2017-12-29, 13:16
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
En 12 åring har inom vissa kulturer en högre ställning än alla kvinnor i familjen oavsett ålder. Därför är den allmänna kvinnosynen hos dessa unga redan fucked up vid ung ålder.

Ja, tyvärr är de yngsta kriminella i den åldern idag. När de når 15-17 är det redan inblandad i tung kriminalitet och bär vapen i Malmö.

Jag är med på att den kriminella banan börjar i tidiga år.

Jag tänkte som så att offren och gärningsmännen torde ligga nära varandra rent åldersmässigt. Men det kan, som du säger, finnas yngre förmågor med i grupperingen som också går i gång på förnedring/dominans. Primärt handlar det ju inte om sex här.
Citera
2017-12-29, 13:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxumb
Finns en studie som bevisar att samhällen med prostitution har lägre våldtäktsfall.
Det visade att våldtäkter började öka markant när man tog bort prostitution(gjorde sexhandel olagligt)
Bara lite fakta, huruvida man känner för prostitution hör ej hit.

Angående detta fall, man har fått veta att kvinnan är över 18 år... är det ett tecken på att hon är väldigt ung ca mellan 18-20? Med tanke på de föregående brotten så har ett offer varit 17 år.

Om hon var över 20 så skulle man väl säga 20 års åldern?
Ja visst. "Hon är över 18" betyder att hon är 18-19 år, annars hade de sagt "i tjugoårsåldern".
Citera
2017-12-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Jag är med på att den kriminella banan börjar i tidiga år.

Jag tänkte som så att offren och gärningsmännen torde ligga nära varandra rent åldersmässigt. Men det kan, som du säger, finnas yngre förmågor med i grupperingen som också går i gång på förnedring/dominans. Primärt handlar det ju inte om sex här.

Som du säger handlar det inte primärt om sex. Troligen mer om makt och kanske även omvänd rasism.

Men väldigt sannolikt på en vidrig kvinnosyn som man har föds in till genom en kultur.
Citera
2017-12-29, 13:28
Medlem
Reimers avatar
Satan vad Malmö utmärker sig nu, oerhört tråkigt, det är nog den stad jag skulle ha valt att flytta till om jag nu någon gång skulle lämna min hemstad.

Det är på många sätt lika illa i min hemstad men gruppvåldtäkter har vi varit förskonade från än så länge.
Citera
2017-12-29, 13:42
Medlem
Samtidigt vädjar polisen om hjälp från
allmänheten för att klara upp brotten.
"Det kan även handla om uppgifter som
för den enskilde inte verkar
avgörande", som polisen uttrycker det.

Varför lämnar polisen inga signalement på blatteluringarna? Det skulle kanske hjälpa till att fånga gärningsmännen.

En annan grej som jag undrar- inga demonstrationer mot gängvåldtäkt än?
Citera
2017-12-29, 13:46
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
I Aftonbladet så säger polisen att man inte ser några uppenbara likheter mellan fallen, men att man inte kan utesluta något heller.

Då undrar man ju om de inte fått svar på DNA-prov ännu, eller om det ens finns dna-bevis. Har för mig att det antytts att svarstiderna på dna-prov är väldigt höga i nuläget?

Dags att bygga upp lokal kapacitet för dna prov om den nationella verksamheten helt enkelt inte klarar så mycket brott? Eller få till något samarbete där sjukvården kan ta en del av jobbet. De borde väl ha någon form av kapacitet redan nu för att analysera dna?

Då kan deg beryda att Malmö är drabbat av flera olika våldtäktsgäng?
Citera
2017-12-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag gissar att de är unga. Kanske ledargruppen är lite äldre men resten är säkert i gymnasie- och högstadieålder.

Jag tror inte ett gäng 30-åringar är lika benägna att dra omkring i duggregn och blåst och leta efter någon att förnedra eller plocka på iPhonen.

Ensamkommande ”barn” kanske?
Citera
2017-12-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Om jag jobbade som polis eller i en utredningsgrupp skulle jag se till att hålla både koll och press på fixarna. Deras tjänster kan komma att användas av folk som knullgänget, även om det är i andra hand och det är någons äldre brusha eller koosiin som säger sig behöva en bil eller plats att sova i en vecka.

Polisen i Malmö idag har jävligt bra koll kan jag säga. De har massor av spaningsmaterial och register över Malmös kriminella.

Deras problem är snarare att de är politiskt hämmade. Om någon gav dem klartecken skulle de kunna städa upp Malmö rejält på bara ett år.

I första hand är det miljöpartiet som är den stora hämmande boven i politiken. Därefter V, S, C och L. Ungefär i den ordningen.
Citera
2017-12-29, 13:50
Medlem
Citat:
Det är sannolikt inte jättemånga gäng att kolla upp. Jag gissar att de i huvudsak är i åldern 12-16 år.

jag börjar tro att polisen vet vilken typ av GM man söker men är medveten om att även om man skulle få fast någon så är dom ute på gatan igen innan offret hinner lämna sjukhuset

och det enda som händer är att SD får fler röster

så man hoppas på att det lugnar ner sig och glöms bort (därför flera månader för svar på dna)

det är min gissning och jag hoppas verkligen att jag har fel
Citera
2017-12-29, 13:52
Medlem
Citat:
Det skrev jag också i senare inlägg. Men upprepa det gärna.
OK. Hittar inte det inlägget men vad jag menade med mitt inlägg var att man INTE kan knyta en person till en plats eller händelse med hjälp av enbart DNA p.g.a. att det är så lätt att plantera.
Citera
2017-12-29, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
jag börjar tro att polisen vet vilken typ av GM man söker men är medveten om att även om man skulle få fast någon så är dom ute på gatan igen innan offret hinner lämna sjukhuset

och det enda som händer är att SD får fler röster

så man hoppas på att det lugnar ner sig och glöms bort (därför flera månader för svar på dna)

det är min gissning och jag hoppas verkligen att jag har fel

Sociala kommer bli inkopplade om de inte redan sannolikt är det. Hos sociala ses föräldrarna som hopplösa fall. Men det finns inte resurser att placera om barnen i fosterhem.

Som du säger kommer dessa unga vara ute på gatan igen och skratta åt poliser.

Samhället har kapitulerat.
Citera
2017-12-29, 13:57
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajje
Ensamkommande ”barn” kanske?

Det är inte omöjligt.

Citat:
Polisen i Malmö idag har jävligt bra koll kan jag säga. De har massor av spaningsmaterial och register över Malmös kriminella.

Deras problem är snarare att de är politiskt hämmade. Om någon gav dem klartecken skulle de kunna städa upp Malmö rejält på bara ett år.

I första hand är det miljöpartiet som är den stora hämmande boven i politiken. Därefter V, S, C och L. Ungefär i den ordningen.

Då har vi en (inte helt oväntad) potentiell rättsskandal. Malmös polis är offentligt försiktiga med att ta upp ämnet sedan den romska identitetskrisen. Det blir syntax error bland "de goda människorna" om de måste välja att freda kvinnor och hänga ut grupper som medansvariga till den finansiella och sociala uppbackningen av "busgrabbarnas" livsstil för man får ju inte kräva egenansvar, man måste ju problematisera.

Om det inte är några "marockanska baaarn" som bor som troll under broar så är jag som sagt övertygad om att det visst finns folk som känner till delar av gänget och har servat dem med tjänster om det så bara är att fixa fulcigg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in