2018-02-14, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Angående hennes engelska- har kollat upp med riktiga britter och de ansåg att hennes engelska är mycket bra-
de tillade- bättre än hos de flesta svenskar!!!

Sanmtidigt har hon brister i svenska språket. Missar ofta i ändelser på verb. Bland mycket anat.
Citera
2018-02-14, 01:04
Medlem
Eiinnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Var det inte 7.5? 2.5 var till norskjäveln och Helena då de fick dela på Holms 5?

5 delat på 3 skulle det varit egentligen.
Citera
2018-02-14, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jo, han är blodtöstrig, Stefan. En slags motsvarighet till karriäristerna (huvudstadsborna) i Hunger Games.
Helena är den skickliga jägaren som tillsammans med vettiga Robin tar hem hela Hunger games.
Robert är också skicklig och stark men de elaka tänker ohederligt försöka krossa honom mentalt.
Ja snällhet blir nog en belastning i slutänden.
Robert är rätt snäll och känslosam-
och Robin är käck och snäll. Ingen av dem är sluga eller street smarta.
Dee är snäll och tänker inte slugt.
Linda är för snäll -följsam. Klarar nog inte press.
Helena drivs av att vinna. Stark motivation att vinna. Undrar vad som är hennes drivkraft att vinna?.
Stefan ska bara vinna. Har driv och är målinriktad på att vinna. Fokuserad. Kyligt beräknande.
Mulle "ska" också vinna halvmiljonen. Han är slug på street-smart sätt.
Alexandra-är flugan som följer Mulle.
Stella -den mest street-smarta. Men beter sig klumpigt och är för spontan. Inte nog slug. Därför inte fokuserad. Klarar press. Men har svårt att fokusera. Flamsig.
Pawel -uthållig och oförutsägbar. Kanske väl känslosam vid press.
J-p- clownen som glassar fram. Han är inte målinriktad, han är inte slug.
Han verkar förlita sig på tur- göra det bästa när situationen dyker upp.
Spännande blir det- vem kommer att stå som vinnare ?
Citera
2018-02-14, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eiinnd
5 delat på 3 skulle det varit egentligen.

Aha trodde det var fem var (för det är ju lätt att räkna). Förklarar en del.
Citera
2018-02-14, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
...
Jag störde mig också på Dees engelska fram tills att hon svarade på sitt instagramkonto angående frågan om varför hon blandar engelska hela tiden. Hon ska vara bördig från Tanzania eller liknande, har växt upp i London och bott merparten av åren där och på senare tid flyttat hit. Även om hon växt upp i ett hushåll som verkar vara trespråkigt (svenska, swahili och engelska) så är det förståeligt att man till slut tar för givet att hitta engelska ord lika lätt som svenska. Enda löjliga ögonblicket var väl när hon sa smorgasboard istället för det uppenbart enklare smörgåsbord.

Den förklaringen kan hon ju stoppa upp på lämpligt ställe, antingen i sig själv eller Mullig.

Hennes användande av engelska mitt i, eller på slutet, av var och varannan mening är enbart för effektens skull. Hon tycker det är lite fräckt, exotiskt, gulligt eller vadfansomhelst. Något naturligt växlande är det då rakt inte. Det är en del av att vara en YouTuber gissar jag.
Citera
2018-02-14, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Fattar inte varför de inte kommer överens om att förstärka hästhagens staket. Samma problem verkar de ha med korna. De flesta deltagarna verkar ha ledsnat på att vara där och är på dåligt humör.
För att det ju är bra att det ser ut som om de gör någonting när de springer efter kor och hästar.
Sen går det ju inte heller att förstärka staketet eftersom, öh joo nu blir det aarbetsvägraaan, det bliiir väällldigt liiite gjooort om ja säääger såå, får ju inte verka som om Dee är en bra storbonde igen.

Hur fan man står ut med denna sur svamlande pundare ens en dag är obegripligt.
Citera
2018-02-14, 08:31
Medlem
Hoppas Dee tänker till och väljer MulleMeck som FK.. Då ligger nog JP pyrt till att bli vald. Tror inte han vågar nån av brudarna i Kunskap.
Killarna vågar han nog inte utman i sågen eller styrka.
Nu är väl Grinden utbytt mot Spiken?
Citera
2018-02-14, 09:33
Medlem
BreEEeevs avatar
Av det man sett så tror jag att Stefan är en person som det är ytterst svårt att ha roligt med. Han tycker nog inte om att ha kul. Han skulle nog bli förbannad om man försökte få till lite avslappnad stämning.
Citera
2018-02-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Pavel själv har svarat på sin FB sida följande ;

”XXXXXXX XXXXXXXXX och jag är inte bög så sorry.

Så nu är det utrett
Skönt klargörande haha! Pavel har vuxit under tiden man sett honom på torpet men det är nog så som det sagts innan, att han behöver tillhöra en grupp och väldigt lätt blir som han umgås.

Jag tycker att det verkar som att han har ett gott hjärta, men att han är för svag för att följa det om gruppen agerar annorlunda. Robin och Helena verkar vara sympatiska människor och han känner sig nog trygg med att vara sig själv. Det märks ju på honom att han är mer naturlig i sitt beteende nu, tittar inte runt så mycket efter bekräftelse som han gjorde på farmen.
Citera
2018-02-14, 11:27
Medlem
Om Dee bara hade kunnat prata normalt så hade jag nog haft henne som en önskefinalist också. när hon pratar normalt ser jag henne som väldigt sympatisk och vettig, men fixar inte alla oneliners och allt anglofierat trams.

Stella har faktiskt sjunkit lite den här veckan, om det är hon som planterat äggen så hoppas jag faktiskt att hon ryker. Blir illa berörd av tre mot en-mobbingen av Dee, det är inte kul att se på och det måste vara oerhört jobbigt för Dee även om hon verkar hantera det ok. Undrar om Stella och Alexandra skäms när dom ser sig själva i rutan. Mulle är så jävla efterbliven och verkar inte kunna skilja på rätt eller fel så att han skulle känna skam eller ånger känns osannolikt.

Tur att Stefan startat eget, finns nog många arbetsgivare som hade sorterat bort hans CV direkt om dom sett hans insats i det här programmet. Man ska väl inte sätta diagnos på någon men han verkar ha väldigt mycket psykopatiska drag.

Reviderar min lista över de jag önskar får göra upp om finalplatserna. Stella plockas bort eftersom hon beter dig så elakt mot Dee. Och om Dees språkbruk är det enda jag egentligen har emot henne så är ju det trots allt ett gott betyg i övrigt. Hon har ju onekligen gjort en enorm personlig resa, från att inte kunna sätta upp en tavla på väggen till att nu kunna snickra på en farm.

Robin
Helena
Robban
Dee
Citera
2018-02-14, 13:56
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Om Dee bara hade kunnat prata normalt så hade jag nog haft henne som en önskefinalist också. när hon pratar normalt ser jag henne som väldigt sympatisk och vettig, men fixar inte alla oneliners och allt anglofierat trams.

Stella har faktiskt sjunkit lite den här veckan, om det är hon som planterat äggen så hoppas jag faktiskt att hon ryker. Blir illa berörd av tre mot en-mobbingen av Dee, det är inte kul att se på och det måste vara oerhört jobbigt för Dee även om hon verkar hantera det ok. Undrar om Stella och Alexandra skäms när dom ser sig själva i rutan. Mulle är så jävla efterbliven och verkar inte kunna skilja på rätt eller fel så att han skulle känna skam eller ånger känns osannolikt.

Tur att Stefan startat eget, finns nog många arbetsgivare som hade sorterat bort hans CV direkt om dom sett hans insats i det här programmet. Man ska väl inte sätta diagnos på någon men han verkar ha väldigt mycket psykopatiska drag.

Reviderar min lista över de jag önskar får göra upp om finalplatserna. Stella plockas bort eftersom hon beter dig så elakt mot Dee. Och om Dees språkbruk är det enda jag egentligen har emot henne så är ju det trots allt ett gott betyg i övrigt. Hon har ju onekligen gjort en enorm personlig resa, från att inte kunna sätta upp en tavla på väggen till att nu kunna snickra på en farm.

Robin
Helena
Robban
Dee

Har nästan samma lista faktiskt, men stör mig på att Dee måste flumma ut så mycket. Värdiga vinnare är Robin, Helena och Robban. Möjligtvis ska Pawel in på listan också.
Citera
2018-02-14, 14:03
Medlem
Loquitas avatar
Stefan förklarar bråket mellan honom och Robert:

https://minfil.org/20N89bddbf/59DAD9...077218FB7.jpeg

https://minfil.org/3cN89fddbc/93C8A5...57B2146E8.jpeg

https://minfil.org/46N490deba/DCBC94...38DA75943.jpeg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto