Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Jag syftade på denna karta som tydligt visar att stängslet är placerat långt in på israelisk mark.
Det där är en skiss inte en karta och den bevisar inget alls. Inte ens om den vore tydligare skulle den bevisa något annat än vad Israel anser om gränserna.
Citat:
Den andra kartan visar no-go zonen som utlystes. Hur fan tror du Israel kan utlysa en no-go zon på utländsk mark?
Nu förstår jag. Du skrev för några inlägg sedan "Gaza är ej erkänd som stat". Kontentan här blir att eftersom du menar att Palestina inte är en stat kan Israel göra precis som de vill, dra gränsen där de känner för det och att därför per definition allt som Israel gör anspråk på, som denna förbudszon, är israeliskt. Antar att du även ser den zon till havs där Israel beskjuter palestinska fiskare som israeliskt vatten.
Citat:
Terrorism handlar om motiv, inte antal offer.
Och vad tror du bosättarnas motiv är när de kastar sten på palestinier, hugger ned deras olivträd osv? Ren och skär terror. Tala om för palestinierna att de inte hör hemma där längre, allt under beskydd av IDF som ser till att palestinierna inte kan skydda sig.
Citat:
Samtliga var infiltratörer som dödades på israeliskt territorium. Försök igen.
Kan du nu komma med några bevis för dessa påståenden du ständigt kommer med! Börja med mannen jag tagit upp ett halvdussin gånger nu som tydligen var så farlig att han måste skjutas ihjäl med stridsvagn.