Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-27, 15:56
  #1
Medlem
patrixxs avatar
Har någon sett denna och läst VicSim report?
https://septemberclues.info
http://cluesforum.info/viewtopic.php?f=18&t=1393

Teorin som presenterats är att 9/11 var helt igenom ett media hoax. Naturligtvis sprängdes byggnaderna men det gjordes bakom rökridån som täckte Manhattan den dagen. Allt som sändes på TV och alla amatörvideos är förinspelat fejkat material.

Det tog ett tag för mig men efter att ha tittat, funderat och jämfört med andra teorier har jag slutit mig till att detta är den rimligaste slutsatsen.

Vad tror ni?
__________________
Senast redigerad av patrixx 2017-12-27 kl. 16:12.
Citera
2017-12-27, 15:58
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Har någon sett denna och läst VicSim report?
https://septemberclues.info
http://cluesforum.info/viewtopic.php?f=18&t=1393

Teorin som presenterats är att 9/11 var helt igenom ett media hoax. Naturligtvis sprängdes byggnaderna men det gjordes bakom rökridån som täckte Manhattan den dagen. Allt som sändes på TV och alla amatörvideos är förinspelat fejkat material.

Det tog ett tag för mig men efter att ha tittat, funderat och jämfört med andra teorier har jag slutit mig till att detta är den rimligaste slutsatsen.

Vad tror ni?
Tyvärr verkar det vara den rimligaste förklaringen även enligt mig.
Citera
2017-12-27, 16:00
  #3
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Tyvärr verkar det vara den rimligaste förklaringen även enligt mig.
Trevligt att man inte är ensam, för tokigt är det onekligen.
Citera
2017-12-27, 17:05
  #4
Medlem
planen exploderade, byggnaderna pulvriserades, och ändå lyckades dom hitta ett pass från en av de CIA-övervakade "kaparna" i tumultet? hmm.

ska kolla in filmen. tack för tipset.
Citera
2017-12-27, 17:07
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Trevligt att man inte är ensam, för tokigt är det onekligen.
Det är extremt deprimerande.
Man vill verkligen inte tro det, men mer och mer tyder på det ju mer man undersöker det.
Citera
2017-12-27, 17:16
  #6
Medlem
patrixxs avatar
Ja, det är konstigt och förtroendet för media blir ju s.a.s. negativt. Sannolikare att dom ljuger än talar sanning.
__________________
Senast redigerad av patrixx 2017-12-27 kl. 17:20.
Citera
2017-12-27, 22:28
  #7
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Har någon sett denna och läst VicSim report?
https://septemberclues.info
http://cluesforum.info/viewtopic.php?f=18&t=1393
[...]
Vad tror ni?
Att September clues är samma förljugna och fulklippta smörja som ni krängt dom senaste 16 åren...

Vid 03:27 så visar man ett fotografi med citatet "I didn't see the plane, although I was right beneath the tower."
Nedanför citatet så får man se en bild på fotografen med namn och bild och på bilden så har man ritat in planets flygväg, för att försöka ge sken utav att fotografen inte skulle kunna ha missat att se planet och att hans bild bevisar att det inte fanns något plan.

I verkligheten, utanför ljugar-rörelsens fulklipp så är det, som vanligt, precis tvärtom.

Såhär beskriver fotografen själv bilden:
"That is actually the plane slamming into the south tower"
https://youtu.be/kjzm2wgfhPg?t=5m43s

"I was looking at the tower, I had my camera in my hand, I heard the noise, I never saw the airplane... and didn't realize that I had that picture until a neighbor brought the news over. "
https://youtu.be/kjzm2wgfhPg?t=6m35s

Hur kommer det sig att ni måste ljuga om precis allting hela tiden? Riktigt dåligt och medvetet dessutom? Gillar ni att bli tagna med byxorna nere? eller går ni bara igång på att bli skedmatade med dåliga lögner?

Sedan ägnar man massa tid åt att tramsa med nos-in nos-ut-teorin baserat på ett lågupplöst videoklipp i en viss vinkel, trots att alla andra klipp i andra vinklar visar samma utskjutning ur byggnaden utan möjlighet att ljuga om att det ser ut som en flygplansnos.

http://debunkingnoplanes.blogspot.se...t-fallacy.html

I bästa fall skulle man kunna tro att det handlar om övertolkning utav lågupplöst data likt ansiktet på mars som inte alls ser ut som ett ansikte när man tittar på det i bättre upplösning:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cydoni...with_Inset.jpg

Men med tanke på att man valt att "förbättra" klippet så att det ser mer ut som en flygplansnos än det gjorde från början så är det ju inte svårt att räkna ut att det är medvetet ljugande som vanligt.

Och med tanke på att ni som hänger här på forumet lärt er att skriva på svenska så borde man kunna förutsätta att ni inte är så korkade att ni går på den här smörjan och att ni bara låtsas tro på skiten men det är bara en teori.
Citera
2017-12-27, 22:44
  #8
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Att September clues är samma förljugna och fulklippta smörja som ni krängt dom senaste 16 åren...
Det var starka ord. Vilka är vi?

Min hypotes kring det här är annorlunda:
Alla konspirationer kring 9/11 handlar om att dölja det simpla faktum att 9/11 och många andra stora händelser är mediahoax rätt igenom. Att bilder kan fabriceras och visas upp i media som verkliga ska vi aldrig misstänka. Ingen annan 9/11 teori förutom den här gör en ordentlig granskning av det enda bevismaterial som finns - bildmaterialet. Och av den granskningen framgår klart att det inte är autentiskt. Det är svårt att fejka ett kontinuerligt förlopp på film. Sk klaff- och scriptafel uppstår. Det finns också tydliga tecken på bildmanipulering och filmeffekter. Jag har varit i kontakt med filmens skapare och i min värld är han helt genuin.
__________________
Senast redigerad av patrixx 2017-12-27 kl. 23:07.
Citera
2017-12-27, 23:18
  #9
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Det var starka ord. Vilka är vi?
Ni som hjälper till att kränga denna typ utav smörja.

Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Min hypotes kring det här är annorlunda:
Alla konspirationer kring 9/11 handlar om att dölja det simpla faktum att 9/11 och många andra stora händelser är mediahoax rätt igenom. Att bilder kan fabriceras och visas upp i media som verkliga ska vi aldrig misstänka. Ingen annan 9/11 teori förutom den här gör en ordentlig granskning av det enda bevismaterial som finns - bildmaterialet. Och av den granskningen framgår klart att det inte är autentiskt. Det är svårt att fejka ett kontinuerligt förlopp på film. Sk klaff- och scriptafel uppstår. Det finns också tydliga tecken på bildmanipulering och filmeffekter. Jag har varit i kontakt med filmens skapare och i min värld är han helt genuin.
Två mycket enklare förklaringar är:
1. Det finns folk som tjänar pengar eller på annat sätt finner glädje i att lura lättlurade idioter med fejkade bevis och skrönor.
2. De riktiga konspiratörerna döljer den riktiga konspirationen genom att dränka Internet med korkade konspirationsteorier.

Personligen är jag övertygad om att alternativ 1 är sant och ytterst tveksam till alternativ 2 men finner det ofattbart mycket mer sannolikt än att media ägnar sig åt att fejka katastrofer och stora händelser samtidigt som de som försöker avslöja detta inte kan låta bli att ljuga och fejka bevis.

September clues-filmen är i vilket fall som helst samma skit som vanligt och jag rekommenderar ingen att titta på den i annat syfte än att studera truther-rörelsens oförmåga att vara ärliga.
Citera
2017-12-27, 23:35
  #10
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
September clues-filmen är i vilket fall som helst samma skit som vanligt och jag rekommenderar ingen att titta på den i annat syfte än att studera truther-rörelsens oförmåga att vara ärliga.
Då tycker vi olika. För mig är det den enda film som ger en rimlig förklaring kring hur operationen kunde genomföras rent logistiskt. Flygplan, missiler, sprängladdningar insmugglade i byggnader fulla av kontorsarbetare? Bästa sättet att vara säker på att saker går i lås är att eliminera osäkerhetsfaktorer och de är alldeles för många i scenariot ovan. Har man däremot total kontroll över media och möjlighet att spärra av Manhattan blir operationen genomförbar. Spärra av Manhattan, fyll det med rök och ta ner dom sedan länge utrymda byggnaderna bakom rökridån. Kör den förinspelade filmen på TV. Genomförbart och ingen risk att några riktiga anhöriga gräver i saken efteråt.
Citera
2017-12-27, 23:44
  #11
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Då tycker vi olika. För mig är det den enda film som ger en rimlig förklaring kring hur operationen kunde genomföras rent logistiskt.
Filmskaparna ljuger och fejkar bevis men budskapet är sant... Väldigt logiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Flygplan, missiler, sprängladdningar insmugglade i byggnader fulla av kontorsarbetare? Bästa sättet att vara säker på att saker går i lås är att eliminera osäkerhetsfaktorer och de är alldeles för många i scenariot ovan. Har man däremot total kontroll över media och möjlighet att spärra av Manhattan blir operationen genomförbar. Spärra av Manhattan, fyll det med rök och ta ner dom sedan länge utrymda byggnaderna bakom rökridån. Kör den förinspelade filmen på TV. Genomförbart och ingen risk att några riktiga anhöriga gräver i saken efteråt.
Hur stor andel utav New York-borna tror du ingick i konspirationen egentligen???
Citera
2017-12-27, 23:53
  #12
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Filmskaparna ljuger och fejkar bevis men budskapet är sant... Väldigt logiskt!

Hur stor andel utav New York-borna tror du ingick i konspirationen egentligen???

Vad ljuger dom om menar du?

Inga. Manhattan var avstängt, och händelsen skedde på morgonen innan börsen öppnat. Manhattan var fyllt av rök och om någon rapporterat att dom såg något konstigt vart skulle dom vända sig?! Till media som, om den här teorin stämmer, var med på hoaxet?
Och alla vittnen och upprörda brandmän och anhöriga vi sett på TV var naturligtvis, om det här stämmer, en del av skådespelet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback