• 1
  • 2
2017-12-29, 18:19
Medlem
ja, du är dålig, hur skulle det ha känt om en främling lurade dig så där?

Av ren nyfikenhet, tror du att du hade gjort samma sak om kvinnan var svensk och inte slöjbeklädd?
Citera
2017-12-29, 19:37
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Tidigare i veckan skulle jag ta pendeltåget från Stockholms central. Jag stod och lyssnade på musik då en slöjbeklädd kvinna kom fram och petade mig på axeln. Hon stammade på mycket dålig svenska fram Arlanda? Hon släpade på en resväska och jag tänkte spontant att hon skulle ut och resa. Innan jag han peka mot Märstatåget så slog en tanke mig. Jag har nu makt att påverka kvinnan i val av pendeltågslinje, detta tänkte jag skulle kunna emanera i att kvinnan åker till Södertälje och missar flyget. Jag valde att hänvisa henne till Södertäljetåget, hon hoppade glatt på och slog upp en bok och åkte sedan iväg åt fel håll.

Jag kände genuin glädje över detta, att jag kanske förstörde hela hennes semester. När jag tänker efter så är de enda gångerna i livet jag har känt genuin lycka är då jag har haft roligt på andras bekostnad.

Skulle ni säga att jag är en dålig människa? Mitt liv har ju präglats av goda gärningar också, har räddat livet på en missbrukare t e x. Men det faktum att jag finner glädje i andras olycka får mig att undra om man besitter psykopatiska drag, är man genuint ond?

Hahaha! Är du säker på att du inte är jag? Du låter som en riktig höjdarkille i mina öron
Citera
2017-12-29, 21:30
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Ja men gör det mig till en dålig människa?

Sämre iaf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in