2017-12-29, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Det räknas väl som brottsprovokation och är inte tillåtet tror jag? Men visst vore det en god ide.

Detta har polisen gjort tidigare. Bl.a. på Marstrand 1961 då dom fångade en sexualförbytare.

Citat:
– Jag skulle börja med att sätta ut lite kvinnliga poliser i civila kläder som fick röra sig i de känsliga områdena för att eventuellt locka fram dem. Vissa uppfattar metoden som oetisk, men den användes bland annat 1961 när man klarade upp ett sexualmord på Marstrand. Och den är fullt laglig att använda.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...or-mig-skitsur
Citera
2017-12-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schejk
Tänker att det inte nödvändigtvis är exakt samma konstellation vid varje övergrepp. Men alla går att finna i en tight kompisgrupp. Där skryts det säkert om hur enkelt det är och ngn vill hänga på...bara en tanke som sagt...
Om vi antar att det är tre förövare i de olika våldtäktsfallen-så bör det röra sig om ca 13 stycken skräp, som går omkring i frihet, nu.
Ca-13 våldtäkts-skräp/störda personer, som triggas av varandras sällskap-och leder till våldtäkt så fort de ser en ensam flicka/kvinna. Alla övergreppen har begåtts på platser där det rör sig folk. Hur kommer det sig att inga vittnen har sett någonting?
Citera
2017-12-29, 12:41
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
till Moderator eller till denne som startade tråden.
Ni kan väl upprätta rubriken då handlar det inte om fullvuxen kvinna utan om en FLICKA som är bara 18 år.Gör rätt rubrik!Det är viktigt!

Man är juridiskt vuxen vid 18 år.

Att människor har olika uppfattningsförmåga och är olika känsliga för olika trauman och övergrepp är en annan sak även om det är viktigt. Det kan man vara oberoende av ålder och socialnivå med mera. Polisen håller igen på uppgifterna men eftersom brottet uppges som "grovt" kan du nog vara säker på att BO mår dåligt även om hon ser sig själv som flicka, kvinna eller transformer.
Citera
2017-12-29, 12:43
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Som jag skrev i mitt förra inlägg, verkar nobelvägen vara lite av en "hunting ground" för dessa predatorer? och att gatorna som leder till nobelvägen i linje med pildammsparken är centralt.

Du verkar vara inne lite på samma spår? Man hittar dem inom en radie på 1 km från brottsplasterna. Leder ju inte till något gripande men sådana metoder kan ju hjälpa polisen
att strukturera sitt arbete. Det är väl därför de kallat till sig gärningsmannaprofilgruppennu

Skojar du? Skall Ulf Åsgård & Co utröna GL's profil? Intressen...typ av bil...etc. Det fixar du eller jag ganska lätt tror jag.

I dessa fall borde verktyget heta
Gruppgärningsmannaprofilen...

Anyway, kanske är det fel men pengabelöning borde kunna tilltala objekt i GL's närhet att gola. Pengar är väl intressant i dom grupperna?

Närområdet i nämnda cirkel måste vara intressant. Flyktvägar, gömställen, utkiksplatser etc måste vara i någorlunda anslutning till hemmet.

Alt GW's teori...snabb bil över bron och tillbaka...men det håller jag för osannolikt, jag tror mer på stundens ingivelse om än planerat i viss mån.

Upp med 20 000 kr till informatör...
Senast redigerad av Bluekeeper 2017-12-29 kl. 12:51.
Citera
2017-12-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Om vi antar att det är tre förövare i de olika våldtäktsfallen-så bör det röra sig om ca 13 stycken skräp, som går omkring i frihet, nu.
Ca-13 våldtäkts-skräp/störda personer, som triggas av varandras sällskap-och leder till våldtäkt så fort de ser en ensam flicka/kvinna. Alla övergreppen har begåtts på platser där det rör sig folk. Hur kommer det sig att inga vittnen har sett någonting?

Anta att du skulle bevittna något av detta. I det läget kanske du gör antagandet att du är enda vittnet. Du skulle alltså vara en person mot ett antal invandrare med gud vet hur många välartade "bruschor" i släkten (under/efter rättegång). Du kanske då frågar dig om ditt liv är rätt bra som det är.
Nu har ju ingen ens kontaktat polisen i samband med brottet som jag förstår det så antingen har man inte ens velat göra det eller så har ingen sett nåt.
Citera
2017-12-29, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Så pass unga som 12 alltså? Jag skulle säga 15-17 år.

En 12 åring har inom vissa kulturer en högre ställning än alla kvinnor i familjen oavsett ålder. Därför är den allmänna kvinnosynen hos dessa unga redan fucked up vid ung ålder.

Ja, tyvärr är de yngsta kriminella i den åldern idag. När de når 15-17 är det redan inblandad i tung kriminalitet och bär vapen i Malmö.
Citera
2017-12-29, 12:55
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Att hade det bara funnits verkliga låglönejobb hade detta inte hänt, då hade förövarna arbetat i sitt anletes svett med dessa. De hade helt enkelt inte hunnit eller orkat överfallsgruppvåldta. Kristersson tror nog att detta beror på att det inte talas svenska i Sverige.

Finns inga låglönejobb nuförtiden. De allra flesta jobb kräver MINST gymnasieutbildning vilet det stora flertalet av dessa invandrare aldrig kommer att få såvida man inte sänker betygskraven ännu mera ner till 0,1 eller F som godkänd..

Politikerna ger sig inte för ens de slaktat skolkraven till att det räcker med att vara närvarande 40% av utbildningen. Att sedan arbetsgivarna inte vill ha dem förstår de inte..

Märkligt uttalande av polisen.. "Vi vet inte om våldtäkterna har ett samband" menar man med detta att det istället skulle finnas minst 4 st olika våldtäktsgäng ? Skulle det vara bättre än ett gäng ?

Malmö är ju säkert för unga kvinnor att gå ut i efter mörkrets inbrott.. men snart kommer detta ske på dagtid då folk går förbi och inte reagerar..
Citera
2017-12-29, 12:56
Medlem
Ratads avatar
Jag gissar att de är unga. Kanske ledargruppen är lite äldre men resten är säkert i gymnasie- och högstadieålder.

Jag tror inte ett gäng 30-åringar är lika benägna att dra omkring i duggregn och blåst och leta efter någon att förnedra eller plocka på iPhonen.
Citera
2017-12-29, 12:58
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
---------------------
Jag förstår hur du tänker.
Men just denna 18 åriga flicka knappast hann att rösta för Löfven och hans gäng.
Så jag fortfarande insisterar att det är viktigt att upprätta rubruken.Plus bör man använda samma propagandavapen som MSM brukar göra också.

Vi ska visa att vi kan göra saker bättre än gammelmedia och Svetsarn. Vi ska försöka var mer korrekta utan klickbaitrubriker och sensationsutnyttjanden av brottsoffer.
Citera
2017-12-29, 12:59
Medlem
weegministers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Noga taget är det ju inte flyktingstatusen som är den gemensamma nämnaren, utan den skeva kvinnosynen, gängbeteendet och kanske en svag social kontext. Det här är (bara litet förenklat) "onda människor" - hur de blivit onda är inte intressant ur ett rättsvårdande perspektiv (="ta fast svinen").

Det är ju inte utseendet som skapar denna ondska. Därför är ju ett signalement som pekar ut "unga invandrare" ungefär lika rimligt som ett signalement som pekar ut "eparaggare" eller "backslickbrats" i andra tråkiga sammanhang.

Vad dillar du om?
Hade vi fått signalement (om du dessa finns tillgängliga) så hade vi kunnat få fram en korrekt bild av vilka som är förövarna, det är allt. Det är inte mer komplicerat än så.
Det är bara information, inget annat.
Vad den bilden sen visar är inte något som någon annan än förövarna själva kan stå för.
Vad är det med detta som är så skrämmande och skadligt helt plötsligt?
I vilka andra sammanhang skulle undanhållande av information vara att föredra?
Och vad är det som avgör att information - som är av intresse för polis/säkerhetstjänst/myndigheter - inte är viktiga för resten av befolkningen?

Om det nu visar sig att alla gärningsmän kommer från samma land, från liknande kulturer och är lika bruna/vita allihop, så säger ju det en hel del.
Det är ju inte observatörens fel vad denne observerar.
Och om alla är olika - ja då vet vi ju det också då.

Eller är det bara myndigheter bakom stängda dörrar som ska få lov att prata om hur verkligheten ser ut?
Citera
2017-12-29, 13:09
Bannlyst
Sweden: Fourth gang rape strikes port city of Malmo https://www.youtube.com/watch?v=D4eCWQqebY8

Sverige är kändisar världen runt
Citera
2017-12-29, 13:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Är det i samma område som de andra överfallen och våldtäkterna inträffat?

Om det inte är samma hur långt ifrån är det till detta område?
Vi får ta och göra en triangulering som journalisten i Zodiac snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in