tog många år innan jag ens kunde förmå mig att se igenom den på dvd, efter att jag hade hört en intervju med Suzanne Lothar, som spelade mamman, på P3 i slutet av 90-talet. Och till och med när jag såg igenom den på dvd spolade jag förbi vissa avsnitt. Jag är inte blödig, så pass svår är den att se.

Håller med, väldigt läskig film utan att vara explicit våldsam. En annan läskig film utan våld är Blair Witch Project, orginalet.
Citera
2017-12-31, 17:16
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av microvogsugn
Hej! Jag såg den här asäckliga filmen för en tid sen om en galen kvinnomördare i New York och undrar då, kan det bli våldsammare än såhär? Förutom Cannibal Holocaust kanske som dock även innehåller riktiga djurmord.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=O98nSv6QGyg
Tycker att det finns mycket våldsammare filmer än New York Ripper men den är fortfarande bra sjuk.
Citera
2017-12-31, 18:04
Medlem
Mortal Kombat är ganska grym...
Citera
2017-12-31, 20:02
Medlem
New York ripper är en gammal klassiker och jag älskar Lucio Fulcis filmer. Jag har nog sett betydligt våldsammare filmer ändå... En är redan nämnd.

Svenska Thriller ”en grym film”, rekommenderas. A Serbian film är våldsam, men inte en favorit.
Citera
2017-12-31, 20:28
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Håller med helt och hållet. Få filmer som är så oerhört obehagliga som den. Fy tusan. Och Gott Nytt År.
Citera
2017-12-31, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Håller med helt och hållet. Få filmer som är så oerhört obehagliga som den. Fy tusan. Och Gott Nytt År.

Tricket med fjärrkontrollen när mamman desperat har lyckats ta sig loss och övermanna en av skurkarna är genialt, som ett sätt att öppna för en diskussion om våld på film - men tyvärr är filmen som helhet omöjlig att orka med för de flesta, även biovana personer.
Citera
2018-01-02, 15:07
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowmannenz
Om du gillar den så kommer du att gilla August Underground trilogin.

Trailer:

https://www.youtube.com/watch?v=T5AvSPKzK-A

En av mina favoritfilmer.

Edit:

Man bites dog är också jäkligt bra.

https://www.youtube.com/watch?v=FjPFmIX-o_c

New york ripper är en klassiker, August underground är en värdelös skräpfilm.
Man bites dog är dock en höjdare.
Citera
2018-01-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nin
New york ripper är en klassiker, August underground är en värdelös skräpfilm.
Man bites dog är dock en höjdare.

New York Ripper är renodlat skräp. Underhållande skräp. Klassiker vet i fan dock, den är ju inte alls på samma nivå som Zombi 2 och The Beyond när det gäller kultstatus.

August Underground är mycket mer intressant, men tyvärr svintrist att kolla på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in