2018-02-01, 22:28
Medlem
pedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Tänkte precis samma, gillade mulle i början men sen har det bara gått utför, otrevlig & helt blåst, men skönt att se att någon kan säga till Gustav, satt precis innan & tänkte undrar när mulle & Gustav ska ryka ihop..?!

Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Han vågar inte mopsa mot Mulle för då blir det nog gipsvagga för den där spinkiga groggpinnen Gustav
Det tror jag också!

Vad är grejen med att ha flera köksansvariga? Har Stella blivit entledigad från alla former av gårdsarbete sedan hon löpte några hundra meter på en grusväg i jakt på Smålands tröttaste krake? Att hon allvarligt skadade foten under insatsen och inte är i stånd till att göra ett handtag på gården tror jag inte på för ett ögonblick.
Citera
2018-02-01, 22:30
Medlem
Vet att någon sagt att Gustav åker ut nästa vecka. Låter rimligt.

Han möter någon han inte gillar denna vecka. Den personen förlorar och väljer en av sina egna som storbonde. Den storbonden väljer återigen Gustav till förstekämpe och då ryker han...

Dock undrar jag vem Rocco blir så glad av att se? Han gillar väl inte JP eller Mulle? Eller har jag bara dåligt minne?

För inte kan väl Gustav gå emot sina ståndpunkt och direkt välja att hugga en polare (Pawel eller manne) i ryggen?

Vilka gillar Rocco bland killarna? Någon som har koll?
Citera
2018-02-01, 22:30
Bannlyst
Man undrar hur dom deltagare som åker ut tar sig hem. Får dom bo en natt på hotell innan dom beger sig hem? Betalar produktionen tåg/flygbiljett? Man ser dom bara lämna gården, men var tar dom vägen sedan?!? Dom sätter väl sig inte så lortiga på ett tåg hem...
Citera
2018-02-01, 22:42
Medlem
Rocco var väl bra vän med JP och Mulle? Han tillhörde det gänget, han hade en del intriger med Gustav om jag inte har fel. Om jag ska spekulera lite så tror jag att Gustav väljer JP eller Mulle och nån av dem åker ut. Precis som någon sa så blev Rocco väldigt glad när det kom en ny till torpet.
Citera
2018-02-01, 22:43
Medlem
Eiinnds avatar
Hoppas för deras skull att inte Gutta tar någon närmare titt på gården när han kommer och äter ostkaka på söndag.
Citera
2018-02-01, 22:46
Medlem
pedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Vet att någon sagt att Gustav åker ut nästa vecka. Låter rimligt.

Han möter någon han inte gillar denna vecka. Den personen förlorar och väljer en av sina egna som storbonde. Den storbonden väljer återigen Gustav till förstekämpe och då ryker han...

Jag tror att den som åker ut på söndag får utse någon av killarna i skogen till storbonde. Som förra veckan, när Daniella valde mellan Helena och Linda.

Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Man undrar hur dom deltagare som åker ut tar sig hem. Får dom bo en natt på hotell innan dom beger sig hem? Betalar produktionen tåg/flygbiljett? Man ser dom bara lämna gården, men var tar dom vägen sedan?!? Dom sätter väl sig inte så lortiga på ett tåg hem...

Jag tvivlar på att produktionen betalar för något sådant.
Citera
2018-02-01, 22:48
Medlem
bagarn29s avatar
Sa inte Dani att hon, Manne och Pavel var offer för att Dee och Gustav skulle nå finalen?
Minns jag rätt så är det inte otänkbart att Gurra väljer Manne eller Pavel. Isf tror jag mest på Manne för Ormen var väl mer "kompis" med Manne än Pavel.

Fast jag hoppas att det är Gustav som kommer och att Münchhausen och Norsken "tvingar" Ormen att ta duellen med Gurra.
Citera
2018-02-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Jag tror att den som åker ut på söndag får utse någon av killarna i skogen till storbonde. Som förra veckan, när Daniella valde mellan Helena och Linda.

Jag tvivlar på att produktionen betalar för något sådant.

Klart de betalar det. Är ju inte ens kaffepengar i sammanhanget.

Du kanske har rätt. Då kanske Gustav åker ut redan denna söndag och sedan åker ut från torpet nästa söndag. Låter mest troligt.
Citera
2018-02-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eiinnd
Hoppas för deras skull att inte Gutta tar någon närmare titt på gården när han kommer och äter ostkaka på söndag.

Hahaha sant.

Sååååå synd att inte Gutta är basen denna säsong. Vincent är det absolut inget fel på men Gutta hade varit så förbannad och idiotförklarat uppdrag efter uppdrag som de misslyckats med.
Citera
2018-02-01, 22:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är hur tydligt som helst i den scenen att det är nåt på tok. Gustav och Dee skrattar och flamsar om att "nu ska Gustav få kämpa" medan Pawel är gravallvarlig och tyst. Jag tolkar Pawels beteende som att han vet att det är han som ska upp i tinget mot Gustav. Dee och Gustav bara spelar. Gustav ska inte behöva kämpa. Pawel ska ta en för laget. Det är redan bestämt, men nu när det blir verklighet är Pawel inte ett dugg sugen.
Jag tror inte att Gustav väljer Pawel ... och oavsett så tolkar jag Pawels agerande under hela tiden som att han spelar spelet och inte alls är något "fan" av Gustav ...
Citera
2018-02-01, 22:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Hahaha sant.

Sååååå synd att inte Gutta är basen denna säsong. Vincent är det absolut inget fel på men Gutta hade varit så förbannad och idiotförklarat uppdrag efter uppdrag som de misslyckats med.
Det är ju Gutta som gör serien värd att titta på ... utan honom hade den dött redan in på halva första säsongen ...

Jag tycker dock att Vincent gör ett bra jobb med tanke på att det hans första säsong...
Citera
2018-02-01, 22:57
Medlem
Vardons avatar
Blir det inte jp han väljer? Väljer han mulle lär han väl göra en piruett i grinden. Jp borde inte välja sågen. Styrka mellan jp och gustav kan nog bli spännande. Kunskap undrar jag om inte jp är smartare än vad gustav är. Ordförrådet tyder på det.

Eller så väljer han ett offerlamm och en ny utmanare blir storbonde, så härligt att falla i samma fälla igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in