2018-02-13, 23:11
Medlem
Pundaren och sin sängkamrat borde åka ut rätt snart!
Citera
2018-02-13, 23:16
Medlem
bombaccis avatar
Förstår att Robert blir irriterad på Stefan när han bara går iväg. Lite lustigt hur Stefan säger att det är ju bara att hämta hästen men gör det inte själv. Har ridit lite själv, tror Robert skulle behövt vara lite mer bestämd med hästen så där har väl Stefan lite rätt men samtidigt så gör ju inte Stefan många knop för att hjälpa han heller.

Gillade Stella från början, men hon har fått en del minus poäng från min sida med sina onödiga tjafs med Dee.
Citera
2018-02-13, 23:18
Medlem
GalenSkånings avatar
Stefan verkar vara en stor jävla tönt som borde muras in i en vägg och glömmas bort!
Citera
2018-02-13, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tjatet om Pawels storhet för att han överlät sin 1,5 minuters telefontid med morsan eller syrran fortsatte idag. Helena o Robin snudd på helgonförklarade honom pga det, löjligt överdrivet. Sankte Pawel.

Pawel vill brodera i stället.
Citera
2018-02-13, 23:46
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Förvisso har han bara morsan och syran att ringa till...men står närmre min mor än någon annan kvinna i världen så tycker ändå det var bra gjort.

Glöm inte snacket om hans "hårda yta". Var fan är den undrar jag? Eller är det att betraktas som hårt att bete sig som en feminin deluxe fjollbög hela tiden?

Kommer f.ö. inte över hans dialekt. Den är skum (även för att vara en polack. Känner många och ingen låter så...skum).

Tycker Helenas ena replik innan samtalet var lite ofrivilligt rolig. "Oroar mig för pojkvännen. Han sover knappt när jag är hemma..."

Får också säga att hon växt betydligt (eller så framstår hon bara som bättre i jämförelse då de andra beter sig som skit). Inte tillräckligt för att överglänsa sin egen störighet men ändå...blir inte heller sur om hon vinner som det ser ut nu (även om jag håller på Robban).
Pawel är kantig, inte hård. De måste ha blandat ihop begreppen. En norrman o en värmlänning, ingen av dem är säkra på svenskan.

Jag blir inte heller klok på hans dialekt men jag tror han har svenskan som andraspråk, så det är nog helt enkelt en kantig polackbrytning man hör. Finns knappt nån på Farmen i år som inte har nån form av språkstörning.
Citera
2018-02-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Stefan verkar vara en stor jävla tönt som borde muras in i en vägg och glömmas bort!

Både Stefan och Robert kan för min del sticka tillbaka till skogen. Adios.
Citera
2018-02-14, 00:06
Medlem
OvissFramtids avatar
Stefan verkar vara en riktigt oskön typ, ingen man skulle ta en bira med.

Robban verkar jäkligt jordnära, gillar hur han ser allting från hästarnas perspektiv ”Det är klart de vill käka och rymmer från hagen”.

Stefan kan dra åt skogen, jävla pajas som försöker spänna sig vid matbordet. Tycker den gruppen med Mulle etc skapar en riktigt obehaglig stämning.

Robban...det finns ingen annan att heja på.
Citera
2018-02-14, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Bönderna -hennes partner är bonde tydligen-
bönderna har knappast tid att sova under högsäsongen-
det är tröskning- som hon nämnde
de sår -spannmål
höet ska in-torkas
osv
och som egen ansvarig på gård så får man använda alla dygnets ljusa timmar till att hinna bli färdig - och använder även nätterna.
Det kan också börja regna -
har man dessutom djurhållning- sä sköter man det tidig morgon o sen kväll.
så riktigt bondeliv under högsäsong -det innebär knappt någon sömn.

Min fars sida släkten är lantbrukare så det här är jag väl medveten om...men jag måste ha missat att det var hennes sambos yrke och taget ur sitt sammanhang lät det bara lite roligt.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Både Stefan och Robert kan för min del sticka tillbaka till skogen. Adios.

Kan till viss del förstå att vissa stör sig på Sheldon och det faktum att han inte alls hymlar med varför han är där (tror han är oskön även när det inte är tävling ändå förvisso. Hela hans sätt som får mig att tänka så) men varför stör du dig på min favve Robert?

Citat:
Ursprungligen postat av Eiinnd
Varför så löjligt kort samtalstid? Man förtjänar inte mer än 2 minuter efter en och en halv månad i detta helvetet?

Var det inte 7.5? 2.5 var till norskjäveln och Helena då de fick dela på Holms 5?

Citat:
Jag blir inte heller klok på hans dialekt men jag tror han har svenskan som andraspråk, så det är nog helt enkelt en kantig polackbrytning man hör. Finns knappt nån på Farmen i år som inte har nån form av språkstörning.

Mulles dialekt stör mig nog mest. Han låter som Mowgli i Djungelboken. "Eeeta myrer!"
Senast redigerad av wazzobazzo 2018-02-14 kl. 00:19.
Citera
2018-02-14, 00:33
Medlem
dialektikers avatar
Jo, han är blodtöstrig, Stefan. En slags motsvarighet till karriäristerna (huvudstadsborna) i Hunger Games.
Helena är den skickliga jägaren som tillsammans med vettiga Robin tar hem hela Hunger games.
Robert är också skicklig och stark men de elaka tänker ohederligt försöka krossa honom mentalt.
Citera
2018-02-14, 00:40
Medlem
Citat:
Pawel är kantig, inte hård. De måste ha blandat ihop begreppen. En norrman o en värmlänning, ingen av dem är säkra på svenskan.

När Helena beskrev Pawel som hård - så kan hon också ha menat arbetsam och uthållig-
alla som skriver i tråden och lyssnat o sett programmet använder och tolkar ord olika.
En del tänker- Pawel en hårding-tuffing.
Men tror inte att Helena menade att han var en hårding med bristande känsloliv-typ psykopat.
Hon borde menat något positivt-att han är en fast klippa-uthållig, seg. Gillar hårt arbete.
Han jobbar i normala fall som terminalarbetare. Så antar att han är seg och uthållig.
Kroppsarbetare utan att vara björnstark.
Citera
2018-02-14, 00:40
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Fattar inte varför de inte kommer överens om att förstärka hästhagens staket. Samma problem verkar de ha med korna. De flesta deltagarna verkar ha ledsnat på att vara där och är på dåligt humör.
Citera
2018-02-14, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
När Helena beskrev Pawel som hård - så kan hon också ha menat arbetsam och uthållig-
alla som skriver i tråden och lyssnat o sett programmet använder och tolkar ord olika.
En del tänker- Pawel en hårding-tuffing.
Men tror inte att Helena menade att han var en hårding med bristande känsloliv-typ psykopat.
Hon borde menat något positivt-att han är en fast klippa-uthållig, seg. Gillar hårt arbete.
Han jobbar i normala fall som terminalarbetare. Så antar att han är seg och uthållig.
Kroppsarbetare utan att vara björnstark.

Hon snackade om hans hårda humor, allt behöver inte överanalyseras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in