• 1
  • 2
2017-12-29, 17:08
Bannlyst
Tidigare i veckan skulle jag ta pendeltåget från Stockholms central. Jag stod och lyssnade på musik då en slöjbeklädd kvinna kom fram och petade mig på axeln. Hon stammade på mycket dålig svenska fram Arlanda? Hon släpade på en resväska och jag tänkte spontant att hon skulle ut och resa. Innan jag han peka mot Märstatåget så slog en tanke mig. Jag har nu makt att påverka kvinnan i val av pendeltågslinje, detta tänkte jag skulle kunna emanera i att kvinnan åker till Södertälje och missar flyget. Jag valde att hänvisa henne till Södertäljetåget, hon hoppade glatt på och slog upp en bok och åkte sedan iväg åt fel håll.

Jag kände genuin glädje över detta, att jag kanske förstörde hela hennes semester. När jag tänker efter så är de enda gångerna i livet jag har känt genuin lycka är då jag har haft roligt på andras bekostnad.

Skulle ni säga att jag är en dålig människa? Mitt liv har ju präglats av goda gärningar också, har räddat livet på en missbrukare t e x. Men det faktum att jag finner glädje i andras olycka får mig att undra om man besitter psykopatiska drag, är man genuint ond?
Citera
2017-12-29, 17:11
Medlem
Ryggradsluss avatar
Infantilt och jävligt onödig
Citera
2017-12-29, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Infantilt och jävligt onödig

Ja men gör det mig till en dålig människa?
Citera
2017-12-29, 17:24
Medlem
rostigamazons avatar
Nej du är ingen dålig människa, det var ett pojkstreck, såna har vi alla gjort någon gång.
Citera
2017-12-29, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Nej du är ingen dålig människa, det var ett pojkstreck, såna har vi alla gjort någon gång.

Ja absolut men jag är ingen pojke längre.
Citera
2017-12-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Tidigare i veckan skulle jag ta pendeltåget från Stockholms central. Jag stod och lyssnade på musik då en slöjbeklädd kvinna kom fram och petade mig på axeln. Hon stammade på mycket dålig svenska fram Arlanda? Hon släpade på en resväska och jag tänkte spontant att hon skulle ut och resa. Innan jag han peka mot Märstatåget så slog en tanke mig. Jag har nu makt att påverka kvinnan i val av pendeltågslinje, detta tänkte jag skulle kunna emanera i att kvinnan åker till Södertälje och missar flyget. Jag valde att hänvisa henne till Södertäljetåget, hon hoppade glatt på och slog upp en bok och åkte sedan iväg åt fel håll.

Jag kände genuin glädje över detta, att jag kanske förstörde hela hennes semester. När jag tänker efter så är de enda gångerna i livet jag har känt genuin lycka är då jag har haft roligt på andras bekostnad.

Skulle ni säga att jag är en dålig människa? Mitt liv har ju präglats av goda gärningar också, har räddat livet på en missbrukare t e x. Men det faktum att jag finner glädje i andras olycka får mig att undra om man besitter psykopatiska drag, är man genuint ond?
Semester förstörd för henne nu hhhh pengar kastat åt havet , tänk om hon hade betalat dyrt flygbiljett
Citera
2017-12-29, 17:27
Medlem
Fotbollspucks avatar
Ha ha nej då du är ingen dålig människa, du är en underhållare
Citera
2017-12-29, 17:32
Medlem
knasen79s avatar
Du får garanterat positivt medhåll här på FB med tanke på klientelet som uppehåller sig här. Men jag skulle hävda att det du påstår dig ha gjort inte är något annat än en tanke. Något du önskar provocera med, något du önskar laborera med. Om den tanken gör dig till en mindre bra människa kan ju diskuteras, men något sjukligt kan jag nog sträcka mig till - rent diagnosticerande.
Citera
2017-12-29, 17:32
Medlem
enkeltulipans avatar
Ja, det tycker jag. Otroligt taskigt och jag kan inte heller se något roligt med det. Bristande empatiförmåga.

Sen är du säkert inte alltigenom dålig för det är väldigt få som är det.
Citera
2017-12-29, 17:35
Medlem
WykkedWitchs avatar
9/11 twintowers , Estonia och stora terrordåd fick mig alltid att skratta och mysa.

Fan vad jag tjöt av glädje 9/11

Jag tror att de flesta känner så egentligen innerst inne.
Citera
2017-12-29, 17:43
Medlem
Från hennes perspektiv så är du definitivt en dålig människa.

Men det kvittar väl vad andra tycker. vad tycker du själv?
Citera
2017-12-29, 17:54
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Jag kan bli lite nöjd om jag själv hinner med bussen medan jag ser någon annan som missar den. Det grundar sig nog i att man blir glad när man är bättre än någon annan. Men om någon annans olycka är orsakad av mig så försvinner ju den faktorn.

Det du gjorde var minst sagt elakt. Men om du inser att det var dåligt gjort och fortsättningsvis väljer att lägga band på dig så är du inte en dålig person i mina ögon. Alla har vi "onda" tankar men det är handlingarna som avgör vem du är imo.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in