2017-12-27, 08:19
Medlem
rostigamazons avatar
Jag har aldrig förstått det där med ekologiska varor, man påstår att dom är bättre, men det finns inget som bevisar det. Och det är märkligt, att man då sätter högre priser på dessa varor, är det bara ett fult sätt, på att tjäna mer pengar ?
Citera
2017-12-29, 08:47
Medlem
rostigamazons avatar
Nu ska skatten höjas på bensin, och det kommer komma mer skattehöjningar. Och dessa skattepengar kommer gå till att finansiera invandringen, nu är det dags att vi börjar protestera. Sluta att konsumera onödiga saker 2018, handla det viktigaste, typ mat och sånt. För regeringen vill att vi ska handla allt möjligt, börjar vi konsumera mindre, kommer företagen få det tuffare, inte mer än rätt, när vi medborgare hela tiden får det sämre. Jävlas man med oss svenskar, då jävlas vi tillbaka, kom ihåg, 2018 blir ett sparår, då vi konsumerar mindre.
Citera
2017-12-31, 17:50
Medlem
rostigamazons avatar
I morgon har vi chansen att börja konsumera smartare, och samtidigt ge regeringen en knäpp på näsan. 2018 ska bli året då vi har en bättre privatekonomi. Gott Nytt År
Citera
2018-01-01, 15:21
Medlem
Ketaminkillen1s avatar
Jag ska nog se över mitt mobilabonnemang. 20GB surf är lite väl mycket för mig. Jag funderar på Hallons abonnemang där det ingår 6GB surf, som till en början kostar 69kr i månaden för att sedan efter 4 månader kosta 169kr. Det låter väldigt prisvärt.

I övrigt ska jag nog tagga ned på både drogerna och drickandet. Vi får väl se hur det går. Förhoppningsvis går det bra.

Utemat har jag verkligen skurit ned på den senaste tiden, och nu börjar det märkas i plånboken!

Ny mobil ska jag heller inte skaffa. Jag kör på med min gamla goda iPhone 5s tills den fullständigt havererar.
Citera
2018-01-01, 17:39
Medlem
rostigamazons avatar
Jag läser rätt mycket böcker, och dom kostar rätt mycket när man köper nya böcker, man skulle komma på något system där man kunde byta böcker med varandra, då skulle man kunna få ner kostnaderna rejält, funderar att kika in på någon secondhandaffär och kolla vilka böcker dom har, dom nya böckerna brukar komma ut där rätt fort, för man läser oftast en bok bara en gång, man känner sig som en konsumentslav när man köper nya böcker
Citera
2018-01-01, 18:01
Medlem
knullklassons avatar
Inspirerande tråd, jag hakar gärna på! Naturligtvis kommer jag behöva köpa förnödenheter som mat och så på mitt lokala Coop, men de gånger jag behöver prylar och kläder ska jag i största möjliga mån köpa det från utländska nätbutiker.
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Nu ska skatten höjas på bensin, och det kommer komma mer skattehöjningar. Och dessa skattepengar kommer gå till att finansiera invandringen, nu är det dags att vi börjar protestera. Sluta att konsumera onödiga saker 2018, handla det viktigaste, typ mat och sånt. För regeringen vill att vi ska handla allt möjligt, börjar vi konsumera mindre, kommer företagen få det tuffare, inte mer än rätt, när vi medborgare hela tiden får det sämre. Jävlas man med oss svenskar, då jävlas vi tillbaka, kom ihåg, 2018 blir ett sparår, då vi konsumerar mindre.
Väl rutet!
Citera
2018-01-01, 18:04
Medlem
Citat:
Jag läser rätt mycket böcker, och dom kostar rätt mycket när man köper nya böcker, man skulle komma på något system där man kunde byta böcker med varandra, då skulle man kunna få ner kostnaderna rejält, funderar att kika in på någon secondhandaffär och kolla vilka böcker dom har, dom nya böckerna brukar komma ut där rätt fort, för man läser oftast en bok bara en gång, man känner sig som en konsumentslav när man köper nya böcker

Öhm.. bibliotek?
Citera
2018-01-01, 18:09
Medlem
Citat:
Många gånger gör vi spontana köp, vi får något ryck, att vi vill ha en sak, sen i efterhand kommer vi på, att den där saken var kanske lite onödig, när vi bara använder den några gånger, sen ligger den där hemma och skräpar. När vi köper något, då måste det finnas en tanke bakom köpet, man kan ha suktat efter saken länge, därför ska vi alltid tänka igenom ordentligt före vi köper den varan,.

När jag var lite yngre köpte jag en massa saker spontant, saker som jag nu ser, bara ligger här hemma. Och jag orkar inte sälja sånt på blocket, så till slut slänger man dom sakerna, fast det inte är något fel på dom, och dom är lite använda. Man har gjort av med en massa pengar, på såna onödiga saker som man har köpt. Men som tur är, så blir man förståndigare med åren.
Jag var likadan, slängde helt användbara saker men sen hittade jag en site som heter bortskänkes.se och la ut grejer där och folk kommer hem och hämtar dem. Mycket smidigt. Finns säkert fler såna sidor. Jag har skänkt bort säng, cyklar och till och med täcken och lakan. Känns bra att de kommer till användning.
Citera
2018-01-01, 18:31
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Öhm.. bibliotek?

Ja det var många år sen jag var i ett bibliotek, men du har helt rätt, lånar man böcker på bibloteket då sparar man in en massa pengar. Men man har hört lite negativt om biblioteken, att dom mer är som fritidsgårdar för invandrarbarn, och att det kan gå rätt vilt till där. Jag får besöka ett bibliotek, så rapporterar jag om det här sen.
Citera
2018-01-01, 18:33
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Jag var likadan, slängde helt användbara saker men sen hittade jag en site som heter bortskänkes.se och la ut grejer där och folk kommer hem och hämtar dem. Mycket smidigt. Finns säkert fler såna sidor. Jag har skänkt bort säng, cyklar och till och med täcken och lakan. Känns bra att de kommer till användning.

Jo man har slängt bort en massa bra saker, var nyss nere i min källare, fanns en massa bra saker, men det är saker som jag inte längre använder. Känns dumt att slänga dessa saker, för dom går att använda.
Citera
2018-01-01, 18:40
Medlem
Citat:
Ja det var många år sen jag var i ett bibliotek, men du har helt rätt, lånar man böcker på bibloteket då sparar man in en massa pengar. Men man har hört lite negativt om biblioteken, att dom mer är som fritidsgårdar för invandrarbarn, och att det kan gå rätt vilt till där. Jag får besöka ett bibliotek, så rapporterar jag om det här sen.

Ja. Att sticka näsan utanför hemmet skulle nog göra gott låter det som. Visst är dom flesta bibliotek radikalfeministiska osv. Men klart du törs gå dit och låna en bok
Citera
2018-01-01, 19:11
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Ja. Att sticka näsan utanför hemmet skulle nog göra gott låter det som. Visst är dom flesta bibliotek radikalfeministiska osv. Men klart du törs gå dit och låna en bok

Men hur färska böcker har dom, det tar väl en viss tid innan dom får in en ny bok ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in